Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@09:25:26 GMT

علامه طباطبایی بهترین الگوی سبک زندگی قرآنی است

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۰۲۳۹۸

علامه طباطبایی بهترین الگوی سبک زندگی قرآنی است

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: علامه طباطبایی الگوی سبک زندگی قرآنی است که درهای معنویت برای ایشان باز بود و در ملکوت سیر می‌کرد. ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۴ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مرتضی نجفی قدسی در گردهمایی سراسری اساتید و مربیان زندگی قرآنی که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با شاره به خصوصیات اخلاقی علامه طباطبایی اظهار داشت: این عالم دینی اهل تهجد بود و آثار گران سنگی از خود به یادگار گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از اساتید حوزه علمیه نقل کرد که روزی مشکلی برایم پیش آمد محضر علامه طباطبایی رسیدم ایشان ذکر یونسیه را توصیه کرد و تأکید ‌کرد طوری باید ذکر گفته شود و توجه شود که تسبیح موجودات رابشنوید.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با اشاره وضعیت مالی نامناسب علامه طباطبایی بیان کرد: این مفسر بزرگ قرآن کریم وقتی به قم آمده بود وضعیت خوبی نداشت اما ملکی داشت که آن را فروخت این مکان را خرید و خودشان معماری و مهندسی آن را انجام داد.

نجفی قدسی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای بازسازی بیت علامه طباطبایی تصریح کرد: این خانه 850 متر دارای سه اتاق و چند اندورنی است که به وسیله خود علامه طراحی شده است.

گسترش فلسفه اسلامی مدیون امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی استعلامه طباطبایی سبب آثار و برکات زیادی در زمینه تفسیر قرآن و حکمت شدخاطره جالب عبد‌الله انوار از علامه طباطبایی

وی با اشاره به تقدیر مراجع تقلید و علما از بازسازی بیت علامه طباطبایی عنوان کرد: از زمانی که این خانه خریداری و باز سازی شد برنامه‌های مهمی دراین مکان برگزار شد و مورد توجه علما بزرگ قرارگرفته است.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی بابیان اینکه علامه طباطبایی به اذکار الهی اعتقاد ویژه ای داشت، افزود: علامه طباطبایی این گونه علامه شد چون اهل توجه وذکر بود وبا گفتن ذکر صدای تسبیح موجودات را می‌شنوید.

نجفی قدسی با بیان اینکه بیت علامه طباطبایی مکان خاصی است و مراجع تقلید و بزرگان احترام خاصی برای اینجا قائل هستند، ادامه داد: علامه حسن‌زاده از این کوچه که عبور می‌کردند، مدتی توقف کرده و دیواربیت علامه طباطبایی را می‌بوسیدند و سپس می‌رفتند و تاکید داشت علامه طباطبایی شخصیت بزرگی بود.

وی گفت: شهید مطهری و بسیاری از بزرگان و مراجع تقلید نظیر آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله سبحانی و علامه حسن‌زاده آملی در زمان حیات علامه طباطبایی به این مکان رفت و آمد می‌کردند و از استاد بهره فراوان می‌بردند.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: علامه طباطبایی الگوی سبک زندگی قرآنی است که درهای معنویت بر روی او باز بود و در ملکوت سیر می‌کرد.

انتهای پیام/ح

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۲۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اصفهان،منصور شیشه فروش، مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: حادثه نشست خیابان به طول ۸ متر و عرض ۴ متر در اثر شکستگی خط لوله آبرسانی ۳۰۰ میلیمتری چدنی در خیابان علامه مجلسی رخ داد که باعث آبگرفتگی خیابان، پیاده رو و تعدادی مغازه شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی افزود: عوامل پلیس راهور نسبت به اعمال محدودیت ترافیکی اقدام و تیم های شرکت آب و فاضلاب، شهرداری اصفهان و سازمان اتش نشانی به محل اعزام و در جهت ایمن سازی محل و تخلیه آب اقدام کردند. 

به گفته شیشه فروش پس از تخلیه و قطع جریان آب، عملیات حفاری برای ترمیم و اصلاح خط لوله شروع خواهد شد.

دیگر خبرها

  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان
  • فرونشست زمین و شکستگی لوله آب در خیابان علامه مجلسی
  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود
  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • فرونشست عمیق زمین در تقاطع خیابان کلاهدوز و قاضی طباطبایی مشهد
  • فرونشست عمیق زمین در تقاطع کلاهدوز و قاضی طباطبایی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)