Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@05:14:50 GMT

هنرآشپزي؛تارت لقمه اي سيب و پنير چدار

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ | کد خبر: ۳۹۹۹۴۷۷

خبرگزاري آريا- تارت لقمه اي سيب و پنير چدار.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۹۹۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این پاستای رژیمی خوشمزه را بدون دغدغه بخورید

 به گزارش تابناک، به نقل از فرارو ـ  بعید به نظر می‌رسد که این روز‌ها کسی پاستا دوست نداشته باشد آن هم با آن رنگ و رخ و بوی خوب و سس مخصوصش که دل همه را آب می‌کند. پاستا از زمانی که اختراع شده است تا به امروز تغییرات زیادی کرده است و می‌توان گفت هر آشپزی با دستور خاص خودش پاستا را می‌پزد و در این میان پاستا‌های ایتالیایی از همه انواع پاستا معروفتر هستند. پاستا آنقدر در دنیا محبوب و پرطرفدار است که روز ۲۵ اکتبر به عنوان روز جهانی پاستا در تقویم دنیا ثبت شده است. پاستا یکی از غذا‌های ملی کشور ایتالیاست که در فرهنگ غذایی این کشور جایگاه ویژه‌ای دارد و در انواع و طعم‌های گوناگون طبخ می‌شود. می‌توان گفت بیش از حدود ۳۰۰ نوع پاستا خشک در ایتالیا تولید می‌شود. کلمه پاستا از ریشه سیسیلی به معنای «خمیر ورز داده شده با انرژی بسیار» گرفته شده است؛ زیرا فرآیند تولید پاستا بسیار سخت و زمان‌بر است.
 

سس آلفردو با کره، شیر و خامه تهیه می‌شود و یکی از دلایل خوشمزگی پاستا‌های مدرن و امروزی ترکیب همین مواد با هم است. افرادی که اضافه وزن دارند و یا به دلیل بیماری و مشکلات مربوط به سلامتی نمی‌توانند غذا‌های چرب و سنگین بخورند، معمولا از خوردن پاستا به دلیل داشتن همین سس خوشمزه و پرکالری محروم می‌شوند. ما در این مطلب می‌خواهیم طرز تهیه یک پاستای رژیمی و خوشمزه با سس بلونز را به شما آموزش بدهیم که کاملا رژیمی و کم کالری است و می‌توانید با خیال راحت از خوردن پاستا در ایام رژیم لذت ببرید، پس در ادامه این مطلب با طرز تهیه این پاستای سالم، خوشمزه و کم کالری همراه ما باشید.

مواد لازم
پاستا: ۵۰ گرم
گوشت چرخ کرده بدون چربی: ۱۵۰ گرم
هویج: ۱ عدد
ساقه کرفس: ۱ عدد
پیاز: ۱ عدد
سرکه: نصف فنجان
نمک و فلفل: به میزان لازم
روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری
پنیر پارمزان: ۱ قاشق غذاخوری
مواد لازم برای تهیه سس پاستا
گوجه گیلاسی: ۱۰ عدد
پنیر صبحانه یونانی: ۳۰ گرم
شیر کم چرب: ۳۰ گرم
رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه
پاستا رژیمی

برای درست کردن این پاستای خوشمزه ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و همراه با روغن زیتون داخل ماهی تابه بریزید و روی حرارت اجاق گاز قرار بدهید تا پیاز کمی نرم و سبک شود. حالا هویج و ساقه کرفس خرد شده را اضافه کنید و چند دقیقه با پیاز تفت بدهید. در مرحله بعد گوشت چرخ کرده را همراه با نمک، فلفل و سرکه به مواد اضافه کنید و هم بزنید. درب ماهی تابه را ببندید و حرارت اجاق گاز را کم کنید تا گوشت کم کم بپزد.
در مرحله بعد یک قابلمه را تا نیمه پر از آب کنید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا آب جوش بیاید. پاستا را داخل آب جوش بریزید و ۵ دقیقه زمان بدهید تا نرم شود، سپس پاستا را آبکش کنید. برای درست کردن سس مخصوص پاستا گوجه‌ها را همراه با پنیر یونانی، شیر کم‌چرب و رب گوجه فرنگی را داخل پارچ مخلوط کن بریزید و سی ثانیه بزنید تا سس کاملا یکدست شود. در آخر پاستای آبکش شده را داخل مواد گوشتی بریزید و سس را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. اجازه بدهید پاستا چند دقیقه روی حرارت اجاق گاز بماند، سپس پاستا را داخل ظرف سرو بکشید و روی آن پنیر پارمزان بریزید، نوش جان.

نکات مهم
۱ ـ امروزه پاستا در اشکال و انواع گوناگون در فروشگاه‌های مواد غذایی وجود دارد. برای تهیه پاستا در منزل بهتر است از پاستا پنه استفاده کنید؛ زیرا به طور معمول پاستا را با نوع پنه تهیه می‌کنند. در صورتی که پاستا پنه در دسترس نداشتید، می‌توانید از انواع دیگر پاستا نیز استفاده کنید. هنگام جوشاندن پاستا پنه توجه داشتید که نباید آن را بیش از حد بجوشانید. بافت پاستا باید زیر دندان حس شود و بیش از حد له نباشد. بعد از آبکش کردن پاستا هرگز پاستا را به سبک ماکارانی با آب نشویید.

۲ ـ پنیر پارمزان یکی از محبوب‌ترین انواع پنیر‌های ایتالیایی است که به صورت رنده شده، پودر شده، تکه‌ای و ورقه‌ای در بازار موجود است. پارمزان نوعی پنیر زرد کم رنگ است که بافت سستی دارد و فرآوری آن زمان بسیار زیادی می‌برد. این پنیر سرشار از پروتئین است و هضم آسانی دارد. پنیر پارمزان برای تهیه انواع پاستا، سس، سالاد و سوپ‌ها کاربرد دارد. تفاوتی که پارمزان با پنیر پیتزا‌های معمول دارد، در نوع به عمل آوردن آن‌هاست. پنیر پیتزا باید حتما روی غذا پخته و آب شود؛ اما پنیر پارمزان نیازی به پخت و آب شدن ندارد و شما می‌توانید پودر یا رنده شده آن را برای روی غذا استفاده کنید.

۳ ـ اگر بخواهیم به طور مختصر در مورد کاربرد انواع پیاز‌ها توضیح بدهیم، باید از پیاز زرد که معروف‌ترین عضو خانواده پیازهاست، شروع کنیم. این پیاز بهترین گزینه برای پخت و پز است. پیاز سفید طعم ملایم‌تری نسبت به پیاز زرد دارد. از نظر کاربرد تقریباً مثل پیاز قرمز است و می‌شود آن را به صورت خام خورد و یا در سالاد‌ها از آن استفاده کرد. پیاز قرمز نسبت به پیاز سفید و زرد فیبر بیشتری دارد و به خاطر رنگ زیبایش می‌توان از آن برای تزئین بشقاب غذا هم استفاده کرد. علاوه‌بر این برای کبابی کردن، سالاد و ساندویچ‌ها هم انتخاب مناسبی است. پیاز‌های قرمز به اندازه کافی عطر و طعم به غذا نمی‌دهند؛ بنابراین برای پخت و پز معمولاً مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) جاسازی محموله گران‌قیمت مواد مخدر داخل قطعات پنیر
  • قیمت پنیر فله سنتی و صنعتی
  • نرخ پنیر فله سنتی و صنعتی در پایتخت
  • این پنیر را بخورید تا آلزایمر نگیرید
  • این پاستای رژیمی خوشمزه را بدون دغدغه بخورید