Web Analytics Made Easy - Statcounter

نهم دیماه ۸۸ روز شناخت نقشه دشمن و حضور همیشه در صحنه مردم انقلابی ایران و پایانی بر فتنه انگیزی سران فتنه بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خراسان رضوی به شناخت فتنه‌های دشمن علیه مردم ایران و لزوم مقابله با آن‌ها و گرامیداشت حماسه پرشور 9 دی تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مشروح خطبه‌های نمازجمعه خراسان رضوی به شرح ذیل است: 

 

امام جمعه تربت حیدریه:

حماسه نهم دی، پایانی بر فتنه انگیزی سران فتنه بود

 

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در آئین خطبه های این هفته نماز جمعه تربت حیدریه اظهار کرد: روز نهم دیماه برای مردم تربت حیدریه یادآور دو حماسه بزرگ و انقلابی است که وجه مشترک هر دو حماسه، حضور انقلابی، بابصیر و همیشه در صحنه مردم ولایتمدار این دیار را می رساند. 

 

وی تصریح کرد: در روز نهم دیماه سال ۱۳۵۷ مردم انقلابی تربت حیدریه با قیام حماسه ساز خود و تقدیم ۱۰ شهید ضمن به زیر کشیدن نمادهای شاهنشاهی و بیرون راندن عوامل پهلوی از شهر، زمام امور را ۴۳ روز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به دست گرفتند.

 

عصمتی افزود: دومین حماسه انقلابی مردم همزمان با سایر ملت ایران در حمایت از انقلاب و ولایت فقبه و محکوم کردن خیانت های سران فتنه بوقوع پیوست و مردم با بصیر این دیار دوباره به صحنه امدند و در پایان بخشیدن فتنه انگیزی فتنه گران نقش خود را ایفا کردند.

 

امام جمعه تربت حیدریه با اشاره به اینکه نهم دیماه ۸۸ روز شناخت نقشه دشمن و حضور همیشه در صحنه مردم انقلابی ایران بود، افزود: این حماسه انقلابی مردم، پایانی بر فتنه انگیزی سران فتنه بود.

 

رییس حوزه علمیه مرحوم هراتی خاطر نشان کرد: در این فتنه مثلث استکبار جهانی متشکل از آمریکا و صهیونیست ها و ارتجاع عرب که میدان داری آنها در داخل کشور را سران فتنه مدیریت می کردند به بهانه  تقلب در انتخابات به دنبال براندازی نظام برامدند که حضور مردم انقلابی این فتنه را خنثی کرد.

 

خطیب جمعه تربت حیدریه با بیان اینکه فتنه های فتنه گران و استکبار جهانی سخت تر و پیچیده تر می شود، لازمه خنثی کردن آن را وحدت و بصیرت و تبعیت از ولی فقیه جامعه عنوان کرد و گفت:  دشمن هیچگاه دست از سر ما بر نخواهد داشت مگر اینکه خار و ذلیل شود یا اینکه بتواند نظام و انقلاب را دچار انحراف و چالش کند که این آرزو را به گور خواهد برد.

 

امام جمعه موقت درگز:

بصیرت ملت ایران، عاشورای حسینی را تبدیل به غدیر 9 دی کرد

 

حجت الاسلام داوود عبداللهی، امام جمعه موقت درگز در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه نمازگزاران به تقوا و عبادت الهی اظهار کرد: تقوای الهی را پیشه کنید که آن بهترین زاد و توشه آدمی برای ورود به سرای آخرت است.

 

امام جمعه موقت درگز رحلت یار وفادار امام و رهبری، حضرت آیت الله عظمی شاهرودی را به رهبری و ملت شریف ایران تسلیت گفت و از خداوند متعال برای خانواده های داغ دیده در حادثه مدرسه سیستان و دانشگاه آزاد تهران صبر و اجر جزیل مسئلت کرد.

 

وی با بررسی بودجه سال 98، خطاب به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نگاه نمایندگان به بحث بودجه 98 باید در سطح ملی و بین المللی بوده و صرفا به فکر منافع شهر و استان خود نباشند؛ بودجه دفاعی کشور در حالی 27 درصد نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده که فشارها و توطئه های دشمن نسبت به این نظام روز به روز در حال افزایش است؛ این اقدام مسئولین دولتی را نمی توان به فال نیک گرفت.

 

حجت الاسلام عبداللهی عنوان کرد: خروج نظامیان آمریکا از سوریه و افغانستان به دستور ترامپ، شکستی است برای دولت آمریکا و حاکی از کمبود شدید بودجه و اعتبارات در این کشور دارد؛ مسئولین عزیزی که هنوز دل به ترامپ و وعده های دروغین او بسته اند بدانند، اینها به قوانین کشور خود پایبند نیستند، چگونه انتظار دارید به قوانین بین المللی پایبند باشند.

 

امام جمعه موقت درگز در ادامه با تاکید بر حفظ تقوا به عنوان عامل عاقبت بخیری افراد عنوان کرد: اگر در برخورد با یک فتنه راه خود را به درستی تشخیص دادیم نباید دچار غرور و خود شیفتگی شویم چرا که فتنه ها در پیش است و لحظه ای غفلت، انسان را به عمق چاه ذلت می کشاند.

 

وی گفت: مثال بارز این گفته کسانی هستند که سالهای سال یار امام و رهبری بودند و برادری خود را به انقلاب ثابت کرده بودند اما در فتنه سالهای 78 و 88، هویت انقلابی خود را از دست داده و از مسیر ولایت فاصله گرفتند.

 

حجت الاسلام عبداللهی یوم الله نهم دی را یکی از مظاهر لطف و رحمت خدا بر مردم ایران دانست و تشریح کرد: عده ای از فرط شرمندگی و روسیاهی، به دنبال فراموشی و به خاک سپردن فتنه 88 هستند، اما تا زمانی که لعن خدا بر آل زیاد و آل مروان باقیست، ما هم دست از لعن فتنه گران بر نخواهیم داشت.

 

امام جمعه موقت درگز تاکید کرد: مردم زمان پیامبر (ص)، غدیر علی (ع) را تبدیل به عاشورا کردند اما ملت شریف ایران با بصیرت علوی خود، عاشورای حسین (ع) را مبدل به غدیر نهم دی کردند؛ در این میان بدا به حال مسئولینی که هنوز دغدغه آنها رهایی و نجات اربابان فتنه است؛

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: دشمن هیچ گاه دست از کینه توزی و حلیه گری علیه ملت ما دست بر نخواهد داشت؛ پس اگر می خواهیم در فتنه های زمانه سربلند بوده و دین و دنیای خود را از دست ندهیم باید گوش به فرمان ولی امر خود باشیم.

 

خطیب جمعه خلیل آباد:

9 دی می تواند الگویی برای حل مشکلات ایران اسلامی باشد

 

حجت الاسلام علی ناهیدی، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان خلیل آباد ضمن تسلیت رحلت رئیس مجمع تشخصی مصلت نظام، اظهار داشت: ارتحال ملکوتی فقیه مجاهد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی بعد از سال ها مجاهدت در عرصه های مختلف خدمت به جمهوری اسلامی سخت بود.

 

وی با بیان اینکه بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، آیت الله هاشمی شاهرودی استادی بزرگ در حوزه علمیه قم و کارگزاری با وفا در مهمترین تشکیلات نظام جمهوری اسلامی بود، خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی شاهرودی، یادگار شهید صدر بود که زحمات زیادی را برای نظام جمهوری اسلامی ایران کشید.

 

خطیب جمعه خلیل آباد با تاکید بر اینکه آیت الله شاهرودی هیچ گاه اخلاق دینی و اسلامی را زیرپا نگذاشت و در هیچ کجا بر خلاف اخلاق عمل نکرد، تصریح کرد: حلم در سیاست ورزی از او یک چهره متمایزی ساخته بود.

 

وی با اشاره به برگزاری رزمایش پیامبر اعظم در خلیج فارس، اذعان کرد: رزمایش پیامبر اعظم پیام های روشنی داشت و فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء خطاب به کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت که هر کشوری که زمینه مداخلات کشورهای استکباری را در منطقه فراهم کند بیشترین هزینه را خواهد داد.

 

ناهیدی همچنین در ادامه با بیان اینکه ایران اسلامی به حرف های خود عمل هم می کند، عنوان کرد: اگر از ناحیه آنها تعرضی صورت گیرد بسیجیان و نیروهای مسلح بلایی بر سر آنها خواهند اورد تا دوباره فکر تعرض به ذهنشان خطور نکند.

 

وی همچنین ضمن گرامیداشت حماسه 9 دی، تشریح کرد: حماسه 9 دی از نقاط عطف جمهوری اسلامی است و باید همه ساله بازخوانی حماسه 9 دی را داشته باشیم.

 

امام جمعه خلیل آباد با تاکید بر اینکه 9 دی روز ارزش های ماندگار ایران اسلامی و الگویی برای حل مشکلات ما در ایران اسلامی است، ابراز کرد: 9 دی روز حضور مردم در دفاع از ارزش های نظام و انقلاب است.

 

وی ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس نهضت سواد اموزی، اظهار کرد: بی سوادی یکی از مشکلات کشورهای در حال توسعه است و در کشورهای در حال توسعه بیش از 50 درصد مردم بی سواد هستند.

 

حجت الاسلام ناهیدی همچنین در پایان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در حال تلاش هستند ولی متاسفانه افراد بی سواد همراهی نمی کنند و زمینه را برای بی سوادی فراهم کرده اند امیدواریم افراد بی سواد نیز همراهی لازم را برای ریشه کنی بی سوادی با اموزش و پرورش داشته باشند.

 

امام‌جمعه موقت سرخس:

فتنه گران به ابتدایی‌ترین اصول مردم‌سالاری یعنی «قانون» پایبند نبودند/ حماسه ۹ دی نسخه دشمنان دوست‌نما را پیچید

 

حجت‌الاسلام حسن اکبری نیا در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به فتنه ۸۸ و اقدامات فتنه گران اظهار کرد: فتنه گران در سال ۸۸، ابتدایی‌ترین اصول مردم‌سالاری یعنی «قانون» را زیر پا گذاشتند و حتی از اهانت به اعتقادات دینی ملت ایران نیز نگذشتند.

 

امام‌جمعه موقت سرخس با اشاره به اینکه فتنه ۸۸ خطری بود که با نصرت الهی از بیخ گوش ملت ایران گذر کرد، افزود: به برکت محرم امام حسین علیه‌السلام، ملت ایران در روز نهم دی‌ماه نسخه فتنه گران و دشمنان دوست‌نما را پیچیدند.

 

وی تصریح کرد: سعه‌صدر نظام در هشت ماه فتنه و آشوب، به مدعیان دموکراسی این را یادآوری کرد که خط خود را از دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامی جدا کنند.

 

حجت‌الاسلام اکبری نیا با بیان اینکه فتنه ۸۸، نمونه‌ای از چشم طمع و خودخواهی یک جریان سیاسی برای قدرت‌طلبی بود، تأکید کرد: عده‌ای در فتنه ۸۸ برای رسیدن به قدرت منافع کشور را به چوب حراج گذاشتند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس تأکید کرد: ملت ایران به تأسی از عاشورای حسینی و با هوشیاری و بصیرت از فتنه ۸۸ و فتنه گران عبور کردند.

 

امام‌جمعه موقت سرخس دل‌بستگی به دنیا و گرفتار شدن در شهوت‌های دنیوی را از موانع کسب بصیرت دانست و اظهار داشت: جامعه‌ای که گرفتار شهوت‌های دنیوی شد و قدرت تفکر و تحلیل مسائل روز را نداشت، گرفتار فتنه‌ها می‌شود.

 

وی در پایان شناخت ولی‌فقیه زمان، دوراندیشی در امور، رعایت تقوای الهی و خداترسی و پیروی از عالمان وارسته را از راه‌های کسب بصیرت و بصیرت افزایی عنوان کرد و گفت: اگر ولی‌فقیه زمانمان را شناختیم که راه درست را برای ما ترسیم می‌کند، دیگر گرفتار فتنه‌ها نخواهیم شد.

انتهای پیام/​​​​​​

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۴۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان سراسر دنیا از مردم غزه رویدادی بی‌سابقه است

امام جمعه شهرستان نایین گفت: یکی از پیامدهای مهم عملیات وعده‌ صادق، پیامدهای اجتماعی و فرهنگی آن است و امروز حوادث دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و حمایت دانشجویان سراسر دنیا از مردم مظلوم غزه و انزجارشان از رژیم کودک‌کش صهیونیستی گواه این مهم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو ظهر امروز _جمعه چهاردهم اردیبهشت_ در نماز جمعه این هفته شهرستان نائین اظهار کرد: عملیات ترکیبی وعده صادق دارای ابعاد گسترده و چند لایه برای ایران، منطقه و جهان بود.

وی افزود: این عملیات نتایج مهمی را در پی داشته که از جهات سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی و حتی فرهنگی آثار مهم و مثبتی به جای گذاشته و توطئه‌های بزرگ دشمنان اسلام را نقشه بر آب کرده است.

امام جمعه شهرستان نائین با اشاره به شکست برنامه‌های بزرگ اقتصادی دشمن برای انزوای ایران در جبهه اقتصادی عنوان کرد: عملیات وعده صادق نشان داد که منطق مقاومت و هجوم بر دشمن نه تنها تنش‌های اقتصادی را کاهش می‌دهد بلکه باعث ثبات اقتصادی نیز می‌شود و وقتی که امنیت در کشور حاصل باشد و سرمایه گذاران بدانند که امنیت در کشور حضور دارد، با سرمایه گذاری خود باعث ثبات اقتصاد می‌شوند.

