Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پرستاری وزارت بهداشت چرایی عدم اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد برای پرستاران را توضیح داد..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۴۷۹۴۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست چیستی و چرایی فرهنگ و هویت عشایری در دهدشت برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، این برنامه بعدازظهر یکشنبه با حضور جمعی از فعالین فرهنگ بومی و علاقمندان به فرهنگ و هویت عشایری در دهدشت برگزار شد.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با تاکید بر حفظ و تقویت مؤلفه‌های هویتی زیست بوم استان گفت: هیچ جامعه‌ای توسعه و رشد پایدار نیافت مگر آنکه این توسعه بر بستر هویتی و فرهنگی آن جامعه بنا شود و بدون توجه به اصالت هویتی و فرهنگی هیچ جامعه به توسعه متوازن نخواهد رسید.

شریف اسلامی افزود: امروزه اغلب کشورهای توسعه یافته در کنار رشد و توسعه به هویت و فرهنگ خود ضریب می‌دهند و در حال معرفی آن به جامعه جهانی هستند در صورتی که خیلی از این کشورها حتی به اندازه بلادشاپور دهدشت عمر ندارند.

وی بیان داشت: امروز کشورهایی همچون کره جنوبی و ترکیه و … با تاریخ سازی از طریق سریال سازی در پی نفوذ فرهنگی خود در جهان هستند.

اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف فرهنگ عشایری گفت: مسئله این نیست که جامعه به سمت روش زندگی عشایری برگردد و این اصلاً نه امکان پذیر است و نه منطقی. بلکه تاکید براین این است که ارزشهای فرهنگی و میراث ناملموس فرهنگ عشایری که در زبان، موسیقی، آئین‌ها، باورها، رسوم و … نهفته است، تکثیر و ترویج شوند.

یک فعال فرهنگی و اجتماعی نیز در این نشست با اشاره به اهمیت فرهنگ عشایری، گفت: فرهنگ و سنت و عشایری که از گذشتگان به یادگار رسیده و نسل به نسل به ما منتقل شده باید ارج نهاده می‌شد اما در زندگی شهرنشینی امروز بخش زیادی از سنت‌ها را به فراموشی سپردیم.

علی سینا برقک افزود: فرهنگ تعاون و همکاری در بین عشایر یک سنت بسیار مهم بود و به عنوان یک اصل محسوب می‌شد و هیچ گونه حسادتی نیز در بین عشایر نبود و همه با هم در اجرای کارها همکاری خوبی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: همکاری‌های متناسب در بین همه ادوار عشایر وجود داشت و نسل به نسل ترویج شد اما ای کاش می‌توانستیم این فرهنگ‌ها را حفظ کنیم و به نسل آینده منتقل می‌کردیم.

رئیس انجمن راهنمایان گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این ویژه برنامه، با اشاره به کاهش جمعیت عشایری، گفت: به لحاظ آماری جمعیت عشایری رو به کاهش رفته و دو درصد از جمعیت کشور را شامل می‌شود و عوامل مختلفی مثل شرایط معیشتی و اقتصادی در این کاهش جمعیت دخیل بوده است.

احمد پهلوانی با بیان اینکه رشد جمعیت شهرنشینی و مدرنیته، باعث جذابیت زندگی عشایری شده، تصریح کرد: رسومات عشایری در سرتاسر دنیا طرفداران زیادی دارد اما متأسفانه باید بگویم هیچ نهادی وظیفه نگهداری و حفظ این فرهنگ اصیل عشایری را بر عهده نگرفته است.

یک فعال حوزه گردشگری نیز در این نشست گفت: ظرفیت فرهنگی و اجتماعی زندگی عشایری در توسعه گردشگری در این استان مغفول مانده است.

مهدی پور انصاری ضمن اشاره به تاریخچه کوچ در ایران و جهان، به تعاریف پژوهشگران در رابطه با جوامع کوچ نشین و تشریح انواع گردشگری پرداخت و به پتانسیل‌های این سبک زندگی کم نظیر برای گردشگری فرهنگی اجتماعی و تجربه گرا، اشاره کرد و گفت: گردشگری و زندگی عشایری می‌توانند تأثیر متقابل بر کیفیت همدیگر داشته باشند.

پور انصاری اظهار داشت: امروزه سبک زندگی عشایری از جذابیت‌های کم نظیری برای گردشگران تجربه گرا و مردم شناسان برخوردار است که می‌تواند به عنوان نوعی از گردشگری، صنعت توریسم استان را متحول کند.

نایب رئیس انجمن راهنمایان گردشگری استان بیان داشت: هنوز زندگی کوچ نشینی در آسیا و شمال آفریقا جاری است و کشورهای این مناطق از این ظرفیت به خوبی در توسعه صنعت گردشگری خود استفاده کرده‌اند.

یک عکاس قوم نگار کهگیلویه و بویراحمد «اسحاق آقایی» نیز در این نشست به بررسی عکاسی مردم نگاری در عشایر پرداخت و برخی از عکس‌های ثبت شده از زندگی عشایر کهگیلویه و بویراحمد و قشقایی را به نمایش گذاشت.

در این برنامه هنرمندان عشایر استان همچون سید محمد دژند نی نوازی و اردوان دوست شاهنامه خوانی اجرا کردند.

کد خبر 6084506

دیگر خبرها

  • چرایی اعتراض به اسرائیل در دانشگاه‌های آمریکا؛ ظلم را ببین!
  • هر فرد می تواند سفیر محیط زیست باشد/ اعمال فرهنگ‌سازی راه حلی برای حفظ محیط‌زیست
  • همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • علیرضا گرشاسبی: برای 60 میلیون تحت پوشش و تنها 18 میلیون بیمه پرداز داریم / نیمی از بازنشستگی های 1400 پیش از موعد بود
  • زباله‌گردی محصول اجرا نشدن قانون مدیریت پسماند است
  • نشست چیستی و چرایی فرهنگ و هویت عشایری در دهدشت برگزار شد
  • حاشیه امنیت انضباطی برای خودی ها
  • چرایی تعطیلی پنجشنبه‌ها به جای شنبه‌ها
  • جهش در اجرای طرح‌های پژوهشی با قانون جهش تولید دانش‌بنیان / ۱۱ هزار طرح پژوهشی دانشگاه و صنعت در حال اجرا + فیلم