Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@14:33:35 GMT

عملیات به زراعی در بوستان ها و باغچه های انجام شد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ | کد خبر: ۴۸۹۹۹۶۷

معاون خدمات شهري و محیط زیست شهرداري منطقه ۷ از اجرای عمليات به زراعي بوستان ها و باغچه ها در این منطقه خبر داد و گفت: ایجاد فضای مطلوب شهری.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۴۸۹۹۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهار است و بنفشه‌اش

  ظاهر گل بنفشه
به‌طور کلی انواع گل بنفشه گل‌های بزرگی را دریک رنگ یا ترکیبی ازدو رنگ تولیدمی‌کنند ودارای لکه‌های تیره متضاد یا خطوط نازک در مرکز هستند. گل بنفشه گل‌های زیادی تولید می‌کند اما کوچک‌تر وبدون لکه‌های تیره هستند. پرورش گونه‌های جدیدتر این خطوط را کمی محو کرده است.زیبایی گل بنفشه ومقاوم بودن آن برای کاشت درباغچه‌ها و فضای آزاد باعث شده یکی از محبوب‌ترین گیاهان برای کاشت درباغچه‌های سطح شهر وحیاط خانه‌ها باشد.حتی امروزه گلدان‌هایی ازآن برای داخل ساختمان نیز تهیه می‌شود که باعث زیباتر شدن محیط خانه و بهبود روحیه افراد هستند.گل بنفشه جزو تیره بنفشگان به‌حساب می‌آید ویکی از گل‌هایی است که به هوای معتدل بسیار علاقه دارد.این گل ازساقه‌های کوتاه ونازک وچهار گلبرگ قلبی شکل و اکثرا به رنگ بنفش و زرد تشکیل شده است.

شرایط نگهداری از بنفشه
 
قبل ازچگونگی کاشت گل بنفشه بهتر است ابتدا به طور مختصر با شرایط نگهداری آن آشنا شویم. این شرایط نیز عبارتند از:

آبیاری: از آنجاکه هم خشکی بیش ازحد خاک وهم غرقابی کردن آن باعث صدمه به این گل می‌شود، لازم است زمانی که خاک گیاه خشک شد به آن آب بدهید.

نور مناسب: نیاز شدید این گل به نور زیاد یکی از دلایل مناسب بودن آن برای کاشت در باغچه است؛ بنابراین طرز کاشت گل بنفشه در گلدان باید به‌گونه‌ای باشد که این گل نور مستقیم آفتاب را دریافت کند.

دمای مناسب هوا: هر چه هوا رو به گرمی برود، عمر گل بنفشه کوتاه‌تر می‌شود. به همین دلیل است که با گرم شدن روز‌ها در فصل بهار، گل‌ها نیز از بین می‌روند. بهترین دمای نگهداری از آن در فضای ساختمان نیز ۱۰ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد است.

خاک مورد نیاز کاشت گل بنفشه: در ترکیب خاک مورد نیاز برای گل بنفشه لازم است از خاک برگ همراه با خاک گلدان استفاده کرد. اگر آن را در باغچه و در کنار گل‌های دیگر می‌کارید، می‌توانید برای آنها خاک‌برگ عمده و خاک عمده گلدان نیز تهیه کنید.

کوددهی: اگر این گل رادرگلخانه و در گلدان کاشته‌اید می‌توانید برای تقویت آن از کودهای شیمیایی استفاده کنید اما برای بنفشه‌هایی که در باغچه کاشته شده‌اند استفاده از کود حیوانی بهتر است.

