Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام آباد - ایرنا - دیدار اخیر «محمدصادق سنجرانی» رئیس مجلس سنای پاکستان از دفتر مرکزی ائتلاف تحت رهبری عربستان موسوم به ( IMCTC ) در عربستان سعودی، انتقادات در این کشور را برانگیخته و این اقدام، تخلف از قوانین پارلمانی خوانده شده است.

به گزارش روز جمعه ایرنا، محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان به دعوت رئیس مجلس شورای عربستان سعودی، 26 آذرماه امسال به ریاض رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس مجلس سنای پاکستان در صدر هیات پارلمانی 9 نفره متشکل از سناتور احمد خان، میرزا محمد آفریدی، فدا محمد خان، نصیب الله خان بزائی، خانزاده خان، محمد طلحه محمود، دلاور خان و غوث محمد خان نیازی به عربستان سعودی رفت.
«محمدصادق سنجرانی» رئیس مجلس سنای پاکستان در سفر به عربستان سعودی، چهارشنبه بیست و هشتم آذرماه در دیدار از دفتر مرکزی ائتلاف تحت رهبری عربستان موسوم به ( IMCTC ) در عربستان سعودی با فرمانده این ائتلاف (راحیل شریف) و معاون وی (ژنرال عبد الرحمن) گفت و گو کرد.
ژنرال «راحیل شریف» در خصوص کارکرد این ائتلاف و اهداف آن توضیحاتی ارائه کرد و گفت:هدف اصلی این ائتلاف، مبارزه و نابودی تروریسم است.
دیدار اخیر رییس مجلس سنای پاکستان مورد انتقاد، برخی سناتورهای این کشور قرار گرفت.
روزنامه «نیشن» پاکستان با انتشار مقاله ای در این خصوص در مصاحبه با سناتورهای کنونی و پیشین این کشور نوشت: بسیاری از نمایندگان کنونی و پیشین مجلس سنا تصریح کرده اند که دیدار رئیس مجلس سنا از دفتر مرکزی ائتلاف تحت رهبری عربستان موسوم به (IMCTC ) این پیام را می رساند که شاید پاکستان دیگر در خصوص بحران یمن، بی طرف نیست.
«فرحت الله بابر» از اعضای ارشد حزب مردم (PPP) و از سناتورهای پیشین پاکستان، با انتقاد از دیدارهای رییس مجلس سنای این کشور در عربستان سعودی گفت:دیدار اخیر سنجرانی از دفتر مرکزی ائتلاف تحت رهبری عربستان موسوم به ( IMCTC ) در ریاض، اقدامی بدون تفکر و نقض کننده موضع بیطرفی پاکستان است.
وی در سخنان خود با انتقاد از رییس مجلس سنای پاکستان گفته است که این دیدار ممکن است که همچنین مورد رنجش ایران شود.
عربستان سعودی آذرماه 95 بود که ائتلاف نظامی به اصطلاح ضد تروریسم را تشکیل داد، این کشور در اقدامی یکجانبه و بدون هماهنگی با برخی کشورهای مسلمان مناطق خاورمیانه، آسیا و آفریقا از جمله پاکستان، نام آنها را در فهرستی واحد قرار داد و نام آن را به اصطلاح ائتلاف «مبارزه با تروریسم» گذاشت.
ژانویه 2017 نیز، به درخواست عربستان سعودی و تأیید وزارت دفاع پاکستان، ژنرال پاکستانی «راحیل شریف» به سمت فرماندهی کل این ائتلاف خودساخته انتخاب شد.
پاکستان پس از کشمکش های فراوان در داخل کشور و با وجود مخالفت سخت مردم، عضویت این ائتلاف را پذیرفت ولی اعلام کرد که هرگز در لشکرکشی های این ائتلاف به کشورهای منطقه یا هر کشور دیگر شرکت نمی کند، بلکه در زمینه فعالیت های آموزشی و لجستیکی در ائتلاف شرکت می کند.
مردم پاکستان و بسیاری از شخصیت های سیاسی نظیر «عمران خان» رهبر حزب پیروز انتخابات اخیر و نخست وزیر فعلی این کشور، شخصیت های دینی، دانشگاهی و پارلمانی این کشور به عنوان بزرگ ترین قدرت نظامی و تنها قدرت هسته ای عضو ائتلاف خودساخته عربستان، از همان آغاز تشکیل ائتلاف، سخت مخالف پیوستن کشورشان به آن بودند.
این افراد و شخصیت ها معتقد بودند که ائتلافی که طراحان آن، نام ایران، سوریه و عراق را به عنوان بزرگترین قربانیان ترور در منطقه در فهرست ائتلاف قرار نداده است، هرگز نمی تواند ائتلافی صادق و موثر در مبارزه با تروریسم باشد.
آساق**6125**1908

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي پاكستان و عربستان راحيل شريف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۶۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد

 محمدرضا فرزین رئیس‌کل ‎بانک مرکزی کشورمان به منظور توسعه همکاری‌ها و مناسبات پولی و بانکی و همچنین شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • سیل انتقاد‌ها به رئیس دانشگاه کلمبیا به‌دلیل سرکوب معترضان
  • فیلم/ انتقاد روح‌الامینی از نحوه انتخاب کاندیدای شورای ائتلاف شهر ری
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