Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از کارگران پیمانکاری پتروشیمی امیرکبیر از ظهر امروز دلیل به افزایش نیافتن مزایای مزدی خود از خوردن وعده غذای ناهار روزانه خودداری کردند..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۴۰۸۷۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوای مزد کارگران به کجا می رسد؟

به گزارش همشهری آنلاین، یک ماه از سال جدید گذشته و مصوبه دستمزد ۱۴۰۳ بدون امضای نمایندگان کارگری ابلاغ و اجرا شده است؛ اما خبرها حاکی از این است که همچنان رایزنی برای اصلاح این مصوبه ادامه دارد و دو نماینده از ۳ نماینده کارگری دارای امضا، با اضافه شدن ۳۵ درصد به حق مسکن و یک درصد به ضریب افزایش مزد سایر سطوح، حاضر به امضای مصوبه شده‌اند.

البته این ارقام نهایی نیست و در صورت توافق شرکای اجتماعی، افزایش حق مسکن باید در هیات وزیران به تصویب برسد و در مورد افزایش یک‌درصدی ضریب رشد سایر سطوح مزدی نیز باید شورای عالی کار آن را در مصوبه مزد بگنجاند و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان رئیس این شورا، مصوبه جدید را برای اجرا ابلاغ کند.

وعده خودکفایی گندم

خبر دیگر به وعده خودکفایی گندم اختصاص دارد. معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی از انتظار برای نزدیک شدن تولید گندم کشور به مرز خودکفایی و همراستا شدن تولید داخلی گندم با میزان مصرف کشور خبر داده است.

علیرضا مهاجر، با اشاره به اینکه سطح زیر کشت اراضی آبی گندم در سال زراعی جاری نزدیک به دو میلیون هکتار و اراضی دیم حدود چهار میلیون هکتار است، می‌گوید: در دولت سیزدهم برای افزایش مداوم تولید گندم هدف‌گذاری شده و خرید تضمینی گندم در دو سال اخیر نیز روند افزایشی را طی کرده است؛ به‌گونه‌ای که در سال ۱۴۰۰ خرید تضمینی گندم ۴.۵ میلیون تن بود که در سال ۱۴۰۱ به ۷.۵ میلیون تن و در سال ۱۴۰۲ به ۱۰.۴ میلیون تن رسید.

در این میان آمارهای بین‌المللی نشان می‌دهد: صادرات نفت ایران در سه‌ماهه ۲۰۲۴، به بالاترین سطح در ۶ سال گذشته صعود کرده است. روزنامه فایننشال تایمز با استناد به گزارش شرکت ورتکسا نوشت: میانگین صادرات روزانه نفت ایران طی این مدت، ۱.۵۶ میلیون بشکه بود که تقریباً همه آن به چین ارسال شد و حدود ۳۵ میلیارد دلار درآمد برای ایران به همراه داشت.

خبر دیگر اینکه طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران، نوزدهمین حراج حضوری شمش طلای استاندارد این مرکز، امروز (دوم اردیبهشت) برگزار می‌شود. زمان برگزاری جلسه حراج از ساعت ۱۲ تا ۱۶ است و وجه‌الضمان آن مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد اعلام شده که متقاضیان خرید می‌توانند تا ساعت ۲۴ امروز (شنبه یکم اردیبهشت) این مبلغ را به‌حساب واسط مرکز مبادله ارز و طلای ایران واریز کرده و تأیید واریز وجه از سوی این مرکز دریافت کنند.

برق ایران در دروازه اروپا

رسیدن برق ایران به دروازه اروپا، عنوان یکی دیگر از خبرهای دیروز است. با عملیاتی شدن مذاکرات برقی ایران و ترکیه، فرصت برای انتقال برق کشورمان به اروپا فراهم آمده و وزیر نیرو نیز با اشاره به اصلاح نظام مالی صنعت برق در برنامه هفتم، از انتقال ۶۰ درصد مبادلات برق کشور به بورس انرژی و واقعی شدن قیمت آن برای تولیدکنندگان خبر داده است.

علی‌اکبر محرابیان می‌گوید: مطابق با برنامه هفتم توسعه باید میزان معاملات خارج از بازار عمده‌فروشی صنعت برق به ۶۰ درصد برسد، گفت: وزارت نیرو گام اول را در اجرای برنامه هفتم محکم برداشت و در سال ۱۴۰۳ این بند را محقق کرد؛ مطابق این اقدام شرکت‌های توزیع و مشترکان بالای یک مگاوات ازاین‌پس باید برق موردنیاز خود را از طریق بورس انرژی و در یک فضای شفاف و کاملاً رقابتی خریداری کنند و در قالب این سازوکار هزینه خرید برق از نیروگاه‌ها به‌صورت نقدی پرداخت می‌شود.

کد خبر 845819 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها گندم حقوق و دستمزد کارگران

دیگر خبرها

  • افزایش ۸۵ درصدی درآمد پتروشیمی ارومیه
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • خط و نشان کارگران برای دولت /گره کور حق مسکن باز می شود؟
  • نارضایتی معلمان شاغل و بازنشسته از افزایش حقوق رتبه‌بندی
  • پتروشیمی ارومیه صدر نشین جدول افزایش درآمد سالانه در صنعت پتروشیمی
  • پارچه‌نوشتۀ عبری دانشگاه امیر کبیر
  • افزایش دستمزد کارگران در مقایسه با کارمندان بیشتر بود
  • کمک مؤسسه خیریه محبان ام البنین کبیر یزد به آزادی یک زندانی
  • وزیر خارجه فنلاند در گفتگو با امیر عبداللهیان : ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست
  • دعوای مزد کارگران به کجا می رسد؟