Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@22:43:03 GMT

آرماگدون سایبری یا بهانه گیری برای تحریم‌های جدید

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ | کد خبر: ۳۹۹۷۲۸۷

جیمز کلپر مدیر اطلاعات آمریکا از رویداد فاجعه بار دیجیتالی به نام آرماگدون سایبری (cyber armageddon) با محوریت، ایران، روسیه، چین و کره شمالی نام برد که مخرب بوده و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۹۷۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل ۸۰ درصد دسترسی غیرمجاز و هک حساب کاربران شبکه‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسن منصوری معاون فنی پلیس فتا فراجا گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل فنی پرونده‌های قضائی و مرجوعه به پلیس فتا، مشخص است عامل اصلی هک و دسترسی غیرمجاز مجرمان سایبری به حساب کاربری کاربران در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان های بومی و غیر بومی عدم فعال سازی رمز تأیید دو مرحله‌ای و استفاده از رمز و پسوردهای آسان و قابل حدس است.

این مقام مسؤول ادامه داد: افراد کلاهبردار با سو استفاده از عدم آگاهی و سهل انگاری تعدادی از کاربران فضای مجازی به راحتی نسبت به هک حساب‌های کاربری آنان در پیام‌رسان ها و شبکه‌های اجتماعی اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به تهدیدات و مخاطرات ایجاد دسترسی غیر مجاز به حساب‌های کاربری افراد، افزود: مجرمان سایبری پس از انجام این فرایند ضمن دسترسی به اطلاعات خصوصی و بعضاً محرمانه افراد، فریب خورده؛ زمینه اخاذی و باج‌گیری سایبری را آغاز می‌کنند.

معاون فنی پلیس فتا فراجا در ادامه ضمن توضیح ارتکاب این شگرد توسط افراد سود جو گفت: در مرحله بعد افراد کلاهبردار با دسترسی به مخاطبان این افراد، زمینه فریب آنان را با ارسال پیامک حاوی لینک‌های آلوده، ارائه خدمات و یا مساعدت مالی فراهم می‌کنند.

سرهنگ منصوری از عموم مردم خواست با استفاده از رمزهای پیچیده و غیر قابل حدس بر روی شبکه‌های اجتماعی ، با مراجعه به قسمت تنظیمات (settings) پیام‌رسان های بومی و غیر بومی و داشبورد حساب ( Account) گزینه تأیید دو مرحله‌ای ( two- stepverification) را انتخاب کرده و نسبت به تعیین رمز عبور و تنظیم بر روی ایمیل شخصی اقدام کنند.

این مقام سایبری به هموطنان توصیه کرد: در صورت نیاز به دریافت راهنمایی تخصصی و فنی با برقراری تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ از خدمات مشاوره‌ای این پلیس بهره مند شوند.

کد خبر 6100186

دیگر خبرها

  • عامل ۸۰درصد دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری کاربران چیست؟
  • دستگیری کلاهبردار با رسید ساز جعلی
  • عامل ۸۰ درصد دسترسی غیرمجاز و هک حساب کاربران شبکه‌های اجتماعی
  • واردات کالا بهانه است؛ هدف اصلی خروج ارز از کشور است
  • بهانه های بنی اسرائیلی تل آویو برای کارشکنی در توافق جدید
  • بهانه‌های بنی اسرائیلی تل‌آویو برای کارشکنی در توافق جدید
  • گول پیامک‌های جعلی را نخورید
  • بهانه ژاوی مردود است: بارسا اصلا بی‌تجربه نیست!‏
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • چطور پیامک‌های جعلی را بشناسیم؟