Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،  مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد، رییس و اعضای فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی و نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس امروز در حاشیه سفر به بندر انزلی و بازدید از منطقه آزاد انزلی گفت: در سال‌های اخیر زیرساخت‌های بسیار خوبی در حوزه ترانزیت در منطقه آزاد انزلی ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرتضی بانک برگزاری نشست‌ها کارشناسی و بازدید‌ها را مناسب ارزیابی کرد و افزود:طرح مباحث تخصصی مرتبط با مناطق آزاد مانند قوانین، محدودیت‌های موجود، سیاست‌های کلان می‌تواند به پیشرفت بهتر مناطق آزاد کمک کند.
وی با بیان اینکه اقدامات موثری در مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد انزلی انجام شده گفت:با توجه به شرایط کشور این اقدامات مناسب است، اما باید تلاش بیشتری در این زمینه صورت گیرد.
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تصریح کرد: نمایندگان فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی، اقدامات و فعالیت‌های مهم در این مناطق را در بخش‌های تولید، اشتغال، توسعه و عمران موثر ارزیابی کردند.
وی افزود: بیشتر مشکلات مربوط به دستگاه‌های اجرایی است که از نمایندگان می‌خواهیم با نظارت بیشتر این دستگاه‌ها را مجاب کنند که به خوبی به وظایفشان عمل نمایند.
مشاور رییس جمهور با تاکید بر لزوم همکاری بیشتر جهت رفع کمبود‌های موجود در مناطق آزاد برای ارتقای اقتصاد ایران افزود: خوشبختانه منطقه آزاد انزلی درمدت فعالیت خود موفق به ایجاد اشتغال برای ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر شده که از این تعداد ۸۸ درصد از کارگران و ۹۸ درصد از پرسنل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز بومی گیلان هستند، که این اقدام بیانگر عملکرد مناسب این منطقه در جذب نیرو‌های استانی است.
مرتضی بانک فعال سازی واحد‌های تولیدی – صنعتی را در منطقه آزاد انزلی موثر دانست و گفت: در سال‌های اخیر زیرساخت‌های ویژه‌ای در حوزه دریایی و صنعتی در این منطقه ایجاد شده که در افزایش ظرفیت اشتغال و تولید تاثیر داشته است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد با اشاره به اینکه با حضور اعضای فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی زیرساخت بلوار کاسپین که سال قبل کلنگ زده شده بود به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی احداث پروژه احداث اسکله رو - رو در راستای توسعه اسکله غربی مجتمع بندری کاسپین آغاز شد، افزود: بعد از افتتاح اسکله رو - رو در منطقه آزاد انزلی، این اسکله به مهمترین و موثرترین پروژه‌ای تبدیل خواهد شد که می‌تواند درتسریع و ارزان‌تر شدن حمل و نقل در خزر تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت نقش کریدور جدید این منطقه میان ایران و چین و نقش اسکله رو - رو در این راستا افزود: با توجه به اینکه کالا از کشور چین به عنوان مهمترین شریک تجاری کشورمان به قزاقستان و سپس به منطقه آزاد انزلی ترانزیت شده و امکان ارسال آن به اروپا نیز وجود دارد، در نتیجه آغازبه کار اسکله رو - رو با استفاده از حمل و نقل ترکیبی، هزینه‌های تردد کالا در این مسیر را به شدت کاهش داد.

رییس فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی هم در نشست اعضای فراکسیون مناطق آزاد و بازدید از منطقه آزاد انزلی از تداوم نشست‌های مشترک میان این فراکسیون، شورایعالی و نهاد‌های همکار مناطق آزاد خبرداد و گفت: با توجه به مسائل مهم اقتصادی در کشور، مناطق آزاد از منابع بودجه‌ای کشور بودجه دریافت نمی‌کنند.

دهقانی فیروزآبادی خاطر نشان کرد: درسال‌های گذشته مشکلاتی در بخش‌های عمران و آبادانی، رشد و توسعه اقتصادی، توسعه صادرات و جذب سرمایه گذار خارجی، رونق تولید در محدوده این مناطق وجود داشت، اما با تلاش‌های مدیران و شورایعالی مناطق آزاد این مشکلات در بسیاری از بخش‌ها مرتفع شده است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهداف تشکیل فراکسیون مناطق آزاد گفت: این فراکسیون با حضور نمایندگانی که در حوزه انتخابیه آن‌ها منطقه آزاد یا ویژه اقتصادی وجود دارد برای کمک به رفع مشکلات تشکیل شد.

وی با اشاره ظرفیت‌های قانونی مناطق آزاد در خصوص فعالیت‌های عمرانی، جذب سرمایه گذار خارجی و توسعه ترانزیت، افزایش تولید ملی، اقتصادمقاومتی و مجموعه فعالیت‌های مختلف افزود: قانون، تکلیف همه دستگاه‌های اجرایی را در قبال مناطق آزاد مشخص کرده و باید توسعه اقتصادی کشور از اهداف این مناطق باشد.

دهقانی فیروزآبادی گفت: اگرچه مناطق آزاد در اجرای قانون مشکلاتی دارند، اما می‌توان با وضع قوانین جدید و با نظارت مجلس بر حسن اجرای قوانین همه نمایندگان برای رونق هر چه بیشتر تولید ملی نقش آفرینی کنند.
رییس فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی همچنین از برگزاری نشست‌های با حضور نهاد‌های همکار مانند گمرک و وزارت اقتصاد و دارایی خبرداد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به شرایط فعلی تحریم‌ها اشاره کرد و افزود: باید برای جذب سرمایه گذار خارجی، افزایش مبادلات بین المللی و توسعه صادرات در مناطق آزاد کمک بیشتری کرد.

مسرور رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان هم در این نشست گفت: فراکسیون مناطق آزاد می‌تواند نقش بسزایی در رفع مشکلات و تسهیل فرآیند‌های قانونی این مناطق داشته باشد.

وی همچنین خواستار همکاری نمایندگان نسبت به رفع مشکلات ناشی از تضاد قوانین در مناطق آزاد شد.

انتهای پیام/آ ترانزیت مناسب در منطقه آزاد انزلی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منطقه آزاد ترانزیت کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۴۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان

طاهری زاده امروز در همایش روز روانشناس گفت: در حال حاضر ۸۲ مرکز مشاوره تحت نظر بهزیستی در استان آماده خدمت رسانی به تمام شهروندان گلستانی هستند و در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره این مراکز بهره‌مند شده اند.

طاهری زاده از تشکیل ۲۳۰ تیم محب برای حمایت‌های روانی اجتماعی در هنگام وقوع حوادث در استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • آمادگی ۴ حزب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • بهره مندی بیش از ۹۰ روستا در مناطق شرقی کرمانشاه از آب شرب خانگی
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • بابک زنجانی آزاد هم می‌شود؟/ توضیحات وکیل
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران