Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری ترکیه تاکید کرد در صورتی که گروه های کرد از منبج و شرق فرات خارج شوند، آنکارا دیگر هیچ کاری در سوریه ندارد.

به گزارش جمعه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، در حالی که ارتش سوریه وارد شهر منبج در استان حلب شده و پرچم این کشور را در این منطقه به اهتزار درآورده، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه از مواضع پیشین خود عقب نشینی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اردوغان گفت: در وضعیت کنونی، ما همچنان از تمامیت ارضی سوریه حمایت می کنیم. این مناطق به سوریه تعلق دارند. اگر سازمان های تروریستی (یگان های مدافع خلق) منطقه را ترک کنند، ما دیگر کاری در آنجا نداریم.
ترکیه پیشتر اعلام کرده بود که به زودی عملیات تازه ای را علیه یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) و حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) در شرق فرات سوریه آغاز خواهد کرد.
اردوغان در عین حال تصریح کرد: مساله تنها منبج نیست، هدف ما اخراج سازمان های تروریستی از منطقه است. هدف اصلی ما این است که «ی پ گ» (یگان های مدافع خلق) در اینجا درس بگیرند.
امروز یگان های ارتش سوریه پس از درخواست کردها برای حمایت دمشق از آن ها دربرابر ترکیه وارد منبج شده و پرچم سوریه را در این شهر به اهتزار درآوردند.
پس از ورود ارتش سوریه به منبج، گروه موسوم به نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) از این اقدام حمایت و اعلام کرد که با همکاری دمشق مشکلات را حل و فصل خواهد کرد.
سوریه از سال 2011 تا 2018 با بحران ورود تروریست های خارجی به این کشور مواجه بود.
فعالان سوری پنجشنبه شب اعلام کردند که ارتش این کشور برای کنترل دوباره شهر منبج در شمال شرق شهر حلب، واقع در مرز ترکیه آماده می شود.
فعالان سوری در شبکه های اجتماعی تصاویر و فیلم هایی را به اشتراک گذاشتند که در آن خودروهای زرهی با پرچم سوریه نشان داده می شود که در حال انتقال نیرو به منبج هستند.
در این تصاویر و فیلم ها همچنین کامیون های نظامی به تصویر کشیده شده که گفته می شود متعلق به گارد ریاست جمهوری سوریه هستند.
فعالان همچنین تصاویری از پلیس نظامی و ارتش سوریه را به نمایش گذاشته اند که در شهرک العریمه در غرب منبج گرفته شده است.
شبد**9416**1908

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تركيه رجب طيب اردوغان كردهاي سوري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۶۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «یوری پوپوف» معاون مرکز هماهنگی روسیه در پایگاه «حمیمیم» سوریه در جریان کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد نیروی هوایی روسیه دو پایگاه تروریست‌هایی که منطقه التنف را ترک کرده بودند، منهدم کرد. این افراد مسلح در مناطق صعب‌العبور در رشته کوه‌های «العمور» واقع در استان «حمص» پناه گرفته بودند.

بیشتر بخوانید: اعترافات تکان‌دهنده عضو بازداشت‌شده گروهک تروریستی انصارالفرقان

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پوپوف همچنین تصریح کرد در منطقه التنف روزانه ۹ مورد نقض حریم هوایی توسط جنگنده‌های از نوع «اف -۱۵»، تایفون، تاندربولت و هواپیماهای اطلاعاتی از نوع «ام سی ۱۲ دبلیو» ثبت شده است.

خبرنگار اسپوتنیک گزارش داد که صبح روز جمعه اعضای گروه تروریستی داعش حملات گسترده‌ای به تعدادی از مناطق وابسته به نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه در صحرای «السخنة» در حومه شرقی حمص در شرق سوریه انجام دادند و درگیری‌های خشونت‌باری میان دو طرف رخ داد.

تروریست‌های مسلح هرازگاهی دست به حملاتی به شمال غرب سوریه می‌زنند و روستاها و مناطق در حومه حماه و حلب را هدف قرار می‌دهند و ارتش سوریه به مقابله با این حملات می‌پردازد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229471 برچسب‌ها سوریه

دیگر خبرها

  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • چرا ترکیه روابط تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد؟ | هدف اردوغان از اقدام دیرهنگام
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • خروج قطار افغانستان_ترکیه از مرز شمتیق+فیلم
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • اردوغان: هدفمان مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است