Web Analytics Made Easy - Statcounter

** ابرکوه :

امام‌جمعه ابرکوه با اشاره به درگذشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام هفته جاری گفت: آن مرحوم شخصیت بی‌نظیری بود که سال‌ها عمرش را صرف جهاد علمی، سیاسی و خدمت در ارکان مختلف نظام اسلامی کرد و خاطره خوشی را برای دوستان انقلابی خود به یادگار گذاشت.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ابرکوه اظهار داشت: آن عالم مجاهد از شاگردان شهید آیت‌الله صدر و امام خمینی(ره) در نجف اشرف بود که در 14 سالگی به دست مرحوم آیت‌الله خویی معمم شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: آیت‌الله شاهرودی در 30 سالگی به درجه اجتهاد رسید و ابتدا در حوزه علمیه نجف و پس از پیروزی انقلاب در حوزه علمیه قم تدریس کرد.
امام‌جمعه ابرکوه ادامه داد: مرحوم شاهرودی ، پیشتاز مبارزه علیه رژیم بعث عراق بود و بارها دستگیر و شکنجه شد و بعد از پیروزی انقلاب با ارشاد حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری برای سامان دادن به مبارزان عراقی با کمک شهید سید محمدباقر حکیم، مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق را تشکیل دادند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه افزود: در هفت دهه از عمرش در عرصه‌های علمی و عملی و سیاسی و حکومتی، به‌ویژه در قوه قضاییه و مجمع تشخیص مصلحت نظام کارایی عالی داشت و شخصیتی در تراز نظام بود.
خطیب جمعه ابرکوه به فرارسیدن 9 دی، روز بصیرت و میثاق با ولایت اشاره کرد و افزود: روزی که یادآور خلق حماسه‌ای بزرگ و خودجوش توسط ملت ایران برای دفع فتنه بود.
رئیس حوزه علمیه ابرکوه اضافه کرد: سرانجام، حماسه 9 دی به‌عنوان ماندگارترین تجلی حضور مردم در دفاع از انقلاب و نظام و ولایت در تاریخ انقلاب ثبت شد .
حسینی در خصوص اعدام سلطان سکه و سلطان قیر و برخی سران فساد اقتصادی تصریح کرد: به‌منظور تعدیل نظام اقتصادی کشور کار خوبی است ، اما کار عمده برخورد قاطع با کارچاق‌کن‌هاست.
وی افزود: ضعف سیستم مدیریتی و نظارت متولیان در امور حسابرسی و قضایی در دولت‌های گذشته تاکنون، سودجویان و اخلالگران اقتصادی را جری‌تر کرده است.
امام‌جمعه ابرکوه بیان کرد: این لطف خداست که جنایات اقتصادی به کمک مردم برملا شد و اخلالگران و مفسدان اقتصادی که همچون اختاپوس به جان نظام اقتصادی افتاده‌اند، به چنگ عدالت گرفتار شدند و این روند خزنده که قطعاً از گذشته تاکنون دالان‌های مخفی برای خود داشته‌اند، آشکار شود.
امام‌جمعه ابرکوه همچنین با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان تأکید کرد: با تلاش مسئولان در این خصوص هشت بوم گردی تاکنون فعال شد و 2 اقامتگاه دیگر هم در بیرون خانه آقازاده و دهکده توریستی قلعه تیجرد در دست اقدام است.
وی افزود: در مورد خانه آقازاده چون مجموعه‌ای از چند بنا و پردیسان است پیشنهاد می‌کنم مسئولان و متولیان امور عنوان خانه را بانام عمارت آقازاده و یا پردیسان ابرکوه از آن یاد کنند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه ادامه داد: در دهکده توریستی قلعه تیجرد توسط سرمایه‌گذار خوش‌ذوق 150 هکتار زمین برای احداث بزرگ‌ترین دهکده توریستی و گردشگری در کشور در دست اقدام است و طرح بسیار زیبا و بزرگی در دست اجراست .
وی افزود: در دیداری که در آینده نزدیک با رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور دارد، مجدداً برجهانی شدن سرو 4500 ساله ابرکوه تأکید خواهد کرد.
7540/ 2047

** ندوشن
امام‌جمعه شهر ندوشن با اشاره به جنایات آل سعود در کشتار مردم مظلوم یمن، شیعیان و روحانی متدین شیعه شیخ نمر و دیگر عالمان دینی شیعه گفت: اختلاف در دستگاه سلطنتی این رژیم نتیجه ظلم و ستم خودش است.
به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام محمدجوادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته افزود: این رژیم تاکنون جنایات بی‌شمار و کشتارهای بی‌رحمانه‌ای را مرتکب شده است.
وی ادامه داد: رژیم آل سعود باهم دستی ابرقدرت‌ها، فریاد مسلمانان و شیعیان را خاموش و آنها قلع و قم می‌کند.
امام‌جمعه ندوشن در بخشی از خطبه‌ها به سالروز ارسال نامه تاریخی حضرت امام (ره) به میخائیل گورباچف رییس‌جمهور وقت شوروی سابق گفت: این نامه اثرات خود را در دنیا نشان داد.
حجت‌الاسلام جوادی همچنین به فتنه دی‌ماه 88 اشاره کرد و گفت: ملت ایران بعدازاین حادثه با حضور درصحنه، وفاداری خود را نسبت به انقلاب اسلامی نشان دادند.
6198/ 2047

