Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@19:44:15 GMT

معرفی بهترین شرکت‌های هواپیمایی جهان

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۴۵۴۰۸

معرفی بهترین شرکت‌های هواپیمایی جهان

مسافرت در دنیای امروز ما انواع مختلفی دارد، سفر با هواپیما، قطار، اتومبیل، کشتی و ... که هر کدام لذت سفر را چندبرابر می‌کند. اما در این بین مسافرت با هواپیما و سفر‌های هوایی طرفداران و ویژگی‌های خاص خود را دارد که شرکت‌های هوایی ارائه دهنده این خدمت نیز در میزان این طرفداری و لذتبخش بودن بی تاثیر نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از فاکتور‌هایی که در میان شرکت‌های هواپیمایی مورد بررسی قرار می‌گیرد، ایرلاین‌های ارزان قیمت هستند که با وجود ارزان بودن سفر از کیفیت آن نمی‌کاهند و در نتیجه بعنوان بهترین ایرلاین ارزان قیمت معرفی می‌شوند و امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا آنها را به شما معرفی کند.

شرکت‌های هواپیمایی

سفر هوایی همواره به عنوان سریع ترین، راحت‌ترین و مناسب‌ترین وسیله سفر به مقاصد دوردست درنظرگرفته می‌شود. روز به روز افراد بیشتری چه برای سفر‌های داخلی یا سفر‌های خارجی و بین المللی از هواپیما استفاده می‌کنند و با خرید بلیط هواپیما راحتی و آسایش سفرشان را تامین می‌کنند.

همان طور که می‌دانید امروزه ایرلاین‌ها و شرکت‌های هواپیمایی بسیار زیادی در دنیا فعالند که برخی از آنها مشهورتر و معتبرتر هستند. وقتی برای خرید بلیط هواپیما به وبسایت‌های فروش آنلاین بلیت مراجعه می‌کنیم، می‌بینیم که برای یک مسیر پروازی مشخص، قیمت‌های بسیار متفاوتی وجود دارد و برخی از آنها واقعا گران هستند و در مقابل برخی ارزان قیمت که شاید کیفیت ارائه خدمات هم داشته باشند.

شرکت هواپیمایی یا خط هوایی معمولاً به یک گروه صنعتی گفته می‌شود که از طریق خطوط هوایی مسافر یا محموله جابجا می‌کند. در بخش حمل و نقل هوایی ایران ۱۹ خط هوایی خارجی و ۲۶ خط هوایی داخلی وجود دارد که رئیس سازمان هواپیمایی کشور، در تیرماه سال ۹۲، پروانه بهره‌برداری هشت شرکت هواپیمایی غیرفعال را لغو کرد که با لغو هشت شرکت آرام‌ایر (باری)، اطلس‌ایر، ایلام‌ایر (راه کربلا)، پاسارگاد، تهران‌ایر، سفیران، صها و صافات اکنون ۱۸ ایرلاین ایرانی فعال هستند. 

خطوط هواپیمایی مختلف معمولاً بلیت‌های هواپیما را به مقاصد مختلف خود به صورت سیستمی می‌فروشند یا بصورت توزیع چارتری بین آژانس‌های هواپیمایی امکان ایجاد تور‌های گردشگری داخلی و خارجی را به آن‌ها می‌دهند.

در حال حاضر بیش از ۲۳۱ فروند هواپیما با عمر متوسط ۲۲ سال در کشور وجود دارند که نزدیک به ۴۰ هزار صندلی در ناوگان هوایی کشور ایجاد کرده‌است. گفتنی است که در سند چشم‌انداز افق ترسیمی ۱۴۰۴، باید به پرواز درآمدن ۵۵۰ فروند هواپیما، دست یابیم.

بهترین شرکت‌های هواپیمایی سال ۲۰۱۸

درست است که سودآوری و کسب درآمد بیشتر یکی از دلایل برتر بودن یک ایرلاین است، اما تنها دلیل نیست. به همین دلیل لیست بهترین ایرلاین‌های دنیا که همه ساله توسط کارشناسان و وبسایت‌های مختلف معرفی می‌شوند کمی با لیست ثروتمندترین ایرلاین‌های دنیا تفاوت دارند.

در ارزیابی و انتخاب بهترین ایرلاین ها، علاوه بر میزان درآمد سالیانه عوامل متعدد دیگری نیز در نظر گرفته می‌شوند که رضایت مسافران از خدمات و امکانات رفاهی ارائه شده بخشی از این عوامل هستند.

در ادامه لیست برترین ایرلاین‌های دنیا در سال ۲۰۱۸ را با هم مشاهده می‌کنیم.

