Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@00:20:16 GMT

طالبان به آمریکا: از سرنوشت شوروی عبرت بگیر!

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۴۴۲۱۰

طالبان به آمریکا: از سرنوشت شوروی عبرت بگیر!

خبرگزاری ایسنا: طالبان در بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد حمله نظامی شوروی سابق به افغانستان به آمریکا هشدار داد، اگر خاک افغانستان را ترک نکند به سرنوشتی مشابه شوروی در دهه ۱۹۸۰ گرفتار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این بیانیه در حالی منتشر شده که اخیرا دولت آمریکا از برنامه‌های خود برای کاهش تعداد نظامیان‌اش در افغانستان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه شبه نظامی طالبان در این بیانیه به مناسبت سی و نهمین سالگرد حمله شوروی سابق به افغانستان تصریح کرد: نیرو‌های آمریکایی با «خفت» روبه‌رو هستند و باید «خیلی چیز‌ها از تجربه دشمن سابق جنگ سرد خود فرا بگیرند».

نیرو‌های شوروی سابق در سال ۱۹۸۹ بعد از یک دهه اشغالگری در افغانستان خاک این کشور را ترک کردند که در پی این اتفاق جنگ داخلی خونین در افغانستان به راه افتاد و طالبان ظهور پیدا کرد.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان در این بیانیه که به سه زبان انگلیسی، فارسی دری و فارسی پشتو منتشر شد، گفت: از شکست شوروی در افغانستان عبرت بگیرید و دست از آزمودن غیرت قبلا ثابت شده افغان‌ها، بردارید.

مجاهد خاطر نشان کرد: هرگونه روابط آینده بین آمریکا و طالبان باید برپایه اصول اقتصادی و دیپلماتیک درست باشد نه برپایه درگیری. این در حالی است که طالبان هنوز رسما به خبر مربوط به تصمیم ترامپ برای خارج کردن حدود نیمی از ۱۴ هزار نیروی مستقر در افغانستان واکنش نشان نداده است.

با این حال یک فرمانده ارشد این گروه گفته که طالبان از این بابت بسیار خوشحال است.

منبع: فردا

کلیدواژه: طالبان آمریکا شوروی سابق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۴۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد

نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت طالبان با یک هیأت بزرگ اقتصادی امروز با هدف تسهیل تجارت و ترانزیت به استان سیستان و بلوچستان در ایران سفر کرد.

شرکت در نشست «امکان‌سنجی و تسهیل روند همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور» و رایزنی درباره توسعه روابط تجاری و ترانزیتی بین ایران و افغانستان با محوریت سیستان از اهداف این سفر است.

پیش از این یک هیأت اقتصادی سی و دو نفری از افغانستان به سرپرستی ملا عبدالغنی برادر که در ترکیب آن سه وزیر و معاونان تعدادی از وزارتخانه‌ها حضور داشتند به ایران سفر کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • سقوط پوتین؟ شاید آرزو بر جوانان عیب نیست / گورباچف مایه عبرت ولادیمیر پوتین شده است / چرا روسیه پوتین با شوروی در آستانه سقوط متفاوت است
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت