Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرارداد ايجاد مرکز بين‌المللي تحقيقات علمي و فناوري پزشکي پروفسور سميعي - دبلیو خبر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۴۳۷۱۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام تاثیرگذار دانشگاه محقق اردبیلی در برگزاری کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها

ایسنا/اردبیل مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از اقدام تاثیرگذار دانشگاه محقق اردبیلی در برگزاری کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها تقدیر کرد.

صمد نژادابرهیمی ۵ اردیبهشت در کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی دانشگاهی جوان و مورد اعتماد است و با اشاره به برگزاری کنفرانس‌ها و همایش‌های ملی و بین‌المللی در سال گذشته، این دانشگاه را بسیار فعال دانست و گفت: با توجه به حامیان اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها، یعنی سه وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری، کشور و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌توان به اهمیت این کنفرانس و تاثیر امر موزه و موزه‌داری در فرهنگ و تاریخ پی برد.

وی با اشاره به اهمیت نقش موزه‌ها در انتقال تاریخ و جعرافیا به نسل آینده، گفت: هدف موزه‌ها صرفا بازدید از اشیاء نیست، بلکه هر عنصر حاضر در موزه دارای هویت و داستان است.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه هدف تحقیق، پژوهش و ترویج این هویت است، ادامه داد: موزه صرفا گردآوری اشیا نیست، بلکه هویت بخشی است و آموزش و ترویج و پژوهش را شامل می‌شود که در حال حاضر و در این کنفرانس هر سه این عناصر درگیر هستند.

وی گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وظیفه حضور در کنار میراث فرهنگی برای نگهداری و نشر تاریخ و هویت را دارد که این هویت را به ثبت یونسکو برساند تا دیگران از هویت ما استفاده نکنند.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: اگر چنانچه به دنبال تمدن اسلامی و گسترش آن هستیم باید اول خودمان را بشناسیم؛ چراکه نسل جدید ما بعد از انقلاب تکنولوژی با اجزا و عناصر غریبه و ناآشنا شده است.

وی ادامه داد: اگر فرهنگ و تاریخ و هویت خود را حفظ و ترویج نکنیم دچار مشکل خواهیم شد.

حسن محمدی‌ادیب مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ضمن ارائه توضیحاتی در مورد سهم تاریخی اردبیل در شکل‌گیری موزه‌های نوین و موزه‌داری گفت: موزه و موزه‌داری با تاریخی به قدمت تمدن بشری یکی از پدیده‌های اجتماعی در دنیای مدرن قلمداد می‌شود.

وی با بیان اینکه موزه به طور اعم به مکان نمایش اشیایء نفیس و گران‌قیمت گفته می‌شود، افزود: در مفهوم اخص نیز موزه یک موسسه غیرانتفاعی پژوهشی و آموزشی است که یکی از معیارهای سنجش توسعه‌یافتگی فرهنگی در نظر محققین جوامع مدنظر قرار گرفته است.

محمدی‌ادیب با تاکید بر اینکه در تاریخ موزه و موزه‌داری اولین بار از دوره قاجار و بعداً پهلوی واژه موزه در کشور ما رایج و معمول شد، گفت: بررسی سابقه موزه در ایران، ما را به عصر صفوی برمی‌گرداند.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم درباره تاریخ موزه و موزه‌داری در ایران بدون نام بردن از قدیمی‌ترین فضای نمایش و نگهداری از اشیای هنری در اردبیل صحبت کنیم، حق مطلب به نحو احسن بیان نشده است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اظهار امیدواری کرد: بتوانیم برای میراث عظیم مجموعه شیخ صفی که امانت نسل‌های آینده در دستان ما می‌باشد نگهبان شایسته‌ای باشیم و دِین خود را نسبت به تاریخ و فرهنگ و هویت ایران و ایرانی به نحو احسن ادا کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • اقدام تاثیرگذار دانشگاه محقق اردبیلی در برگزاری کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها
  • بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • ضرورت حمایت از هم‌افزایی مراکز نوآوری برای ایجاد «مراکز هم‌آفرینی»
  • راه‌های ایجاد شبکه بین‌المللی تحقیقات در حوزه انرژی بررسی شد
  • ایجاد شبکه بین‌المللی تحقیقات در حوزه انرژی بررسی شد
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • ارائه آخرین دستاورد‌های علمی در زمینه تولید گندم