رویکرد فرهنگی وعده صادق، ایران را در جهان الگو کرد

حجت‌الاسلام مطهرخو با اشاره به اعلام حمایت دانشجویان سراسر دنیا از مردم مظلوم غزه و انزجار از رژیم صهیونیستی تاکید کرد: یکی از پیامدهای مهم این عملیات، پیامدهای اجتماعی و فرهنگی آن است و امروز حوادث دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و حمایت دانشجویان در سراسر دنیا از مردم مظلوم غزه و انزجارشان از رژیم کودک‌کش و نسل‌کش صهیونیستی را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: این حرکتی که دانشجویان جهان در حال رقم زدن آن هستند، یک رویداد بی‌سابقه است و کسانی که با حمایت دشمن، جنبش زن، زندگی و آزادی را در ایران هدایت می‌کردند اکنون شاهد ظلم به مقام زن در کشورهای مهد آزادی هستند.

امام جمعه شهرستان نائین افزود: ۱۰ سال پیش رهبر انقلاب نامه‌ای به جوانان اروپا و آمریکا نوشتند و از آن‌ها خواستند که شناخت مستقیم و بی‌واسطه از اسلام به دست آوردند و فرمودند که اجازه ندهید با چهره پردازی‌های موهن و سخیف، بین شما و واقعیت، سد عاطفی و احساسی ایجاد کنند و امکان داوری بی‌طرفانه را از شما سلب کنند.

حجت‌الاسلام مطهرخو تاکید کرد: این بیداری امروز در بین دانشجویان جهان اتفاق افتاده اما رویکرد فرهنگی مهم عملیات وعده صادق، ایران را در جهان الگو کرد و موج ظلم ستیزی، استقلال طلبی، اسلام خواهی و حجاب خواهی زنان غرب به راه افتاده‌اند.

وی با بیان اینکه دختران و زنان با شرف ایرانی نشان دادند که با رعایت حجاب اسلامی می‌توانند به قله‌های موفقیت برسند، گفت: این تفکر و نقشه بیش از ۲۰۰ ساله غرب را برای از بین بردن حیای زن و نابود کردن شخصیت و هویت زن را نابود کرد و دشمن برای همین از جمهوری اسلامی عصبانی است.

امام جمعه شهرستان نائین ادامه داد: در یک رویکرد فطری و اسلامی، دختران غربی به حجاب روی می‌آوردند و از منجلاب تفکر غرب برمی‌گردند و به حجاب و حیای اسلامی و به اسلام پناه می‌آوردند و این انقلاب خمینی (ره) که به تمام دنیا صادر می‌شود و وعده صادق به این مهم کمک کرد.

حجت‌الاسلام مطهرخو ضمن تشکر از اجرای طرح نور نیروی انتظامی تاکید کرد: با مظاهر علنی فساد در جامعه و با کانون‌های شیوع و گسترش فساد باید به جد مقابله کرد.

وی با اشاره به کانون‌های فساد در جامعه گفت: قانون عفاف و حجاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی که مصوبات آن نیز لازم‌الاجرا است، حدود ۲۰ سال در حد نوشتار باقی مانده و هیچکدام از ۲۷ دستگاه اجرایی کشور وظیفه خود را در قبال این قانون به درستی انجام ندادند و عفاف حجاب قانون جدیدی نمی‌خواهد و باید همان قانون‌هایی که وضع شده اجرا شود.

امام جمعه شهرستان نائین ادامه داد: هیچکس نیز قانون را از ۲۵ دستگاه اجرایی کشور مطالبه نمی‌کند و بار این مهم بر دوش نیروی انتظامی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر افتاده است که برخی اوقات با حواشی نیز روبه‌رو می‌شوند و ای کاش مجلس، وزرای مربوطه را احضار و از آنان سوال می‌پرسیدند.

حجت‌الاسلام مطهرخو افزود: امروز نیروی انتظامی نیاز به حمایت و پشتیبانی دارند و تمام مردم موظف هستند که ضمن امر به معروف و نهی از منکر با این نیرو همکاری کنند.

کد خبر 750327

دیگر خبرها

  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است
  • سهم شهرستان دیر از عوارض آلایندگی کامل پرداخت شود
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری مردم جهان شده است
  • حمایت دانشجویان سراسر دنیا از مردم غزه رویدادی بی‌سابقه است
  • امام جمعه کرج: این واداده‌ها چرا در برابر کتک زدن دانشجویان آمریکا سکوت کردند؟
  • شرکت در انتخابات هم حق است هم وظیفه
  • وعده صادق آب به خانه مورچه ریخت/ نمایش باطن حقوق بشر آمریکایی
  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • توطئه برهنگی برنامه نفوذ دشمن برای استحاله و براندازی است
  • اجرای قانون هوای پاک از توان مسئولین استان تهران خارج است