Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-29@09:40:57 GMT

اطلاعات پناهندگان به کره جنوبی به سرقت رفت

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۴۴۷۹۳

اطلاعات پناهندگان به کره جنوبی به سرقت رفت

با توجه به افزایش حملات سایبری و نفوذ هکر‌ها برای سرقت اطلاعات موردنیاز خود در جهان، حالا تازه‌ترین اخبار منتشر شده حاکی از آن است که هکر‌های تحت حمایت دولت کره شمالی در یک تلاش بی وقفه سعی داشتند آن دسته از افرادی که از شرایط سخت و طاقت فرسای این کشور فرار کرده و در همسایه جنوبی و پیشرفته خود یعنی کره جنوبی، به دنبال شغل و زندگی بهتر بروند، شناسایی کرده و تحت تعقیب قانونی و قضایی قرار دهند و اطلاعات آن‌ها را از آژانس‌های امنیتی مربوطه در کره جنوبی به سرقت ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش رویترز، در این حمله سایبری اطلاعات بالغ بر ۱۰۰۰ نفر از پناهندگان و افراد فراری اهل کره شمالی به سرقت رفته است که شامل اطلاعاتی نظیر نام، نام خانوادگی، آدرس و شماره تلفن و تاریخ تولد نیز می‌شود.

در بیانیه‌ای که توسط مقامات مربوطه قضایی و امنیتی در کره جنوبی منتشر شده است، همچنین آمده است که هکر‌ها و مجرمان سایبری تحت حمایت دولت کره شمالی با بهره گیری از یک بدافزار جدید اقدام به ارسال ایمیل به قربانیان و افراد موردنظر کرده اند تا اطلاعات دقیق آن‌ها را به دست آورده و هویت آن‌ها را شناسایی کنند.

با توجه به شرایط دشوار سیاسی و معیشتی در کره شمالی سالانه صد‌ها و هزاران نفر از این کشور برای یافتن رفاه، آرامش و امنیت بیشتر به کشور‌های اطراف بخصوص کره جنوبی که یک کشور توسعه یافته و پیشرفته محسوب می‌شود، فرار و به صورت غیرقانونی مهاجرت می‌کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کره شمالی پناهندگی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۴۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس کاردار چین را فراخواند

منابع خبری از احضار کاردار چین توسط وزارت خارجه انگلیس خبر دادند.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه انگلیس امروز-سه‌شنبه- کاردار سفارت چین در این کشور را فراخواند.

به نقل از رویترز، هدف از این اقدام انگلیس، «محکومیت فعالیت‌های سایبری تخریبی توسط چین» عنوان شده است.

ایالات متحده آمریکا روز گذشته در اقدامی مشترک با انگلیس از اعمال تحریم‌هایی علیه یک شرکت و ۲ فرد در ارتباط چین به بهانه حملات سایبری علیه هر ۲ کشور خبر داد.

مقامات آمریکا و انگلیس مدعی شدند شرکت و افراد تحریم‌شده مسئول هک‌هایی هستند که ممکن است به آن‌ها اجازه دسترسی به اطلاعات ده‌ها میلیون رای‌دهنده انگلیسی را داده باشد.

آن‌ها همچنین ادعا کردند که این شرکت و اشخاص مسئول حملات علیه قانون‌گذاران انگلیسی و آمریکایی هستند که در رابطه‌ با تهدیدهای چین هشدار داده بودند.

انگلیس نیز هکرهای چینی را به تلاش برای نفوذ به ایمیل قانون‌گذاران منتقد به چین متهم کرد.

در همین رابطه، لندن قوانینی را در زمینه مبارزه با جاسوسی تشدید خواهد کرد و لایحه مربوطه، امروز در مجلس عوام انگلیس بررسی خواهد شد.

بر اساس ادعاهای موجود، هکرهای چینی سرورهای کمیسیون انتخابات انگلیس را هک و سعی کردند به اطلاعات شخصی برخی از اعضای مجلس عوام و مجلس علیای این کشور  دسترسی پیدا کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۱۰ فروردین / بارش در محورهای کرمان و خراسان جنوبی
  • گوترش: نمی‌توانم غمی را که از دیدار با پناهندگان فلسطینی تجربه کردم از بین ببرم
  • دیدار رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه با وزیر امنیت کره شمالی
  • راه‌ اندازی سوت‌ زنی سایبری بازار سرمایه در سال جدید
  • راه‌اندازی سوت‌زنی سایبری بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳
  • تحریم‌های جدید آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی
  • مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه به کره شمالی رفت
  • انگلیس کاردار چین را فراخواند
  • چین به هک اطلاعات مقامات آمریکا و انگلیس متهم شد
  • سواحل استان بوشهر متلاطم است