Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد مهدوی روز جمعه با اشاره به اینکه این شرکت در زمینه طراحی و ساخت انواع سیستم های «لایه نشانی در خلا» و «پمپ توربومولکولار» فعالیت دارد، اظهار داشت: علاوه بر صادرات محصولات به کشورهای پیشرفته از جمله آلمان، در استرالیا، روسیه، انگلیس، اتریش، کانادا، هند نمایندگی داریم؛ اگر محصولات این شرکت بی کیفیت بود نمی توانستیم در این کشورها دفتر نمایندگی ایجاد و محصول خودمان را بفروش برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان بایستی به صادرات ترغیب شوند، گفت: از مجموع شرکت های دانش بنیان، می توان تعدادی که ظرفیت لازم دارند را به عنوان شرکت های بین المللی انتخاب کرد؛ این شرکت ها علاوه بر تامین نیازهای داخل می توانند کشور را از صادرات نفت بی نیاز کنند.

مهدوی با اشاره به اینکه این شرکت ها می توانند منبع درآمد پایدار ایجاد کنند، افزود: این کار نیاز به تدوین برنامه منسجم بلند مدت دارد تا شرکت ها بتوانند به اهداف خود دست پیدا کنند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان در صورتی ترغیب به صادرات می شوند که محصولات شان کیفیت مناسب برخوردار باشد.

وی با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان برای رسیدن به این هدف مهم باید به صورت جدی مورد حمایت قرار گیرند، گفت: حمایت ها نباید فقط به پول ختم شود؛ ارائه مشاره های تخصصی، معاف کردن شرکت های دانش بنیان از مالیات، کم شدن قوانین دست و پاگیر، حمایت در حوزه صادرات شرکت های دانش بنیان از جمله فعالیت های مناسب که اقدامات خوبی در این زمینه ها انجام گرفته اما این حمایت باید با شتاب بیشتری ادامه یابد .

مهدوی، نمایشگاه لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی را فرصت مناسبی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان اعلام کرد و گفت: در این نمایشگاه تخفیف هایی به دانشگاه ها و مراکز آموزشی داده می دهند تا آنها به خرید از شرکت های داخلی ترغیب شوند.

وی ادامه داد که این تخفیف هنوز هم ادامه دارد ولی در نمایشگاه امسال مقداری از تخفیف کاهش پیدا کرده است. محصولات عرضه شده به سطح ۱ تا ۳ تقسیم بندی شده و هر کدام با تخفیف خاصی در اختیار خریداران دانشگاهی و مراکز آموزشی قرار می گیرد.

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان ادامه داد که محصولات عرضه شده سطح یک، پنجاه درصد تخفیف داشته که امسال این میزان به ۴۰ درصد رسیده که باتوجه به موضوع تحریم ها و شرایط سختی که برای کشور پیش آمده و همچنین کاهش بودجه ها، این مقدار تخفیف مناسب است.

ششمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران از ۳ تا ۶ دی‌ ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزارشد.

نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، دارای بخش های 'نفت و پتروشیمی، 'برق، الکترونیک و نرم‌افزار'، 'عمران و ساختمان'، 'مکانیک'، 'شیمی و متالوژی'، 'کشاورزی و محیط‌زیست'، 'فیزیک پایه'، 'تجهیزات عمومی آزمایشگاهی'، 'مواد آزمایشگاهی'، 'مهندسی پزشکی و زیست مواد'، 'تجهیزات تست و آزمون صنعتی' و 'خدمات کالیبراسیون ' است که از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال برگزاری است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۵۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات جدید بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، تفاهم‌نامه توسعه همکاری بانک صادرات ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی در نشستی با حضور محسن سیفی مدیرعامل بانک صادرات ایران و مدیران ارشد این بانک و همچنین محمدصادق خیاطیان مدیرعامل و رئیس هیئت‌عامل این صندوق به امضا رسید و پیشنهادات و راهکارهای بهینه تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» مورد بررسی قرار گرفت.

محسن سیفی در این نشست ضمن تقدیر از تلاش‌های صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از دانش‌بنیان‌های کشور گفت: همکاری و تعاملات بسیار خوبی بین دو مجموعه بانک صادرات ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی وجود دارد. هدف از برگزاری این نشست، تدوین نقشه راهی برای توسعه همکاری‌های مشترک در جهت حمایت حداکثری از دانش‌بنیان‌های کشور است. تلاش می‌کنیم با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی، در راستای کمک به تحقق شعار سال، ابزارهای مشترکی را تعریف کنیم که همه از منافع آن بهره‌مند شوند.

او با اشاره به پیشرو بودن بانک صادرات ایران در عملیاتی شدن برات، چک، سفته و سامانه توثیق الکترونیک، عزم جدی این بانک برای تبدیل شدن به بانک اصلی حامی دانش‌بنیان‌ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: بانک صادرات ایران به عنوان تنها و نخستین بانک، بسته کامل اسناد تجاری الکترونیکی در اختیار دارد و می‌توانیم در همکاری مشترک با صندوق نوآوری و شکوفایی با استفاده از این ابزارها، مدل‌هایی ویژه دانش‌بنیان‌ها، طراحی کنیم.

مدیرعامل بانک صادرات ایران با بیان اینکه زیست‌بوم نوآوری کشور رونق مناسبی پیدا کرده است، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات کشور جز با اعتماد به دانش‌بنیان‌ها حل نمی‌شوند لذا تلاش می‌کنیم بانک صادرات ایران در کنار دانش‌بنیان‌ها بتواند در حل مشکلات کشور سهیم باشد.

او با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد شعب خارجی بانک صادرات ایران، برای حل نیازهای ارزی این شرکت‌ها نیز اعلام آمادگی کرد و افزود: در حوزه تأمین مالی ارزی دانش‌بنیان‌ها در خارج از کشور نیز بانک صادرات ایران می‌تواند نقش‌آفرینی خوبی داشته باشد.

در این نشست همچنین رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به فروش ۷۰ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دانش‌بنیان در سال گذشته، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان با رقم‌های کوچک، ارزش‌افزوده‌های بسیار بالایی خلق کرده‌اند

محمدصادق خیاطیان، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در این نشست با بیان اینکه همکاری خوبی با شبکه بانکی کشور برای تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان شکل گرفته است، گفت: نقش‌‎آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد کشور بسیار جدی است. سهم دانش‌بنیان‌ها از GDP در حال حاضر ٢.٧ درصد است و هدف‌گذاری تا پایان برنامه هفتم، رساندن این سهم به ٧ درصد است. یکی از ارکان مهم تحقق این هدف، بحث تأمین مالی دانش‌بنیان‌ها است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ضمن اشاره به حمایت‌های جدی و همیشگی رهبر معظم انقلاب و همچنین دولت سیزدهم از دانش‌بنیان‌ها به بیان انتظارات از نظام بانکی در حمایت از دانش‌بنیان‌ها پرداخت و تصریح کرد: شبکه بانکی کشور هم پای کار دانش‌بنیان‌ها بوده است. شاید یک دهه قبل، بیشتر به رشد تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان فکر می‌کردیم، اما اکنون این زیست‌بوم از بلوغ بسیار خوبی برخوردار است و نزدیک به ١٠ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعالیت می‌کنند؛ بنابراین اکنون باید فعالیت‌ها به شکل هدفمندتر و با تعیین اولویت دنبال شود.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین گفت: در قالب همکاری مشترک می‌توانیم اتفاقات خوبی را در حوزه دانش‌بنیان کشور رقم بزنیم. امیدواریم بحث تعهدات تبصره ١٨ به زودی تکمیل شود. همچنین در راستای شعار سال ١٤٠٣ و بسته‌ای که در صندوق نوآوری و شکوفایی در این حوزه تدارک دیده شده است، امیدواریم همکاری خوبی با بانک صادرات ایران در زمینه اوراق صکوک شکل بگیرد.

مهدی اقبالی راد، عضو هیات‌مدیره بانک صادرات ایران نیز در این نشست با اشاره به سبقه بیش از ٧٢ سال خدمات بانک به فعالان اقتصادی و مردم کشور، استفاده از ابزارهای اعتباری برای کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان را راهکار مناسبی در کنار پرداخت تسهیلات نقدی در سال جاری عنوان کرد و بر تداوم حمایت این بانک از صندوق نوآوری و شکوفایی و شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد.

معاونان امور شعب، طرح و برنامه، اعتبارات و دستیار مدیرعامل در امور بین‌الملل نیز در این جلسه نسبت به ارائه گزارش و نقطه‌نظرات خود اقدام کردند.

کد خبر 6094035

دیگر خبرها

  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • گشایش نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • تمهیدات جدید بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا
  • حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • حضور بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده و دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • ایران اکسپو سکوی صادرات دانش‌بنیان‌ها
  • پایان چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های وقف
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • استقبال هیأت تانزانیایی از محصولات فناورانه دانش‌بنیان ایرانی