Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از راه آرمان ؛آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر می خوانید:

امام جمعه کرمان:فتنه 88 چهار رکن داشت/کسانی وارد فتنه شدند که قلبشان برای کشور می تپید

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرمان ضمن عرض تسلین به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی گفت:این شخصیت خدمات زیادی را برای اسلام داشته است؛ایشان در بیتی رشد کرد که بیت شهداء بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شهر کرمان ادامه داد: نامه امام خمینی (ره) به رهبر شوروی گورباچف، نشان دهنده این موضوع است که امام خمینی(ره) نه تنها برای مردم کشور خود بلکه نسبت به همه دنیا مهربانی و دلسوزی داشت.

وی با اشاره به قیام 9 دی عنوان کرد:ارکان تشکیل‌دهنده فتنه در طول تاریخ که سال 88 و 78 نیز از همین روند پیروی می‌کردند دارای چهار رکن است.

این مقام مسئول التقاط را یکی از این ارکان برشمرد و با بیان اینکه بخشی از حق و بخشی از باطل را در هم آمیختند،بیان کرد: رکن دوم انحراف و رکن سوم هوا پرستی بوده که از صدر اسلام تاکنون ادامه دارد، جهالت، نادانی و بی‌بصیرتی نیز این پازل را تکمیل می‌کند.

این مقام مسئول عنوان کرد:خلوط کردن حق و باطل سبب می‌شود حتی کسانی که دنبال حق هم هستند راه را بیراهه بروند؛جهالت، سیاهی لشکر فتنه است و کسانی که نمی‌توانند راه را از بی‌راهه تشخیص دهند و بصیرت ندارند، درگیر فتنه می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: برخی فتنه 88 را یک بد اخلاقی انتخاباتی و اختلاف سیاسی می‌دانند؛این موضوع مهمی است و نباید به آن ساده نگریست؛طراحی آن در خارج از کشور اتفاق افتاد و دشمن می‌خواست با خیال خودش نظام اسلامی را عوض کند.

این مقام مسئول ادامه داد: دشمن زمانی را  انتخاب کرد تا نظام اسلامی را دچار مشکل کند، فتنه‌ای که خارجی‌ها در آن نقش اساسی داشتند و کسانی هم در داخل به آن کمک و عده‌ای هم تحت تاثیر آن قرار گرفتند؛کسانی وارد فتنه شدند که قلبشان برای کشور می‌تپید و کسی باور نمی‌کرد که در دامن فتنه قرار بگیرند؛خاصیت فتنه است.

امام جمعه شهر کرمان بیان کرد:عوامل مختلفی در شکل‌گیری آن نقش داشت که یکی از آنان بصیرت بود، و مطلب بعدی نیز نیاز به وحدت، مردم آن را درک کردند و به موقع وارد عمل شدند.

وی افزود:یکی دیگر از مسائل این بود که مردم متوجه شدند که دشمن دین آنان را نشانه گفته و نباید بیشتر از آن به دشمن زمان داد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی عنوان کرد:مردم متوجه شدند که امانت شهدا نیاز به حمایت جدی دارد و باید از انقلاب و دستاوردهای آن دفاع کنند و این جزء با همدلی و همراهی اتفاق نمی‌افتد؛مردم با این دیدگاه‌ها روز 9 دی ماه را رقم زدند که روز بصیرت نام گرفت.

نمایند ولی فقیه در استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد:امروز قدرت اسلام را مشاهده می‌کنیم و دلیل آن مقاومت است؛رئیس جمهور کشوری که خود را قدرتمندترینِ دنیا معرفی می‌کند، مخفیانه وارد عراق می‌شود و عاجزانه از دولت عراق درخواست دیدار می‌کنند.

امام جمعه ریگان: تمام سلاح های در رزمایش بزرگ پیامبر اعظم(ص) تولید داخل بود

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی امروز در خطبه های نماز جمعه ریگان اظهار داشت:آیت الله هاشمی شاهرودی سیاست دینی را چنان با فقاحت ممزوج کرده بود که از طرف ولی امر مسلمین ملقب گردید به استادی بزرگ برای حوزه علمیه قم و کارگزاری با وفا در حساس ترین مسئولیت های نظام،در ریاست قوه قضاییه ، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان خدمات بسیاری صورت گرفته است که آن مرحوم از خود به یادگار گذاشته است.

امام جمعه ریگان در ادامه اشاره داشت به رزمایش بزرگ پیامبر اعظم(ص) ۱۲ در خلیج فارس و تصریح داشت:رزمایش نیروی زمینی سپاه پاسداران حاوی یک پیام برای کشورهای حاشیه خلیج فارس بود و آن هم اینکه هر کشوری که زمینه مداخله قدرت های استکباری را در منطقه فراهم کند بیشترین هزینه را آن کشور خواهد پرداخت.

وی افزود:در این رزمایش تمام سلاح های بکار رفته تولید داخل و ملی بود که قدرت دفاعی را به رخ دشمنان این نظام کشاند و به فرموده رهبر عزیزمان زمان بزن و در رو گذشته است و اگر یکی بزنند ده تا میخورند.

خطیب جمعه ریگان با اشاره به سالروز حماسه ۹ دی ،بیان داشت:در سال ۸۸ فتنه گران با دروغ پردازی و متهم کردن نظام اسلامی به تقلب در انتخابات و با الگو گیری از نسخه های کودتای مخملی که توسط دستگاه های امنیتی غرب طرح ریزی شده بود فتنه گران پس از اعلام نتایج انتخابات هواداران خودشان را به کف خیابان ها آوردند که با اردو کشی خیابانی انتخابات را باطل و زمینه به قدرت رسیدن غیرقانونی خودشان را از طریق اغتشاشات و توهین به مقدسات فراهم کنند.

ایشان ادامه داد:در این گیر و دار و بلوا و آشوب دست نحس ضد انقلاب به کمک فتنه گران و آشوب گران و معترضین داخلی آمد و انقلاب را به فرموده رهبر عزیز تا لبه پرتگاه بردند که به فضل الهی و امدادهای غیبی و هوشیاری ملت ایران و دستگاه های اطلاعاتی امنیتی و تدابیر حکیمانه رهبر عزیزمان این پروژه به فضل الهی شکست خورد.

رنجبرماهانی تصریح داشت:همه مسئولین با حضورشان در مراسم ۹ دی ،روز بصیرت، ابراز تنفر و انزجار خودشان را نسبت به فتنه گران ثابت خواهند کرد.مقام معظم رهبری درباره اهمیت ۹ دی و حضور مردم در صحنه فرمودند؛در ۹ دی غیرت دینی جوانان جوشید و همه به صحنه آمدند این روز حجت را برهمه تمام کرد.

وی با تقدیر از قوه قضاییه که بعد از حکم اعدام سلطان سکه حکم اعدام سلطان قیر را هم صادر کرد افزود: با اعدام این دو به بازار ارز و اقتصاد ثبات بخشیده شد اما کار تمام نشده است و سلطان های مفسد اقتصادی دیگری هم وجود دارد که قوه قضاییه باید جرات کند و آنها را هم محاکمه و از اعلام جنگ نهراسد و ملت ایران حامی عدالت خواهی است.

امام جمعه ریگان عنوان کرد:قوه قضاییه آن کسانی که متهم به فساد هستند و زیر عبا و کت و شلوار برخی از مسئولین پنهان شده اند اینها را هم احضار کند، این خواسته ملت ایران است.

وی با اشاره به ۷ دی سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان حضرت امام (ره)در سال ۵۸ ،بیان داشت:از دیرباز یکی از برنامه های استعمار گران و صاحبان زر، زور و تزویر برای اینکه فکر ملت ها را به بردگی بگیرند خصوصا مردم ایران، مبارزه می کردند با دانش آموختگی و تنها شاهزادگان و اشراف حق تحصیل داشتند چون سواد داشتن مردم مزاحم اشراف بود از آن پرهیز و خودداری می کردند.

خطیب جمعه ریگان در پایان بیان داشت:امروز یکی از معضلات و آسیب های نهضت سواد آموزی سوری بودن برخی از معلمین نهضت و متعلمین است که باید نظارت مستمر و جدی بشود.

امام جمعه رفسنجان:آنچه که اقتضای مملکت و مصلحت مردم است عمل شود/ فتنه 88نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و نظام شد

حجت الاسلام عباس رمضانی پور در خطبه های نمازجمعه این هفته ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و انجام واجبات اظهار داشت :حادثه واژگونی حامل دانشجویان دانشگاه آزاد تهران موجب تاثر همه مردم گردید ،ده نفر از دانشجویان جان خودشان را از دست دادند و عده ای هم مجروح شدند این عمل قابل بخشش نیست و همین گذشت ها و اغماض ها باعث بروز چنین حوادثی شده است .

وی بیان داشت :چنین حوادثی دلهای مردم را جریحه دار می کند،از دست دادن سرمایه های این ملت قابل بخشش نیست امیدواریم مسئولین قضایی در خصوص برخورد قانونی اقدامات لازم را انجام دهند.

امام جمعه رفسنجان با گرامیداشت یاد و نام شهید آیت الله غفاری و روز نهضت سواد آموزی افزود :ایران ملتی متمدن و هوشمند است شایسته نیست جمعی بی سواد باشند، افراد تا 49 سال جامعه ،هدف نهضت سواد اموزی است ،مردم با معرفی افراد بی سواد در این راستا کمک کنند چراکه خواندن و نوشتن یکی از ضرورتهاست .

وی ضمن تشکر از نیروی انتظامی ،آگاهی و کلانتریها در کشف اموال مسروقه و دستگیری سارقین بیان داشت : مردم باید به نیروی انتظامی در خصوص سرقت ها مخصوصا سرقت سیم های کابل کمک کنند

رمضانی پور افزود : گرچه شهر ما نسبت به شهرهای دیگر از امنیت بهتری برخوردار است ولی مردم باید مواظب خانه و محله خود باشند تا بتوانیم امنیت را به صورت فراگیر در سطح شهر ایجاد کنیم .

امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد  :از دستگاه قضایی می خواهیم با سارقین به شدت برخورد نمایند برخی سارقین با سوابق خود جرات پیدا کرده اند حتی از صاحب خانه هم به بهانه های مختلف شکایت می کنند .

وی با تسلیت ارتحال عالم مجاهد و کارگزاری باوفای انقلاب  مرحوم ایت الله هاشمی شاهرودی اذعان داشت : مسئولیتهای این عالم و مقام استادی وی  در حوزه های علمیه ودیگر سمتهای ایشان در طی 40 سال و اینکه در رکاب این انقلاب و مقام معظم رهبری بودند حائز اهمیت است.

حجت الاسلام رمضانی پور ادامه داد :مهمترین خصیصه یک عالم مجاد این است که از ابتدا تا انتها با رویحه ولایتمداری و انقلابی عمر خود را به پایان برساند و این خصیصه مهم در وجود مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی وجود داشت .

امام جمعه رفسنجان ضمن تسلیت سالگرد حادثه غم انگیز زلزله بم تاکید داشت :نقش مثبت لال احمر و مدیریت آن حادثه باعث شد مرهمی بر دلهای غمزده مردم آن دیار باشد.

وی یادآور شد :50 درصد موقوفات در رفسنجان است و افرادی چون مرحوم مرادی ،نیک نفس و شفیعی موقوفات ارزشمندی جهت امر درمان اختصاص داده اند .

رمضانی پور گفت :مرحوم مرادی در رابطه با دانش هسته ای در 60 سال گذشته پیش بینی لازم را داشته و همچنین بیمارستان چشم پزشکی مد نظر ایشان بوده است .

وی بیان داشت : مر وقف باید عمل شود کاری به گذشته نداریم از الان به بعد حداقل به وقف عمل کنید تا  خیانتی به وموقوفات نشود.

امام جمعه رفسنجان از افتتاح مجموعه امدادی و ورزشی  هلال احمر در رفسنجان به عنوان یک فعالیت خوب یاد کرد و گفت :این مجموعه که روزهایی برای ورزش بانوان اختصاص داده است باعث شده از فعالیت ورزشی بانوان مخصوصا دوچرخه سواری بانوان در محیط باز جلوگیری کند .

وی به بحث اشتغال اشاره کرد و بیان داشت :خواسته جوانان در خصوص اشتغال خواسته بجا و بحقی است که باید به ان اهمیت داده شود .

حجت الاسلام رمضانی پور گفت :ورود به دنیای اشتغال باید از درون خانواده ها باشد، همیشه نباید دیگران برای ما شغل پیدا کنند خود خانواده ها باید وارد عمل شوند بسیاری از شغلهای نیازمند در شهر را دیگر شهرهای انجام می دهند  .

وی افزود : کار را باید به سختی بدست اورد در این راستا استقامت به خرج داد تا کار ماندگار شود .

امام جمعه رفسنجان اذعان داشت :همه نباید دنبال حقوق های بالا باشند فاصله بین حقوق های زیاد و کم ،افراد را تحریک می کند که به جایی بروند که حقوق بیشتر می دهند امیدواریم به کمک مسئولین و خود فرد زمینه اشتغال ، رفاه وآسایش و معیشت در حد متوسط برای همه مردم فراهم شود .

وی به بودجه سال 98 که توسط رئیس جمهوری تقدیم مجلس شد اشاره کرد و تصریح کرد : ازنمایندگان می خواهم فقط خودشان را کارگزار دولت ندانند ،مجلس در راس امور است ، مردم موکلین شما نمایندگان هستند انچه را دولت می خواهد نباید عمل شود باید آنچه را که اقتضای مملکت و مصلحت مردم است عمل شود.

رمضانی پور بیان داشت :باید در هزینه و مصرف شفافیت وجود داشته باشد اینکه ابهاماتی در مصارف وبرنامه های دولت وجود دارد و همچنین اختیاراتی که به مسئولین داده می شود شاید شایسته این ملت نباشد نمایندگان نگاه به وضع سال جاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه با توجه به وضع سال جاری باید بودجه سال آینده را برنامه ریزی کرد گفت :باید اشتغال به معنای واقعی داشته باشیم اینکه امار اشتغال در بیانات رئیس جمهورو برخی وزرا وجود دارد فایده ای ندارد ،وضعیت موجود کشور به خاطر شعارها و حرف هایی است که پایه و اصل نداشته است.

خطیب نمازجمعه رفسنجان به دوازدهمین رزمایش پیامبر اعظم (ص) نیروهای زمین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت :این رزمایش با رزمایش های  قبل تفاوت داشت این رزمایش بر اساس تهاجم بود و اینکه  اگر دشمن کمترین تحرکی را نسبت به ملت داشته باشد این نیروها آنها را از بین خواهند برد .

وی ادامه داد :شاید برخی مسئولین دولتی هزینه های دفاعی را کم می کنند ،در داخل شاید بعضی ها نفهمند ولی در بیرون از ایران می فهمند که قدرت نظامی رزمندگان ما بالاست و سرعت عمل دارند.

امام جمعه رفسنجان به فتنه 88 اشاره ای کرد و بیان داشت : همزمان با انتخابات سال 88 فتنه 88 شکل گرفت ،فتنه قبل ازسال 88 بوده ،کلید واژه فتنه به مانند زهری بود که در کام ملت ایران و مردم سالاری دینی آنها وارد شد و حماسه 9دی ماه آرامش را به جامعه برگرداند واین فتنه نقطه عطفی در تاریخ  انقلاب و نظام شد .

وی افزود :آن کوردلانی که می گویند انقلاب ما تمام شده است از آنها سوال دارم ایا دشمنان ما هم همین را می گویند و دست از ملت و ما برداشتند ؟ کاری علیه ما انجام نمی دهند ؟

رمضانی پور عنوان داشت : روز یکشنبه 9 دیماه ساعت 9و نیم همه می آییم و به دشمنان داخلی و خارجی می فهمانیم که ما هوشیاریم و پای نظام و انقلاب  و ارزشهایمان ایستاده ایم .

وی اذعان داشت :تدابیر مقام  معظم رهبری در فتنه 88  گام اول مدارا و جذب حداکثری مردم در سال 88 ،گام دوم ایستادگی در برابر حقوق ملت،گام سوم بصیرت بخشی و روشن گری و قانع سازی افکار عمومی بود .

انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۵۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش ویژه برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق(ع)

ویژه برنامه «کوی محبت» به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) جمعه شب از شبکه دو سیما به روی آنتن خواهد رفت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شبکه دو، «کوی محبت» با اجرای مهدی اعرابی جمعه، ۱۴ اردیبهشت در شب شهادت امام جعفر صادق(ع) ساعت ۲۲ و ۱۰ دقیقه از شبکه دو پخش می‌شود.

در این برنامه مهدی اعرابی میزبان حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی طباخیان (کارشناس مذهبی) و حاج احمد چینی است. حجت‌الاسلام والمسلمین طباخیان درباره سیره رفتاری آن امام بزرگوار به بیان سخنانی می‌پردازد. همچنین گفتگو با حاج احمد چینی و مداحی توسط ایشان از دیگر قسمت‌های این برنامه است.

«کوی محبت» با حضور اساتید حوزه، دانشگاه، شخصیت‌ها و کارشناسان ابعاد شخصیتی ائمه اطهار(ع) را بررسی می‌کند که با توجه به شهادت امام جعفر صادق(ع) این قسمت از برنامه به بررسی شخصیت امام جعفر صادق(ع) اختصاص دارد.

این برنامه کاری از گروه معارف شبکه دو سیما به تهیه‌کنندگی علی رضا کاردان امین و کارگردانی محمد حسام مدنی است که جمعه، ۱۴ اردیبهشت حوالی ساعت ۲۲ و ۱۰ از شبکه دو پخش می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
  • پخش ویژه برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • از معلمان امین شهر، قدردانی شد
  • تقدیر از کارگران یک مجموعه تولیدی در خوشاب توسط امام جمعه شهرستان
  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • کارگران مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند
  • سخنگوی قوه قضاییه: احضار افرادی در پرونده حوزه ازگل