همان طور که انتظار می‌رود بسیاری از این ایرلاین‌ها در لیست ثروتمندترین ایرلاین‌های دنیا هم حضور دارند و نشان دهنده مدیریت صحیح و سرمایه گذاری‌های جهت دار در این زمینه هستند:

بهترین ایرلاین‌های دنیا در سال ۲۰۱۸ سنگاپور ایرلاینز Singapore Airlines قطر ایرویز Qatar Airways آنا آل نیپونز Ana All Nippon Airways هواپیمایی امارات Emirates اوا ایر Eva Air کاتای پسیفیک ایرویز Cathay Pacific Airways لوفت هانزا Lufthansa هاینان ایرلاینز Hainan Airlines گارودا ایندونزیا Garuda Indonesia تای ایرویز Thai airways

جالب است بدانید که علاوه بر معرفی بهترین ایرلاین‌ها که معمولا قیمت بلیت بالایی هم دارند، بهترین ایرلاین‌های ارزان قیمت (Low-cost) هم هرساله معرفی می‌شوند. 

البته همان طور که دیدیم قیمت بالای ایرلاین‌های برتر دنیا بی دلیل نیست و مسافران این پرواز‌ها خدمات و سرویس‌های فوق العاده‌ای را دریافت می‌کنند که باعث می‌شود مسافران بیشتری تقاضای سفر با این شرکت‌ها را داشته باشند. اما از طرفی معرفی بهترین ایرلاین‌های ارزان قیمت دنیا اثبات می‌کند که ارزان بودن به معنای بی کیفیت بودن نیست و شرکت‌های هواپیمایی زیادی در سرتاسر جهان وجود دارند که باوجود ارزان بودن پروازهایشان، اما کیفیت خدمات و سرویس‌های قابل قبولی را به مسافران خود ارائه می‌کنند.

در ادامه با این شرکت‌های هواپیمایی آشنا می‌شویم.

 

بهترین ایرلاین‌های ارزان قیمت دنیا در سال ۲۰۱۸ ایرآسیا AirAsia نرویژین ایر Norwegian ایزی جت EasyHet جت استار ایرویز Jetstar Airways ایرآسیا ایکس AirAsia X. وست جت WestJet ایندیگو Indigo ساوت وست ایرلاینز Southwest Airlines یورو وینگز Eurowings اسکوت

 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۵۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت محصولات ایرانخودرو پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین محصول ایرانخودرو؛ ۶۵۰ میلیون

فرارو- رانا پلاس ارتقایافته جزو ارزان‌ترین سواری‌های تولیدی ایرانخودرو است که در بازار آزاد به طور متوسط ۶۵۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته ۷۱۰ میلیون تومان قیمت دارد و خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما که از خط تولید کنار رفته، ۶۶۵ میلیون تومان آب می‌خورد.

تارا اتوماتیک تیپ V۴، اما گرانقیمت‌ترین سواری داخلی به حساب می‌آید و این یکی یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. قیمت دنا پلاس اتوماتیک آپشنال در بازار آزاد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است و فروشنده‌های ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای رقمی نزدیک یک میلیارد و ۴۰ میلیون طلب می‌کنند. قیمت روز محصولات ایرانخودرو در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید. 

قیمت روز محصولات ایران‌خودرو در بازار آزاد

خودرو

پنجم اردیبهشت 1403

ششم اردیبهشت 1403

سورن پلاس دوگانه‌سوز EF7 مدل 1403

835 میلیون تومان

835 میلیون تومان

سورن پلاس بنزینی EF7 مدل 1402

635 میلیون تومان

635 میلیون تومان

دنا پلاس شش‌دنده‌‌ ارتقایافته مدل 1403

980 میلیون تومان

980 میلیون تومان

دنا پلاس اتوماتیک آپشنال مدل 1403

یک میلیارد و 200 میلیون تومان

یک میلیارد و 200 میلیون تومان

پارس سال XU7p مدل 1402

675 میلیون تومان

675 میلیون تومان

207 با موتور TU3 مدل 1403

685 میلیون تومان

685 میلیون تومان

207 دنده‌ای ارتقایافته مدل 1403

810 میلیون تومان

810 میلیون تومان

207 اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای مدل 1403

یک میلیارد و 40 میلیون

یک میلیارد و 40 میلیون

رانا پلاس ارتقایافته مدل 1403

650 میلیون تومان

650 میلیون تومان

رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته مدل 1403

710 میلیون تومان

710 میلیون تومان

تارا دنده‌ای V1 مدل 1402

820 میلیون تومان

820 میلیون تومان

تارا اتوماتیک V2 مدل 1403

990 میلیون تومان

990 میلیون تومان

تارا اتوماتیک V4 مدل 1403

یک میلیارد و 230 میلیون تومان

یک میلیارد و 230 میلیون تومان

پژو 206 تیپ 3 پانوراما مدل 1402

665 میلیون تومان

665 میلیون تومان

دیگر خبرها

  • فعالیت های فرهنگی در فرودگاه های کشور +فیلم
  • قیمت عجیب و نجومی سنگ قبر دوباره سوژه کاربران شد + عکس
  • معرفی 5 مدل پالت پرفروش و محبوب حتما بخوانید!
  • قیمت سنگ قبر هم نجومی شد
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • قیمت محصولات ایرانخودرو پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین محصول ایرانخودرو؛ ۶۵۰ میلیون
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی