Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:45:11 GMT

افت شدید شاخص اعتماد مصرف کننده در ترکیه

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۴ | کد خبر: ۴۱۹۹۸۶۲

آنکارا – ایرنا – شاخص اعتماد مصرف کننده به اقتصاد ترکیه در ماه اکتبر نسبت به ماه گذشته با 16.7 درصد کاهش به 70.89 واحد افت کرد. این پائین ترین.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۴۱۹۹۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه ابراهیم حقیقی به اعتماد رسید/ رهایی شورانگیز خط‌ فارسی

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه انفرادی آثار ابراهیم حقیقی با عنوان «خط نگاره‌ها در فرش» عصر جمعه ۲۱ اردیبهشت در گالری اعتماد افتتاح می‌شود.

اولین طراحی بافته‌ها با خط‌نگاره‌ها و کلاغ‌ها اثر ابراهیم حقیقی در سال ۱۳۷۴ آغاز شد که نمایشگاه گبه‌ها در سال ۱۳۷۶ حاصل آن بود و گبه‌های دیگر با طرح‌های دیگر در سال ۱۳۷۸ نمایش داده شد. حقیقی در سال ۱۳۹۶ اجرای خط‌نگاره‌ها در قالب فرش را آغاز کرد که فروردین ۱۴۰۳ این مجموعه به دست آمد.

حاصل آن تلاش، در نمایشگاه «خط نگاره‌ها در فرش» با نمایش ۲۱ فرش دستباف ارایه شده است که در این ۷ سال با همراهی کارگاه‌ها و بافنده‌های بسیاری از شهرهای ایران مانند اراک، تبریز، رشت، تهران و رفسنجان شکل گرفته است.

در استیتمنت این نمایشگاه به قلم امیر سقراطی آمده است:

«رهایی شورانگیز خط فارسی

فرش یک عنصر قدیمی از هنر و تمدن ایرانی است و اشعار به عنوان یک عنصر نوگرایانه در زندگی معاصر اهمیت دارد. فرشبافی یک هنر قدیمی و گرافیک مدیایی تازه است. در این آثار تلفیق دو چیز قدیمی و جدید؛ فرش و ادبیات نو، خوشنویسی و گرافیک، هنر کهن و معاصر، بستر صنایع دستی و هنرهای تجسمی نکته‌ی مهم و قابل تأمل است. ابراهیم حقیقی همیشه در هنرش با صبوری و تأمل چیزهایی از فرهنگ ایران را کنار هم نشانده است. دو چیز متفاوت که به غنای مفهومی و بصری آثارش انجامیده است.

فرش اما نماد دقت و تأمل و صبوری است و زمان در خلق آن خود را به شکلی نیرومند نشان می‌دهد. فرش‌های ابراهیم حقیقی هم نماد دقت و تأمل و صبوری او در هنر هستند، تنوع خط‌نگاری این هنرمند را می‌توان در فرش‌ها به تفکیک دید که خط چگونه در اثری رها و آزاد و ناخوانا است و چگونه در اثری دیگر منزه و منظم و بسط‌یافته ترسیم شده است. این پیگیریِ ردِ زمان بر شکل خط‌نگاره‌ها تماشای صبوری هنرمند و دقت‌اش بر تکوین و تکامل خط فارسی در آثارش است.

رهایی شورانگیز خط فارسی در این آثار هم نمایی از تغزل و کرشمه هنر خوشنویسی است و هم رهایی ادبیات نو را از قیود و افکار قدیم نشان می‌دهد. از منظری دیگر ابراهیم حقیقی، فرش این همنشین ایرانیان در اعصار و قرون را به عنوان ایرانی‌ترین نماد زندگی هر روزه، در شور و حرکت و سیلانی تازه به نمایش می‌گذارد و از بستر فرهنگی ایران کهن، هنری تازه به تماشا آورده است. در واقع حرکت، رهایی و آزادی و همچنین نماندن در قید و بند مختصات از پیش تعیین‌شده، از مؤلفه‌های شخصیتی ابراهیم حقیقی و از شاخصه‌های مهم آثارش است.»

این نمایشگاه تا هشتم خرداد ماه در گالری اعتماد به نشانی میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، بن بست شیرودی، پلاک ۲۵ ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6098421

دیگر خبرها

  • نمایشگاه ابراهیم حقیقی به اعتماد رسید/ رهایی شورانگیز خط‌ فارسی
  • ریزش ۷۹ درصدی تورم تولید/کاهش تورم مصرف‌کننده ادامه دارد؟
  • ثبت ۶ هزار مراجعه به مراکز مشاوره پلیس سمنان
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • تشییع پیکر شهید والامقام «جلال اعتماد» در قروه
  • تشییع پیکر شهید جلال اعتماد، شهید مرزبانی در بانه
  • آیا عمل بینی واقعا به افزایش اعتماد به نفس کمک می‌کند؟
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • اعتماد به سکوهای داخلی در گرو حفاظت از داده های شخصی کاربران
  • مراسم وداع با شهید اعتماد در قروه برگزار می‌شود