Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-30@16:54:14 GMT

۶ کودک پناهجو در مسیر یونان غرق شدند

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۴ | کد خبر: ۴۹۶۸۵۵۵

خبرگزاری آناتولی گزارش داد که شش کودک پناهجو در دریای نزدیک یونان غرق شدند..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۴۹۶۸۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای گازگرفتگی کودک کرجی چه بود؟

حمله سگ به کودک ۱۲ ساله کرجی در حالی اتفاق افتاد که وی در پارکی واقع در منطقه جغرافیایی کرج نو در حال بازی بود و ناگهان مورد حمله سگ ولگردی قرار گرفت و به شدت آسیب دید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، جمعیت سگ‌های ولگرد در حاشیه شهرها روز به روز بیشتر می‌شود و نبود مدیریت صحیح باعث شده است که این معضل روز به روز پیچیده‌تر شود. حیوان‌گزیدگی روبه‌رشد، حفظ و تداوم چرخه بیشتر عوامل عفونی مهلک مشترک میان انسان و دام و تهدید حیات وحش کشور، سه ضلع مثلث بحران سگ‌های ولگرد را تشکیل می‌دهد.

شمار حیوان گزیدگی‌ها در فاصله سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱، یک روند صعودی را به خود اختصاص داده است، به نحوی که اطلاعات تخمینی موجود، این شمار را در سال ۱۳۹۷، ۲۰۰ هزار مورد و در سال ۱۴۰۱، بیش از ۳۵۰ هزار مورد عنوان می‌کند. آمار موجود نشان می‌دهد که بیش از ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در کشور ناشی از حمله سگ‌های گله به افراد است.

همین شرایط موجب شد تا احمد وحیدی وزیر کشور بهمن سال گذشته دستور جمع‌آوری سگ‌های ولگرد را صادر و تاکید کند که شهرداری‌ها موظف هستند سگ‌های ولگرد را جمع‌آوری کنند.

ظواهر امر نشان می‌دهد که این تاکید وزیر کشور هنوز به مرحله اجرا نرسید و اخباری مبنی بر حمله سگ به افراد در گوشه و کنار کشور به گوش می‌رسد، سگ گزیدگی کودک کرجی نیز آخرین خبری بود که در فضای مجازی حسابی سر و صدا به پا کرد، گروهی این حادثه را نشات گرفته از آزار و اذیت سگ توسط افراد می دانند، گروهی دیگر نیز انگشت اتهام را به سمت حیوان گرفته‌اند و هزار شنیده و باورهای قدیمی خود را علت حادثه اعلام کرده‌اند.

موضوعی که در این راستا حائز اهمیت است، لزوم رسیدگی به مسئله جمع‌آوری حیوانات موذی است که تحقق آن نیازمند اجرای صحیح قانون توسط شهرداری‌ها است. ماجرای حمله سگ به کودک ۱۲ ساله کرجی در حالی رقم خورد که وی در پارکی واقع در منطقه جغرافیایی کرج نو در حال بازی بود و به ناگهان مورد حمله سگ ولگردی قرار گرفت و به شدت آسیب دید.

در حال بررسی جزئیات این اتفاق هستیم

حمزه صالحی، مسئول محیط شهری سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با اشاره حادثه تلخی که برای پسربچه ۱۲ ساله در پارک بهار محدوده کرج نو اتفاق افتاده است، اظهار کرد: این پسر بچه از ناحیه صورت و دست دچار آسیب شده و برای طی مراحل درمانی در بیمارستان مدنی بستری شده است.

وی با اشاره به اینکه عصر دیروز برای استعلام وضعیت این کودک به بیمارستان مدنی رفتیم، افزود: باید صورتجلسه نیروی انتظامی بررسی شود،چراکه شبهاتی از اینکه این کودک از طریق سگ صاحب‌دار مورد آسیب قرار گرفته است، وجود دارد.

مسئول محیط شهری سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج عنوان کرد: اگر به طور قطع مشخص شود که این آسیب از طریق سگ بلاصاحب به این کودک وارد شده است، امکان پیگیری قضایی و پرداخت قانونی دیه از طریق پیمانکار شهرداری وجود دارد.

صالحی اضافه کرد: احتمال اینکه این سگ صاحب داشته باشد وجود دارد،چراکه طبق رفتارشناسی سگ‌های بلاصاحب، این سگ‌ها در مکان‌های شلوغ و به صورت تکی به کسی حمله نمی‌کنند، در حال بررسی جزئیات این اتفاق هستیم و به زودی نتیجه نهایی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به معضل حل نشده سگ‌های بلاصاحب در کرج، تاکید کرد: تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهیم، اما این مسئله‌ای نیست که در کوتاه‌مدت نتیجه‌بخش باشد.

مسئول محیط شهری سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج ادامه داد: در بهار و پاییز بیشتر با تراکم زاد و ولد سگ‌های بلاصاحب مواجه هستیم که همین آمار تردد گله‌ای آن‌ها در سطح شهر را افزایش می‌دهد.

صالحی تاکید کرد: زمانی که سگ آماده باروری می‌شود، تعداد زیادی سگ نر را از فواصل دور به خود جذب می‌کند که همین امر باعث افزایش تردد سگ‌های بلاصاحب در ماه‌هایی از سال می‌شود.

وی اضافه کرد: در این شرایط اکیپ‌های جمع‌آوری خود را از دو مورد به چهار اکیپ افزایش داده‌ایم تا سرعت جمع‌آوری و عقیم‌سازی آن‌ها افزایش پیدا کند، اما با توجه به اینکه سگ مدام در حال جابه‌جایی است، هر روزه شاهد ورود سگ‌های جدیدی از شهرهای نزدیک به کرج هستیم.

مسئول محیط شهری سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج تصریح کرد: برای ساماندهی جمعیت سگ‌های بلاصاحب عقیم‌سازی بهترین گزینه است که نتیجه آن در میان مدت مشخص می‌شود، البته تنها تلاش شهرداری کرج در این زمینه کافی نیست و شهرهای اقماری و شهرستان‌های مجاور کرج نیز باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

آسیب رساندن گونه سگ ولگرد در فصل بهار که فصل زادآوری حیات وحش است، دارای اهمیت بالاتری است و تاکنون نیز شاهد حمله سگ‌های ولگرد به بره آهو، بره گوسفند وحشی، بزغاله بز وحشی، خرگوش وحشی، پرندگان و حتی خزندگان بوده‌ایم. سگ‌های ولگرد علاوه بر حمله به انواع گونه‌های حیات وحش و از بین بردن آن‌ها، می‌توانند عامل انتقال انگل به حیات وحش نیز باشند؛ بنابراین لازم است راهکارهایی در این زمینه مدنظر قرار گیرد تا از آسیب به شهروندان در نواحی شهری جلوگیری شود.

کد خبر 749265

دیگر خبرها

  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • ماجرای گازگرفتگی کودک کرجی چه بود؟
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند! (+عکس)
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند!
  • مادر دیانا به قتل فرزند بیمارش اعتراف کرد
  • کافی است انسان باشد!
  • حاج‌صفی وارد بازی قهرمانی شد