Web Analytics Made Easy - Statcounter

فردی که از روی حس انتقام جویی اقدام به انتشار تصاویر شخصی و هتک حیثیت ۱۵ نفر از شهروندان در شبکه های اجتماعی کرده بود ، در پایتخت دستگیر شد .

 سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران گفت: باطرح شکایت تعداد ۱۵ نفراز شهروندان تحت عنوان توهین و فحاشی و ارسال تصاویر شخصی برای آنان از سوی فردی ناشناس در شبکه های اجتماعی ، موضوع تحت پیگیری پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی در ادامه گفت: با بررسی پیام ها ، مشخص شد متهم با ایجاد یک حساب کاربری جعلی در صفحه اینستاگرامی شبیه سازی شده با صفحات اجتماعی شکات ، اقدام به انتتشار تصاویر و نشر اکاذیب علیه آنها می کرد .

---

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت: با اقدامات فنی و مهندسی تیم عملیاتی و تحقیقاتی پلیس ، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و در بررسی های صورت گرفته و حضور شاکیان معلوم شد متهم از بستگان شکات بوده و در جهت انتقام جویی از اقوام خود با درست نمودن صفحات اینستاگرامی جعلی ، اقدام به توهین وافترا و نشر اکاذیب نسبت به آنها کرده است .

وی ادامه داد: متهم در تحقیقات اولیه منکر هرگونه ایجاد صفحات جعلی و توهین و نشر اکاذیب علیه بستگانش گردید، ولیکن با مواجه در برابر ادله دیجیتالی جمع آوری شده ، لب به اعتراف گشود و انگیزه خود را انتقام جویی از اقوامش اعلام کرد .

سرهنگ کاظمی به کاربران هشدار داد : حریم خصوصی یک ارزش کلیدی و زیر بنای توجه به جایگاه انسان و سایر ارزش های نظیر آن است و یکی از نگرانی های اساسی در مورد اینترنت حفظ حریم شخصی افراد است و حفظ حریم خصوصی افراد در شبکه های اجتماعی یکی از مهارت های مهمی است که کاربران باید از آن آگاه باشند ، بعضی از افراد بدون هیچگونه توجهی ، اطلاعات و داده های شخصی خود را به اشتراک می گذارند حتی شناختن دوستان و زیر مجموعه هم دلیل خوبی برای این بی دقتی ها نیست زیرا عواقبی درپی دارد که گاهأ جبران ناپذیر است .

وی در خاتمه از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir  مرکز فوریت های سایبری گزارش کنند./ باشگاه خبرنگاران 

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۵۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی رسید جعلی بانک

علی عباسی‌کسانی رئیس پلیس استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران، گفت : با مراجعه یکی از شهروندان به ماموران انتظامی سنقروکلیایی مبنی بر اینکه در بازار احشام این شهرستان مشغول فروش احشام بوده که شخصی با مراجعه به وی و نمایش رسید بانکی ۲ رأس گوسفند از وی دریافت کرده، اما پس از ساعتی متوجه شده پولی به‌حسابش واریز نشده و مورد کلاهبرداری قرارگرفته است.

وی ادامه داد: با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی، مشخص شد که فرد کلاهبردار با ایجاد یک رسید جعلی توسط برنامه‌های موبایلی و با نشان دادن یک رسید بانکی جعلی پس از دریافت احشام، بازار را ترک کرده است.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه ادامه داد: مأموران پلیس فتا اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و پس از تحقیقات گسترده و همه‌جانبه ردپای مجرم شناسایی کرده و پس از هماهنگی با مرجع قضائی، متهم در اقدامی غافلگیرانه در مرکز استان دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد و در بازجوییی‌ها به کلاهبرداری اعتراف کرد.

وی گفت: فروشندگان طعمه‌های مناسبی برای کلاهبرداری با رسید جعلی هستند لذا اگر قصد فروش کالایی را دارند تا زمان دریافت پیامک واریز وجه از سرشماره اصلی بانک عامل و مطابقت با میزان موجودی حساب خود، از ارائه کالا به خریدار خودداری کرده و مواظب شگرد کلاهبرداری با ساخت رسید‌های اینترنتی جعلی باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی رسید جعلی بانک
  • دستگیری عامل تیراندازی در خرم‌آباد
  • عکس‌های خصوصی دختر شیرازی برای انتقام گیری پخش شد!
  • شناسایی و دستگیری رباینده دختر ۱۶ ساله/ عاملان درگیری محله فلاح در چنگال پلیس
  • دستگيری عامل تيراندازی در خرم آباد
  • دستگیری عامل قتل زن و مرد میان‌سال در قیامدشت
  • دستگیری عامل انتشار محتوای نامتعارف در فضای مجازی در رشت
  • آجر شدن کار پزشکان قلابی در رشت
  • دستگیری عامل چاقو کشی در ایلام 
  • دستگیری عامل چاقو کشی و شرارت در ایلام