** مهریز
امام‌جمعه مهریز گفت: حماسه نهم دی‌ماه سال 1388 یکی از ایام‌الله‌های بزرگ انقلاب اسلامی و روزی ماندگار در تاریخ انقلاب است، همواره باید زنده بماند.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته افزود: در روز نهم دی، مردم ایران اوج وفاداری خود را به‌نظام، انقلاب و ولایت و رهبری ثابت کردند.
وی ادامه داد: در این روز، مردم سیلی محکمی بر دهان یاوه‌گویان و منحرف‌کنندگان مسیر حرکت اسلامی زدند و پیوند عمیق خود را با ولایت‌فقیه و ارزش‌ها نشان دادند.
خطیب جمعه مهریز اظهار داشت: روز نهم دی، نماد حیات و آگاهی ملت ایران در عرصه سیاسی است و زنده نگه‌داشتن آن به این معناست که امروز باید در برابر فتنه‌های احتمالی آگاه و بیدارباشیم.
محی‌الدینی خاطرنشان کرد: دشمنان با فتنه‌های متعدد قصد دارند به اقتصاد و فرهنگ ما ضربه وارد کنند و امروز گشودن گره اقتصادی به دست ماست.
7541/ 2047

** میبد
امام‌جمعه موقت میبد گفت: فتنه‌ای که سال 88 رقم خورد ، سناریوی بزرگی علیه مردم‌سالاری دینی بود.
به گزارش ایرنا ، علیرضا حسنی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر میبد افزود: در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 مردم با حضور 85 درصدی خود حماسه‌ای بزرگ آفریدند و دموکراسی واقعی دینی را به جهانیان نشان دادند ، متأسفانه به دنبال این حماسه‌آفرینی دیری نپایید که فتنه 88 چون زهری به کام مردم ریخته شد.
وی با اشاره به اینکه در نظام مردم‌سالاری دینی مدیریت جامعه با توجه به نظر اکثریت مردم انجام می‌شود ، تصریح کرد: در فتنه 88 همان کسانی که ادعای دموکراسی داشتند انتخابات برگزارشده نظام مردم سالاری دینی ما را مورد هجمه قراردادند و طی هشت ماه با یک ادعای دروغ صدمات مادی و معنوی زیادی را به‌نظام دینی و اسلامی کشور وارد کردند.
امام‌جمعه موقت میبد یادآور شد :مردم در فتنه 88 بهترین شیوه دفاع از نظام دینی و اسلامی را به نمایش گذاشتند.
وی خاطرنشان کرد : عملکرد رهبر معظم انقلاب همراه با صبوری، بردباری، ایستادگی و قاطعیت برای دفاع از حق مردم با تأکید و توصیه به آنها جهت بصیرت داشتن منجر به خلق حماسه 9 دی شد.
حسنی در ادامه موضوع مطرح‌شده خروج آمریکا از سوریه و احتمالاً افغانستان را دلیل بر شکست استکبار در مقابل جبهه مقاومت عنوان کرد.
وی همچنین به فشارهای اقتصادی که قشر محروم و مستضعف جامعه آن را تحمل می‌کند، اشاره کرد و گفت: انتظار می رود، فشارهای اقتصادی نتیجه توطئه دشمنان و گاهی سوء مدیریت داخلی است، کاسته شود.
مرکز شهرستان 104 هزارنفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934 / 2047
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها انقلاب اسلامی خطبه های نماز جمعه دموکراسی گردشگری مجمع تشخیص مصلحت نظام جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۵۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار قطعه زمین در اختیار متقاضیان نهضت ملی مسکن قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا صالحی در دیدار با استاندار لرستان، اظهار داشت: در قالب طرح نهضت ملی مسکن تأمین ۲۰ هزار قطعه زمین روستایی در نظر گرفته شده است که تاکنون ۱۰ هزار قطعه سهمیه سال گذشته استان فراهم شده است.

وی گفت: ۱۰ هزار قطعه سهمیه امسال نیز تا پایان خرداد تأمین و در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، افزود: مأموریت بنیاد مسکن در طرح نهضت ملی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت است.

صالحی، گفت: واگذاری این زمین‌ها ۹۹ ساله بوده و تسهیلات سه هزار و ۵۰۰ میلیاردریالی با کارمزد پنج درصد دریافت و در تهیه نقشه و نظارت نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به متقاضیان کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان لرستان نیز چهارهزار و ۷۰۰ متقاضی واجد شرایط شناخته شده‌اند که دو هزار و ۲۰۰ نفر تأمین زمین شده و در مرحله اجرا هستند همچنین برای روستاهایی که در حریم شهرها هستند توافق تملک زمین شده و تکلیف مابقی افراد متقاضی نیز تعیین و زمین موردنیاز در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

کد خبر 6100378

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار قطعه زمین در اختیار متقاضیان نهضت ملی مسکن قرار می‌گیرد
  • مداخله هیچ نهاد و دستگاهی، درون مسجد قابل قبول نیست
  • مأموریت نهاد‌ها و دستگاه‌ها برای حمایت و پشتیبانی از مساجد پسندیده است
  • هشت نکته درباره سخنان دوم بانکی‌پور: حواس‌تان به سفره مردم خودمان باشد
  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • دیدار ائمه جمعه خراسان جنوبی با حجت الاسلام و المسلمین عبادی
  • حسینی: امروزه فریاد حمایت از غزه در غرب طنین‌انداز شده است
  • حسینی: اقدامات دولت سیزدهم تعامل با کشورهای جهان را فراهم کرده است
  • همه باید در قبال مسئولیتی که به ما سپرده شده است کار جهادی انجام دهیم
  • برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی دامپروری و باغبانی در مهریز