Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بیتوته»
2024-04-26@01:04:31 GMT

چالشی که لیگ برتر فوتبال را ۱۴ تیمی می‌کند!

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۴۶۶۲



چنانچه فوتبال ایران نتواند با چالش بزرگی که این روزها اقتصاد تیم‌هایش را در بر گرفته سامان دهد ، در کنار فشار تقویم مسابقات چاره‌ای نخواهد داشت غیر از کاهش تعداد تیم‌ها.

به گزارش خبرآنلاین، دنیای ورزش تورنتو ،شرایط سخت اقتصادی کشور سبب شده تا تیم‌های فوتبال برای ادامه حیات‌شان با چالشی بزرگ دست و پنجه نرم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین لیگ هجدهم خیلی از تیم‌های خصوصی با چالش‌هایی بزرگ روبرو بودندو خیلی از دولتی‌ها ضربان شان به شمارش افتاد. این بی‌پولی احتمالا سبب کاهش تیم‌های لیگ برتر می‌شود. اتفاقی که البته قبل‌تر برایش پیش‌بینی شده بود و حالا چالش مالی و احتمال تغییرات ای‌اف سی آن را ترغیب می‌کند.

به احتمال فراوان در دو سال آینده بنا بر مصوبه‌ای که از سال‌ها قبل در هیات رئیسه لیگ برتر به تصویب رسیده است، دو تیم دیگر از تیم‌های لیگ برتر کم می‌شود.

از چند سال قبل مهدی تاج به دلیل فشردگی مسابقات لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا دنبال طرحی بود تا دو تیم از لیگ برتر ایران کم کند.

این طرح احتمالا در دو سال آینده باید به صورت ناگزیر اتفاق بیفتد. ماجرا از این قرار است که این روزها فشار زیادی به تیم های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا وارد می‌شود.

تازه بزودی با تغییر برنامه لیگ قهرمانان آسیا ، این فشار بیش از قبل هم خواهد شد. این اما تنها بخشی از مشکل است. در ای اف سی ، به پیروی از اتحادیه اروپا، زمزمه های راه اندازی لیگ ملی آسیا به گوش می رسد ، یعنی ماجرا از این قرار است که سران فوتبال آسیا اعتقاد دارند با راه اندازی لیگ ملی آسیا می توانند درآمدی دوچندان برای فدراسیون های ملی‌شان ایجاد کنند.

سعید فتاحی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ برتر ایران احتمال چنین اتفاقی را رد نمی کند و می گوید:«معمولا بعد از اروپا این طرح ها در دیگر کشورهای قاره های دیگر هم راه می افتد.»

راه افتادن این لیگ در دو سال آینده به همراه تغییراتی که در برنامه لیگ قهرمانان آسیا رخ می‌دهد، فشار مسابقات ملی و آسیایی را بقدری زیاد می کند که لیگ بر اساس مصوبه اوایل دهه ۹۰ باید ۱۴ تیمی شود. اتفاقی که در دو فصل آینده احتمالا رخ خواهد داد و بعد از لیگ سال آینده ، تیم‌ها باید باز آماده ماراتنی ۱۴ تیمی باشند. مدلی از لیگ که در دوران صفایی فراهانی برگزار می شد.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۴۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار بازیکن موردعلاقه اوسمار از لیگ برتر ایران

تیم پرسپولیس در حالی پای به چند هفته آخر لیگ برتر می‌گذارد که گمانه‌زنی در مورد نیمکت این تیم برای فصل آینده هم به وجود آمده و بنا بر گفته رضا درویش، حسین بادامکی و البته خود اوسمار، او گزینه نخست سرخپوشان برای هدایت این تیم در فصل آینده است و طرفین به تمدید قرارداد نیز نزدیک شده‌اند.

اگرچه هنوز قرارداد رسمی آنها برای فصل آینده به امضا نرسیده، اما فضای مجازی بازهم پر از اخبار و شایعاتی است که بازیکنان مختلف را به پرسپولیس وصل و آنها را به عنوان خرید جدید این تیم در فصل آینده معرفی می‌کند. با این حال سرمربی سرخپوشان هم در اقدامی جالب از بازیکنان مورد علاقه خود در سایر تیم‌ها را نام برده است.

زمانی که محمدحسین میثاقی، مجری برنامه فوتبال برتر، در این خصوص از سرمربی پرسپولیس سوال پرسید، او به چند نام جالب و جذاب اشاره کرد که البته شاید انتقال برخی از آنها به پرسپولیس تا حدی غیرممکن هم باشد.
او در این مورد گفت: من خیلی از بازیکنان ایرانی را دوست دارم. از پارسال تا الان یک لیست از بازیکنانی نوشته‌ام که شاید عضو تیم ما شوند. من این کار را در برزیل هم انجام می‌دادم.

وی با اشاره به بازیکنان مورد علاقه‌اش گفت: ما فصل پیش بازیکنان خوب زیادی داشتیم. شاید اسم بازیکنان را درست نگویم، ببخشید. من در جلسات فنی شماره بازیکنان را می‌گویم، چون حفظ کردن شماره برایم راحت‌تر از اسم است. مهدی قایدی که پارسال فصل خوبی داشت، مغانلو، رضاییان، اسدی. پرسپولیس هم فصل پیش و امسال بازیکنان خوب زیادی داشت؛ عمری، سرلک، ترابی، عیسی، صادقی. به نظرم بهترین بازیکن پرسپولیس، کل تیم است.
از بین این نفرات قایدی تحت قرارداد اتحاد کلباست و شهریار مغانلو و رضا اسدی نیز همچنان با تیم سپاهان قرارداد دارند، اما رامین رضاییان در پایان فصل آزاد خواهد بود. البته به هر حال این نام‌هایی است که اوسمار به عنوان نفرات مورد علاقه خود مطرح کرد و شاید در نقل و انتقالات دوباره طرح نشوند.

منبع: ورزش سه

tags # اوسمار ویرا ، پرسپولیس سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • کریستیانو رونالدوی کوچک؛ انتقاد ماریو گومز از بدنسازی و تغییرات عضلات مسوت اوزیل!
  • جدی‌ترین تمرین سپاهان پیش از بازگشت به جام پرامید
  • جعفری: پیشنهاداتی دارم اما اولویت تیم شهر خودم است
  • خسرو حیدری ۱۱ بازیکن برتر تاریخ ایران را انتخاب کرد | از فامیل بازی تا حضور عجیب برخی از هم تیمی ها
  • یازده بازیکن برتر تاریخ ایران از نگاه خسرو حیدری
  • چهره پرافتخار آبی پوش می شود | اولین تصمیم مهم باشگاه استقلال پس از تغییر مالکیت
  • صعود گلنور اصفهان به لیگ برتر بسکتبال ایران
  • چهار بازیکن موردعلاقه اوسمار از لیگ برتر ایران
  • شمسایی: تیمی که ژاپن را حذف کرده، حتماً قابل احترام است
  • بائو: نساجی آزمایشگاه مربیان تازه به دوران رسیده شده است/ بیشتر هوچی‌گری در بازی‌های لیگ دیده‌ایم