Web Analytics Made Easy - Statcounter

به موجب پیمان کیوتو، کشورهای توسعه یافته باید با اعطای منابع مالی و انتقال تکنولوژی به کشورهای در حال توسعه برای کاهش گازهای گلخانه ای کمک کنند اما تاکنون این.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۵۰۱۸۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در پایتخت/ «پساب» مهم‌ترین مشکل زیست‌محیطی کارواش‌ها

رئیس اداره پایش اداره کل محیط زیست استان تهران ضمن اشاره به شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در پایتخت طی سال گذشته، «پساب» را مهم‌ترین مشکل زیست‌محیطی آن‌ها ذکر کرد.

الهه بیگی در گفت وگو با ایسنا افزود: مستندات و وضعیت‌ زیست‌محیطی  ۲۶۳ مورد کارواش در استان تهران در سامانه جامع محیط زیست ثبت شده است. بر اساس آخرین اطلاعات، ۱۶۲ مورد کارواش در پایتخت شناسایی و اطلاعات آن‌ها در این سامانه ثبت شده این در حالیست که امکان جابجایی و تعطیلی واحدهای فاقد مجوز خیلی زیاد است.

رئیس اداره پایش اداره کل محیط زیست استان تهران اضافه کرد: پیش از این واحدهای خدماتی، مشمول واحدهای آلاینده نمی‌شدند ولی بر اساس شیوه‌نامه جدید و تصویب‌نامه هیات وزیران در ۲۷ اسفند سال ۱۴۰۱ همه واحدهای خدماتی در صورت آلایندگی مشمول پرداخت عوارض آلایندگی تحت عنوان عوارض سبز می‌شوند. کارواش‌ها جزو مراکز خدماتی محسوب می‌شوند و در اولویت کاری محیط زیست تهران قرار دارند.

بیگی اضافه کرد: ادارات محیط زیست شهرستان‌های استان تهران کارواش‌ها را شناسایی و مدارک آن را چک می‌کنند و اگر در بازدید از آن‌ها متوجه آلایندگی شوند، به صاحبشان اخطار می‌دهند. مهلت اخطاریه بیش از دو هفته است. اگر اینگونه کارواش‌ها پس از صدور اخطاریه اول اقدامی برای رفع آلایندگی انجام ندهند، اخطاریه دوم با مهلت مناسب صادر می‌شود. اگر واحد آلاینده اقدامی نکند، مستندات آن در سامانه محیط زیست در قسمت آلاینده‌ها ثبت و مشمول پرداخت عوارض می‌شود.

وی در ادامه گفت: این عوارض به‌صورت فصلی است و واحدهایی که آلاینده تشخیص می‌شوند، هر سه ماه اطلاعات آن‌ها در سامانه جامع بارگذاری می‌شود و مشمول پرداخت عوارض می‌شوند.

رئیس اداره پایش اداره کل محیط زیست استان تهران افزود: اطلاعات ۲۶۳ مورد کارواش در سامانه جامع محیط زیست ثبت شده‌اند ولی تعداد کارواش‌های مشمول لیست صنایع آلاینده هستند ۳۷۹ مورد در سال ۱۴۰۲بود چراکه امکان دارد یک کارواش چند بار اسمش در این لیست آورده باشد و تا زمانی که رفع آلوگی نکنند در لیست قرار دارد.  

 وی با بیان اینکه عمده مشکل زیست‌محیطی  کارواش‌ها مربوط به «پساب» آن‌هاست، اظهار کرد: اگر پساب آن‌ها بدون تصفیه وارد منابع پذیرنده مانند اراضی کشاورزی، چاه‌ها و آب‌های سطحی شود، از نظر ما آلاینده هستند چراکه مواد شوینده استفاده شده در کارواش به‌طور مستقیم وارد محیط زیست می‌شود.

رئیس اداره پایش اداره کل محیط زیست استان تهران اضافه کرد: اگر کارواش‌ها بسته به حجم پساب تولیدی، آن استانداردسازی نکنند و به‌صورت خام وارد منابع پذیرنده شود، آلودگی خاک و منابع آب زیرزمینی را در پی خواهد داشت و در صورت ورود به اراضی کشاورزی تبعات دیگری نیز دارد بنابراین اولویت اصلی ما برای کارواش‌ها استانداردسازی پساب‌ آن‌هاست چون این پساب‌ها حاوی آلودگی‌های میکروبی و شیمیایی است.

بیگی در پایان اظهارکرد: بر اساس بازدیدهای انجام شده در حال حاضر میزان آلایندگی کارواش‌ها روند کاهشی داشته است و اغلب آن‌ها به استانداردهای محیط زیستی واقف هستند چراکه در اخطاریه‌های صادر شده اقدامات لازم برای رفع آلودگی ذکر می‌شود  و در نتیجه اغلب کارواش‌ها سیستم استانداردسازی پساب دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پروژه‌های عمرانی و زیست محیطی نصف جهان در صف افتتاح
  • آرزوهای دیرینه اصفهانی‌ها در ریل افتتاح پروژه‌های عمرانی و زیست‌محیطی شهر زندگی
  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در پایتخت/ «پساب» مهم‌ترین مشکل زیست‌محیطی کارواش‌ها
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • پایش واحد های شن و ماسه شهرستان چایپاره
  • حوضه خلیج فارس یکی از آلوده‌ترین پهنه‌های آبی در جهان است/ اولویت دیپلماسی زیست‌محیطی خلیج فارس
  • ‏توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سفر به گامبیا است
  • ضرورت توسعه حمل ونقل هوایی و دریایی میان ایران و قاره آفریقا
  • ۲ گروه صیادی و شکارچی غیرمجاز در پلدختر دستگیر شدند