Web Analytics Made Easy - Statcounter

قریب به 2 روز است که کارگران شرکت ارفع سازان کرمان که تحت پوشش شرکت می باشد با خانواده های خود درمقابل دفتر روابط عمومی شرکت مس سرچشمه کرمان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۵۴۰۶۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است

امام جمعه شیراز گفت: با بررسی مجموعه آثار سعدی در می‌یابیم که برای زندگی سعادت‌مندانه بشر حرف‌های بسیار زیادی دارد و عمده نکاتی را که سعدی بیان کرده است از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، آیت‌الله لطف‌اله دژکام امروز _جمعه، سی‌ویکم فروردین_ در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به فرا رسیدن روز یکم اردیبهشت روز بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیرازی، اظهار کرد: سعدی در طول ۸ قرن ایستاده است و از گذشته تا امروز در چشم جهانیان بزرگ است و احترام می‌شود و مایه افتخار ما ایرانیان شده است؛ این افتخار تنها به خاطر زیبا سخن گفتن نیست، بلکه به خاطر سخن زیبا و ارزشمند گفتن است.

وی افزود: با بررسی مجموعه منشات و آثار سعدی در می‌یابیم که برای زندگی سعادتمندانه بشر حرف‌های بسیار زیادی دارد و عمده نکاتی را که سعدی بیان کرده است از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز ادامه داد: بهره‌مندی سعدی از قرآن و حدیث نبوی بسیار زیاد است و کسی اگر بخواهد انکار کند به این معناست که بگوید آفتاب در میانه روز نیست.

دژکام اضافه کرد: سعدی به گونه‌ای تحت تأثیر قرآن بود که در مجموعه دیوان خود ۱۲۰۰ آیه قرآن به نوعی استفاده کرد و در سخن خود آورده است.

وی با بیان اینکه این شاعر بزرگ در باب ارتش، جنگ و صلح حرف‌ها دارد، تصریح کرد: در آغاز بوستان بیش از ۱۰۰ بیت در رابطه با جنگ و صلح و اینکه ارتش را چگونه نگه داریم و چگونه حمایت کنیم، بیان کرده است و در گلستان و دیگر آثار وی نیز در این زمینه صحبت دارد.

امام جمعه شیراز با اشاره به عملیات وعده صادق و وامداری از دو بیت بوستان سعدی در موضوع جنگ خاطر نشان کرد: سعدی می‌گوید «تو هم جنگ را باش چون کینه خواست»، اگر دعوا شروع نشود شروع‌کننده بودن کار خوبی نیست، شما دیدید که در روز عاشورا هم امام حسین (ع) شروع‌کننده جنگ نیست؛ اگر شروع کردند می‌ایستیم؛ امیرالمومنین (ع) و پیامبر (ص) هم در جنگ‌ها شروع‌کننده نیستند و این نشانه انسان دوستی اسلام و پیروان اسلام است، اما اگر یک زمانی جنگ را علیه شما شروع می‌کنند، جناب سعدی می‌فرماید تو هم جنگ را باش. اینجا اگر معلوم نشود پای جنگ ایستاده‌ایم طرف مقابل شیر می‌شود.

دژکام اظهار کرد: این منطق جناب سعدی است، منطق قرآن کریم هم همین است، چون سعدی از قرآن و روش اهل بیت (ع) استفاده کرده است و منطق ما هم به عنوان ادامه دهنده این مسیر همین است.

وی افزود: این منطقی است که از قرن ۷ تا امروز در کشور ما حاکم بوده است؛ بعضی به نظرشان می‌رسد که با ابزار رسانه‌ای خود می‌توانند فرهنگ ما را تغییر دهند و این خیال خام است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز تصریح کرد: در رابطه با مسئله رژیم اسرائیل و عملیات بسیار ارزشمند وعده صادق بحث این بود که حق دفاع مشروع داریم. از سوی دیگر ما حامی مظلوم هستیم و در حال حاضر بنای ورود به جنگ نداریم و اگر اسرائیل آمد جنگ را با شما شروع کرد، باید بداند که در مقابل ضربه می‌خورد و اگر غیر از این رفتار کنیم، چیزی از عزت کشورمان باقی نمی‌ماند.

دژکام ادامه داد: به آمریکا و قدرت‌های حامی اسرائیل در اروپا و به نتانیاهو و دولت منحوس صهیونیستی اعلام می‌کنیم که شما تجربه جنگیدن با این ملت را در ۸ سال دفاع مقدس ما دیده‌اید، لذا اگر بخواهید دست از پا خطا کنید و به میدان بیایید برای اینکه بگویید موضوع تغییر کرده است، این ملت همان ملت است و شما را سر جای خود خواهد نشاند.

کد خبر 745974

دیگر خبرها

  • بزرگان ادب فارسی سرچشمه‌های حکمت هستند
  • بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است
  • سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی
  • ◄ صدای اعتراض کارگران راه آهن در آمده است!/حقوق کفاف معاش را نمی‌دهد
  • تدوین طرح جامع فرودگاه پارس آباد
  • پونه زار آبشاری سرچشمه گرفته از دل زاگرس
  • ۹۰ میلیارد ریال اعتبار مرمت پل تاریخی خاتون کرج تامین شد
  • تمهیدات شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در خصوص بند‌های تغذیه مصنوعی   
  • کاهش ناپایداری‌های جوی در کرمان 
  • آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور