Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:46:27 GMT

آیین افتتاح دهه فرهنگ در شیراز

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ | کد خبر: ۴۲۴۸۶۰۹

ایرنا-شیراز-آیین افتتاح دهه فرهنگ و یاد روز حافظ با اجرای کنسرت گروه نفیر در مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد./عکس:رضا قادری.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۴۲۴۸۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر به گورستان باستانی خالد نبی (عکس)

عصر ایران -  خالد نبی یا خالد بن سنان پیامبری بوده که قبل از ظهور پیامبر اسلام مردم منطقه را به مسیحیت دعوت می‌کرده و جزو پنج پیامبر تبلیغی بین حضرت عیسی  و حضرت محمد بوده است.

در کتاب ناسخ التواریخ آمده است که، خالد بن سنان شش هزار و یکصد و بیست و سه سال بعد از به دنیا آمدن آدم و در سال ۵۳۰ میلادی به مقام نبوت رسیده و مردم زمان خود را به شریعت «اسماعیل ذبیح اله» دعوت می‌کند. او در سرزمین عدن که در یمن می‌باشد، می‌زیسته و از قبیلهٔ «بنی عبس بغیض» بوده‌است. در آن زمان در ایران، خسرو انوشیروان پادشاهی می‌کرد و آیین زرتشت مذهب رسمی اکثر ایرانیان بود. فاصلهٔ زمانی بین ظهور خالدنبی و ولادت محمد چهل سال است. به طوری که دختر خالد نبی در دوران پیری با محمد دیدار می‌کند و به آیین اسلام ایمان می‌آورد. در حدیث آمده‌است که پیغمبر به او فرمود: «مرحبا بإبن اخی».

گورستان خالد نبی  قبرستان خالد نبی در شهر گنبد به سنگ‌ قبرهایش مشهورش است. این قبرستان در ارتفاعات کوهستانی استان گلستان، کمی با فاصله از زیارتگاه خالد نبی، روی یکی از تپه‌های بی‌شمار این منطقه، تندیس‌های سنگی زیادی را به شکل پراکنده در کنار خود جمع کرده است.    برای دیدن بهتر عکس ها روی آن کلیک کنید عکس ها: محمد آریان نیا     

 

 

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پيامبران مدفون در ايران گورستان و زیارتگاه خالد نبی (عکس) این گورستان باستانی برای شیطان پرستان نیست! / آتش سوزی متعصبانه در یک اثر ملی (+فیلم)

دیگر خبرها

  • آیین رونمایی از موتور شش سیلندر بنزینی
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
  • آیین واگذاری مالکیت پرسپولیس و استقلال
  • (تصاویر) آیین واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
  • آیین اختتامیه هفته بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد
  • سفر به گورستان باستانی خالد نبی (عکس)
  • آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد «نعمت الله سلطانی» در همدان 
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • آیین تکریم و معارفه معاونت امور بین‌الملل بنیاد سعدی