Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر اکثریت سنای آمریکا اذعان کرد نمایندگان دموکرات اجازه لغو توافق هسته‌ای ایران را به جمهوری‌خواهان نمی‌دهند..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنگری در بودجه دانشگاه‌ها؛ طرح جمهوریخواهان برای فشار به دانشجویان ضدصهیونیستی

جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا در اقدامی که از نظر تحلیلگران، فشاری تازه بر رئیسان دانشگاه‌هایی ارزیابی می‌شود که اعتراض‌های حامیان فلسطین در آنها شکل گرفته، اعلام کردند که درباره بودجه فدرال این مراکز علمی تحقیق می‌کنند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کردند درباره بودجه فدرال برای دانشگاه‌هایی که اعتراضات دانشجویی علیه اسرائیل و جنگ غزه در آنها رخ داده است، تحقیقات می‌کنند.

به نوشته این خبرگزاری، جمهوریخواهان با آغاز این تحقیقات، کارزاری را گسترش می‌دهند که باعث نظارت شدید بر نحوه برخورد مدیران معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا در خصوص گزارش‌های یهودستیزی در محیط‌های دانشگاهی می‌شود.

برخی از کمیته‌های جمهوریخواهان موظف خواهند بود تحقیقات گسترده‌ای را انجام دهند که در نهایت قطع کمک‌های تحقیقاتی بلاعوض فدرال و سایر حمایت‌های دولتی از دانشگاه‌ها را در پی خواهد داشت.

این فرایند فشار دیگری بر مدیران دانشگاه‌هایی است که با نحوه کنترل برپایی چادر‌های اعتراضی از سوی دانشجویان حامی فلسطین، ادعای تبعیض علیه دانشجویان یهودی و نحوه ادغام آزادی بیان و حفظ امنیت دانشگاه‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.

تحقیقات مورد اشاره مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال چندین جلسه استماع اخیری صورت می‌گیرد که به استعفای روسای دانشگاه‌های هاروارد و پنسیلوانیا منجر شد.

جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا همچنین وعده تحقیقات بیشتری را داده اند و از روسای دانشگاه‌های یل، یو سی ال‌ای (دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس) و دانشگاه میشیگان خواسته اند هفته آینده شهادت دهند.

به نوشته آسوشیتدپرس، توجه جمهوریخواهان به این حوزه در حالی است که فصل انتخابات به طور کامل در جریان است و رهبری جمهوریخواهان به دنبال ادله‌ای برای تقویت اتحاد این حزب و تفرقه بیشتر در بین دموکرات‌ها است.

جنگ غزه و نحوه برخورد مدیران دانشگاه‌ها برای کنترل اعتراضات دانشجویی، اختلافاتی را در بین دموکرات‌ها برانگیخته است.

مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان آمریکا وعده داده است که از همه «ابزار‌های موجود» برای فشار بر دانشگاه‌هایی که در آنها اعتراض می‌شود استفاده کند.

رئیسان ۶ کمیته این مجلس که دارای طیف وسیعی از اختیارات از جمله در زمینه کمک‌های مالی بنیاد ملی علوم، کمک هزینه تحقیقات بهداشتی، روادید برای دانشجویان بین المللی و کد‌های مالیاتی برای دانشگاه‌های غیرانتفاعی هستند، از جانسون حمایت کرده اند.

این گزارش افزود: بدون حمایت دموکرات‌ها در کنگره‌ای که دچار اختلاف است، معلوم نیست که جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا چه مجازات‌های قانونی می‌توانند اعمال کنند. هر طرحی از سوی مجلس نمایندگان بعید است در سنا که تحت کنترل دموکرات‌ها است به نتیجه برسد.

بر اساس این گزارش، کمیته آموزش و نیروی کار مجلس نمایندگان آمریکا از مدیران دانشگاه‌های ییل، یو سی ال‌ای و دانشگاه میشیگان درخواست کرده که در جلسه استماع ۲۳ مه (۳ خرداد) که با تمرکز بر نحوه برخورد آنها با اعتراضات اخیر برگزار می‌شود، حضور یابند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • مانع‌تراشی بن‌گویر و اسموتریچ در موضوع تبادل اسرا
  • نتانیاهو مانع دستیابی به توافق است/ تلاش آمریکا برای فشار بر حماس
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • بازنگری در بودجه دانشگاه‌ها؛ طرح جمهوریخواهان برای فشار به دانشجویان ضدصهیونیستی
  • هاآرتص: بن‌گویر و اسموتریچ در موضوع تبادل اسرا مانع‌تراشی می‌کنند
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • مقام صهیونیست: نتانیاهو مانع اصلی توافق آتش‌بس در غزه است