Web Analytics Made Easy - Statcounter

صندوق بین المللی پول موافقت خود را با انعقاد توافقنامه جهت اعطای کمک مالی به عراق اعلام کرد..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۴۷۷۰۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات اعطای مشوق‌های مهارت آموزی به سربازان ماهر اعلام شد

به گزارش خبرآنلاین، مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از اجرایی شدن مشوق‌های سربازان ماهر خبر داد.

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا درباره جزئیات اعطای مشوق‌های مهارت آموزی به سربازان ماهر و شرایط بهره‌مندی از آن‌ها گفت: همانطور که بارها اعلام شده است، هدف قرارگاه مهارت آموزی، ارتقاء مهارت سربازان، تسهیل در اشتغالزایی برای آنان پس از پایان خدمت و خوشایندسازی دوران سربازی است. در همین راستا و همچنین به منظور ترویج فرهنگ مهارت آموزی و ایجاد انگیزه وتشویق جوانان به مهارت آموزی، مشوق‌هایی نیز برای سربازان ماهر در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از این مشوق‌ها مربوط به سربازانی است که قبل از اعزام به خدمت مهارتی را فراگرفته و آن را در سامانه سرباز ماهر به ثبت برسانند، گفت:‌ اعطای یک ماه کسری خدمت، تعیین سازمان محل خدمت، تعویق اعزام به مدت حداکثر شش ماه، انتخاب استان محل خدمت، بخشش اضافه خدمت سنواتی سربازان، استفاده از یک ماه مرخصی، اعطای یک درجه بالاتر، استفاده از سرباز ماهر به عنوان کمک مربی و مربی در نیروهای مسلح، بکارگیری تخصصی در داخل نیروهای مسلح و اولویت برای استخدام در نیروهای مسلح از جمله مشوق‌های موجود برای سربازان ماهر است.

هر سرباز امکان بهره‌مندی از چند مشوق را دارد؟

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح درباره اینکه هر سرباز وظیفه ماهر امکان بهره‌مندی از چند مشوق را دارد، گفت:‌ هر فرد می‌تواند حداکثر از یک مشوق استفاده کند و حین ثبت نام بر اساس اولویت بندی، می‌توانند تا چهار مشوق را برای خود انتخاب کنند.

وی از رفع مشکلات فنی در خصوص اعمال مشوق‌ها خبر داد و گفت: اعطای مشوق‌های سربازان ماهر از ۱۵ اردیبهشت ماه عملیاتی خواهد شد.

جزئیات بهره‌مندی از مشوق‌های سرباز ماهر

کمالی با بیان اینکه مهارت آموزان به چهار گروه دوره‌های کوتاه مدت، فارغ التحصیلان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش، گروه پزشکی و پیراپزشکی، فارغ التحصیلان سایر دانشگاه ها تقسیم می‌شوند، گفت: دوره‌هایی که در فنی‌وحرفه‌ای، جهاد کشاورزی، جهاد دانشگاهی، فناوری اطلاعات و… سپری می‌شوند کوتاه مدت هستند. این گروه با کسب ۲۴۰ امتیاز می‌توانند از بالاترین مشوق استفاده کنند و اگر فردی امتیاز کمتری کسب کند، از مشوق‌های کمتری بهره‌مند می‌شود.

امتیازبندی سربازان ماهر چگونه است؟

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با بیان اینکه امتیازها را به سه دسته تقسیم کرده‌ایم، گفت: برای ورود به مشوق و بهره‌مندی از آن کسب حداقل ۸۰ امتیاز نیاز است. امتیاز ۸۰ تا ۱۶۰ جزو گروه اول مشوق محسوب می‌شود که به عنوان مثال در کسری خدمت و مرخصی، ۱۰ روز کسری یا مرخصی به این گروه تعلق می‌گیرد. در گروه دوم مشوق‌ها نیز لازم است که افراد ۱۶۱ تا ۲۳۹ امتیاز کسب کنند و از ۲۰ روز مرخصی یا کسری می‌توانند بهره مند شوند. اما در گروه سوم افراد می‌توانند از مشوق‌ به صورت کامل بهره‌مند شوند و ۲۴۰ امتیاز برای این گروه نیاز است.

وی با بیان اینکه به گروه آموزش‌های کوتاه مدت، بسته به میزان آموزش امتیاز تعلق می‌گیرد گفت: گروه هنرستانی ها ۲۴۰ امتیاز به بالا و برای گروه پزشکی و پیراپزشکی ۲۴۰ امتیاز به بالا در نظر گرفته شده است. برای گروه سایر فارغ التحصیلان که بیشتر از طریق دانشگاه‌های کشور فارغ التحصیل شده‌اند روش محاسبه تفاوت دارد. سایر فارغ التحصیلان هم از شش آیتم می‌توانند امتیاز کسب کنند.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح ادامه داد: این افراد به ازای هر ساعت دوره تخصصی یک امتیاز دریافت می‌کنند و تا ۱۰۰ امتیاز امکان دریافت امتیاز وجود دارد، آیتم دوم مهارت‌های شغلی عمومی است که به ازای هر سه ساعت آموزش، فرد می‌تواند امتیاز دریافت کند و حداکثر ۴۰ امتیاز دارد. همچنین اگر فرد سابقه دستیاری داشته باشد به ازای هر پنج ساعت یک امتیاز و تا ۴۰ امتیاز می‌تواند دریافت کند و آیتم چهارم نیز مربوط به کاراموزی و سابقه آزمایشگاهی است که تا ۶۰ امتیاز تعلق می‌گیرد و هر پنج ساعت یک امتیاز دارد.

کمالی ادامه داد: آیتم پنجم تدریس است و کسانی که در سطح پایین‌تر رشته خود را تدریس می‌کنند به ازای هر پنج ساعت تدریس می‌توانند ۱ امتیاز دریافت کنند و تا ۴۰ امتیاز به این افراد تعلق می‌گیرد. دوره‌ عملی و آزمایشگاهی تا ۵۰ امتیاز تعلق می‌گیرد و هر واحدی پنج امتیاز دارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه سازمانی قرار است صحت سنجی داشته باشد گفت: دوره‌های کوتاه مدت را خود سازمان‌ها، مدارس را وزارت آموزش و پرورش، گروه پزشکی را وزارت بهداشت، سایر رشته‌ها را نیز وزارت علوم و دانشگاه های خود و دانشگاه آزاد را نیز همین دانشگاه صحت سنجی مدارک را انجام می‌دهد.

مشوق‌ها شامل سربازان در حین خدمت نمی‌شود

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح درباره اینکه چطور می‌توان از این مشوق‌ها بهره‌مند شد، گفت: افراد برای ثبت نام می‌توانند به سامانه سخا پلیس مراجعه کنند. اعزامی‌های تیر ماه به بعد می‌توانند از این مشوق‌ها بهره‌مند شوند و شامل افراد حین خدمت نمی‌شود. متقاضیان حداقل دو ماه قبل از اعزام به خدمت باید نسبت به ثبت نام اقدام کنند و از ۱۵ اردیبهشت ماه اعزامی‌های تیر ماه به بعد می‌توانند اقدام کنند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900087

دیگر خبرها

  • توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • با اکبرپور به عنوان یک استقلالی دست برادری داده‌ایم/ با استعفا موافقت نمی‌شود
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • جزئیات اعطای مشوق‌های مهارت آموزی به سربازان ماهر اعلام شد
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان
  • اعطای سیاست‌های تأمین تجهیزات پزشکی در نیمه دوم سال
  • آرنه اسلوت: لیورپول فرصتی است که نمی‌خواهم از دست بدهم؛ می دانم فاینورد موافقت می‌کند