ابتدا گلدان یا ظرف مناسبی برای کاشت بذر انتخاب کنید.اگر می‌خواهید تعداد زیادی بذر بکارید لازم است از یک سبد پلاستیکی بزرگ استفاده کنید.برای کاشت یک یا دو بذر در گلدان نیز لازم است گلدان سفالی مناسبی را انتخاب کرده و ته آن را برای خروج آب اضافی سوراخ کنید.پس از ترکیب خاک مناسب آن را به‌طور کامل آبیاری کنید و اجازه دهید آب به صورت کامل از ته گلدان خارج شود. لازم است قبل از کاشت، برای اطمینان خاک را ضد‌عفونی کنید.برای کاشت تعداد زیاد بذر، لازم است بذر‌ها را با فاصله‌های منظم روی خاک قرار دهید تا به‌راحتی بتوان آنها را از هم جدا کرد. پس از آن به ارتفاع نیم سانتی‌متر کود پوسیده روی آنها بریزید. برای کاشت بذر در گلدان نیز سوراخی به ارتفاع یک سانتی‌متر در خاک ایجاد کنید و بذر را داخل سوراخ قرار داده و روی آن را به‌طور کامل با خاک بپوشانید و اندکی ورمی کمپوست روی آن بپاشید.تا جوانه‌زدن کامل بذرها از قرار دادن آنها در معرض نور خورشید خودداری کنید، چرا که نور خورشید باعث سوختن بذرها می‌شود.از آنجا که بذرها برای جوانه‌زدن به هوای سرد نیاز دارند سعی کنید دمای هوا را بین ۱۵ تا ۲۰ درجه نگه دارید.بذرها برای جوانه‌زدن به آب احتیاج دارند؛ بنابراین لازم است هر روز خاک را چک کرده تا مرطوب بماند.

زمان کاشت بنفشه در گلدان
ازآنجا که زمان گلدهی این گیاه اواخر اسفند واوایل بهاراست وکاشت بذر نیز به هوای سرد احتیاج دارد،بهترین زمان برای پرورش آنها اواخر شهریور و اوایل پاییز است.پرورش بنفشه در باغچه معمولا برای عید نوروز و زیبایی باغچه‌ها در فصل بهار است؛ بنابراین لازم است بهترین زمان را برای کاشت بذر گل بنفشه در باغچه انتخاب کنید تا گیاه به‌موقع جوانه زده و در فصل گلدهی که اسفند و بهار است، بیشترین  میزان گل را داشته باشد. اگر زودتر از موعد مقرر به کاشت آن اقدام کنید گل‌ها در فصل سرما سر از خاک در می‌آورند و خیلی زود از بین می‌روند. اگر کاشت آنها نیز دیرتر از زمان مناسب باشد ممکن است بذرها به دلیل گرمی هوا جوانه نزنند؛ بنابراین زمان مناسب برای این کار اواخر شهریور و اوایل پاییز است.

آیا گل بنفشه خوراکی است؟
انواع گل بنفشه‌‌، گل‌های خوراکی‌ هستند و تزئینات و موادتشکیل‌دهنده سالاد را درست می‌کنند.همچنین می‌توان ازآنها درژله و برای تزئین کیک یا سایر شیرینی‌ها استفاده کرد.

دیگر خبرها

  • ورود سگ‌ها به بوستان‌ها ممنوع است
  • ممنوعیت ورود سگ‌ به بوستان‌های تهران
  • اجرای طرح شناسایی باغچه‌های‌آلوده حاشیه معابر مرکز شهر
  • چاره اندیشی شهرداری پایتخت برای سفید بالک ها
  • بهار است و بنفشه‌اش
  • سرانه ۳۱ مترمربعی فضای سبز در منطقه چهار شهر قم
  • دستور شهرداری به بوستان‌ها درباره سفید بالک‌ها
  • ابلاغ دستورات شهرداری به سازمان بوستان‌ها برای جلوگیری از طغیان سفید بالک ها در پایتخت
  • پیشرفت ۵۰ درصدی توسعه بوستان مهر در منطقه ۹ اصفهان
  • تملک ۲۰ باغ و تبدیل آنها به بوستان عمومی | ۴۵ هکتار از اراضی جنب مصلی در حال آماده‌سازی برای ایجاد یک چهارباغ است