Web Analytics Made Easy - Statcounter

توليت آستان مقدس احمدي و محمدي (ع) : صداقت و رعايت امانت از ويژگي هاي عمده رسانه فاخر است - دبلیو خبر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۴۵۱۴۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیور مردان ایران گنبد آهنین اسرائیل را به لانه سست عنکبوت مبدل می کنند

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب،  ماموستا جلال مرادی امروز در خطبه های نماز جمعه عبادی سیاسی جمعه این هفته در جمع نمازگزاران این شهر با تبریک پیروزی نیروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله تنبیهی به خاک اسرائیل اظهار داشت: آنچه در ساعات بامداد بیست و ششم فروردین ماه جاری رخ داد، آغاز مرحله پایانی محو رژیم جعلی صهیونیستی از صفحه روزگار است و درس عبرتی بود تا صهیونیستها و حامیانشان بدانند ملت مسلمان ایران اسلامی مدافع اند و در جبهه دفاع از ارزش ها از هیچ کوشش و تلاشی فروگذار نیستند و به رژیم نامشروع صهیونیستی اعلام می کنند که زمان بزن و در رو نیست بلکه زمان، زمان بزن و بخور است، هر جا دشمن دست از پا خطا کند دست و پایش قطع می شود.

وی تصریح کرد: کوردلان رژیم اشغالگر قدس و صهیونیستهای کودک‌کش که غزه را به خاک مظلومان رنگین کرده و به پشتوانه شیطان بزرگ دست به هر جنایتی می زند، بدانند که غیور مردان ایران زمین این گونه آن ها را اسیر تدبر و خشم خود نموده و گنبد به ظاهر آهنین را به لانه سست عنکبوت مبدل می کنند که بعد از آن در حمایت از این عملیات قهرمانانه و غرور آفرین راهپیمایی حمایتی از این عملیات غرور آفرین برگزار شد.

وی در ادامه به اصل خطبه و موضوع امانت از دیدگاه اسلام به عنوان موضوع خطبه اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی های انسان های مومن امانتداری است به طوری که رسول الله (ص) می فرمایند: لیس منا من خان بالامانه ؛ هر کس در امانت خیانت کند پیرو ما نیست.

امام جمعه شهرستان دیواندره ادامه داد: همچنین در جای دیگر از رسول اکرم (ص) نقل شده که می فرمایند: اد الامانه الی من ائتمنک و لا تخن من خانک: اگر کسی تو را امین خود دانست و امانتی به تو سپرد ، آن را به او برگردان و اگر کسی به تو خیانت کرد، تو به او خیانت مکن.

ماموستا مرادی به امانتداری رسول گرامی اسلام (ص) اشاره کرد و افزود: پیامبر اکرم (ص) حتی در دورانی که هنوز به پیامبری مبعوث نشده بودند، در میان کفار به محمد امین معروف بودند؛ مردم اشیای گرانبهای خود را نزد آن حضرت به امانت می سپردند، ودر شب هجرت در مورد امانت های مردمی که اغلب از کفار و دشمنان آن حضرت بودند، به حضرت علی (ع) مأموریت داد که آن ها را به صاحبانش برگرداند.

 وی بیان کرد: امانت کلمه ای است گسترده که معنایی زیادی دارد و تنها محدود به نگهداری از مال و کالا نیست؛ اعضای بدن انسان، راز و اسرار افراد، حتی انجام فرایض و مسئولیت های اجتماعی که انسان تعهد کرده باشد نیز امانت محسوب می شوند و باید آن را به بهترین شکل ادا کرد.

 ماموستا مرادی در ادامه از امانتداری به عنوان فرمان خداوند به اهل ایمان، ملاکی برای ارزشیابی افراد و قرار گرفتن در زمره نیکوکاران و از اوصاف متقین نام برد و اظهار داشت: امانتداری و کاردانی، دو اصل مهم در واگذاری مسئولیت ها به اشخاص است؛ قال اجعلنی علی خزائن الارض انی حفیظ علیم: حضرت یوسف (ع) فرمود: مرا سرپرست خزائن سرزمین مصر قرار ده، که نگهدارنده و آگاهم.

 وی در قسمتی دیگری از خطبه افزود: امانتداری، ملاک قرار گرفتن در زمره نیکوکاران است و در این باره آمده است؛ و کذلک مکنا لیوسف فی الارض یتبوا منها حیث یشاء نصیب برحمتنا من نشاء ولا نضیع اجر المحسنین: و این گونه ما به یوسف در سرزمین مصر قدرت دادیم ، که هر جا می خواست در آن منزل می گزید و تصرف می کرد؛ ما رحمت خود را به هر کس بخواهیم و شایسته بدانیم می‌بخشیم و پاداش نیکوکاران را ضایع نمی کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • غیور مردان ایران گنبد آهنین اسرائیل را به لانه سست عنکبوت مبدل می کنند
  • محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید
  • گشایش نمایشگاه آستان بقیع در حرم مطهر رضوی
  • استاندار قم: ‌درآمدی عمده‌ای جز محل دریافت مالیات نداریم
  • برد پرگل یاران فردوسی‌پور مقابل سرخابی‌های سابق
  • ریل‌گذاری نظام بانکی چگونه باشد؟
  • عمده‌ترین تخلف روانشناسان دارای پروانه عدم رعایت تعرفه ‌هاست
  • دیدار مدیرکل بنیاد مسکن استان با امام جمعه قزوین
  • شهدای هنر و رسانه مانع تحریف وقایع جنگ تحمیلی شدند
  • سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت