Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی هشت ماه گذشته صادرات ترکیه به ایران با رشد ۱۸ درصدی به مرز ۲.۵ میلیارد دلار رسید اما واردات ترکیه از ایران در این دوره افت ۳۶ درصدی را تجربه کرد. - دبلیو خبر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۴۲۴۵۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند ،۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق ۵ کشور مذکور انجام گرفته است. در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

همچنین، تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند. در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است. تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

لازم به ذکر است؛ سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • تعیین نرخ ارز قاچاق، از بیش اظهاری واردات و کم اظهاری صادرات
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