Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار تکاب گفت: گردشگری، صنعت و معدن و فرهنگ و هنر مزیت‌های گردشگری این شهرستان هستند که باید با استفاده از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه منطقه گام برداشت..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۴۵۶۱۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غذاهای محلی ریشه در آداب‌و رسوم جامعه دارد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس گروه، آموزش، بازاریابی و توسعه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: غذاهای محلی ریشه در فرهنگ و آداب و رسوم جامعه دارد.

علی اکبر احمدزاده ۱۲ اردیبهشت‌ماه در جشنواره غذاهای سنتی و آش انغوزه شهرستان چناران اظهار کرد: طی سال‌های اخیر جشنواره‌های متعدد غذای بومی، محلی در شهرستان‌های خراسان رضوی با مشارکت مردم برگزار شده است.

وی عنوان کرد: با برگزاری این نوع جشنواره‌ها با توجه به پتانسیل و جاذبه‌های متنوعی که در اکثر روستاهای خراسان رضوی وجود دارد می‌توان در جهت توسعه و جذب گردشگر و در نهایت اشتغال پایدار در روستاها اقدام کرد.

رئیس گروه، آموزش، بازاریابی و توسعه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی بیان کرد: غذاهای محلی ریشه در فرهنگ و آداب و رسوم جامعه دارد و ریشه‌های مردم‌شناسی در این زمینه به روشنی خودنمایی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه طبخ و پخت غذاهای مختص هر روستا باید به گردشگران معرفی شود، خاطرنشان کرد: رسالت ما این است که با حفظ ارزش‌ها و سنت‌ها از آیین و رسوم دیرپای این سرزمین، محافظت کنیم.

فرماندار شهرستان چناران در ادامه هدف از برگزاری جشنواره غذاهای بومی‌محلی را توسعه گردشگری و اشتغال‌زایی و جذب گردشگر عنوان کرد.

محسن مه آبادی اظهار کرد: با برگزاری این جشنواره ضمن توسعه صنعت گردشگری در مشارکت دادن خانواده‌ها در بحث گردشگری تلاش می‌شود.

وی گفت: با توجه به قرارگیری این روستا در دامنه کوه‌های هزار مسجد در فصل بهار گیاهان دارویی زیادی رشد می‌کنند که یکی از آنها کمای انغوزه است و مردم محلی با استفاده از کمای انغوزه که خواص فراوانی دارد آش درست می‌کنند.

 فرماندار شهرستان چناران اضافه کرد: چون شهرستان چناران از ظرفیت‌های ویژه‌ای برای توسعه گردشگری غذا با رویکرد گردشگری خانواده محور برخوردار است قطعاً برگزاری این برنامه‌ها نقش مهمی در توسعه گردشگری خانواده‌ محور خواهد داشت.

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران در ادامه گفت: شهرستان چناران با توجه به نزدیکی که به مشهد مقدس دارد محل تردد بیش از ۱۲ میلیون مسافر در سال است.

 محمد طاهریان مقدم، افزود: با برگزاری این جشنواره‌ها می‌توان با جذب و ایستایی مسافر نقاط و ظرفیت‌های شهرستان را به گردشگران معرفی کرد و در مسیر شعار سال حرکت کرد.

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران گفت: در حال حاضر ۱۱ واحد اقامتی در شهرستان آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • غذاهای محلی ریشه در آداب‌و رسوم جامعه دارد
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد
  • اجرای پروژه غذایی و گردشگری در بام اصفهان پس از ۳ سال
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • پتانسیل ایران در استخراج رمزارز از گاز فلر
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است