Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا- محصول جدید هوآوی مجهز به پردازنده اینتل و قلم دیجیتال است و ساختاری شبیه سرفیس مایکروسافت دارد..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ايتنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۵۴۱۵۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده مایکروسافت از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی دقیق‌تر آب‌وهوا

در مارس ۲۰۲۳، ForecastWatch، شرکت نظارت بر پیش‌بینی آب‌وهوا، عنوان «دقیق‌ترین ارائه‌دهنده پیش‌بینی آب‌وهوا در جهان» را به تیم توسعه آب‌وهوای Microsoft Start داد. به‌نظر می‌رسد که تیم «مایکروسافت استارت» قصد توقف ندارد و اهداف بلندپروازانه دیگری را در نظر گرفته است.

به گزارش دیجیاتو، به‌تازگی مایکروسافت اعلام کرده که این تیم با استفاده از هوش مصنوعی، روش دقیق‌تری برای پیش‌بینی آب‌وهوای ۳۰ روز آینده را ارائه کرده است. این سرویس در آینده‌ای نامعلوم عرضه می‌شود.

مایکروسافت در وبلاگ بینگ می‌گوید که تیم استارت مقاله‌ای را در مورد یک مدل جدید پیش‌بینی میان‌برد در سایت arXiv منتشر کرده است. این مقاله نشان می‌دهد که چگونه مدل جدید مایکروسافت استارت با مدل فعلی مورد استفاده توسط مرکز اروپایی پیش‌بینی آب‌وهوا ​​ (ECMWF)، مقایسه شده است. به‌طور خلاصه، سیستم جدید مایکروسافت استفاده از پنج مدل مختلف هوش مصنوعی و سه معماری یادگیری عمیق را برای پیش‌بینی‌های خود ترکیب می‌کند.

نحوه عملکرد مدل‌های هوش مصنوعی مایکروسافت استارت برای پیش‌بینی آب‌وهوا

مایکروسافت می‌گوید که این مدل‌های هوش مصنوعی می‌توانند ده‌ها سال داده‌های آب و هوا را به‌خاطر بسپارند تا بتوانند الگو‌های آشنای امروزی را شناسایی کنند. این مدل‌ها در نهایت می‌توانند پیش‌بینی کنند که در آینده چه تغییرات آب‌و‌هوایی اتفاق می‌افتند. مایکروسافت دراین‌باره می‌گوید:

«این مدل‌های هوش مصنوعی تقریباً مانند مدل NWP عمل می‌کنند: با توجه به وضعیت فعلی جو در یک کره سه بعدی (عرض جغرافیایی، طول جغرافیایی و ارتفاع)، وضعیت جو را برای مدتی در آینده، مثلاً یک ساعت، پیش‌بینی می‌کنند. سپس این پیش‌بینی را به مدل برمی‌گردانند تا دو ساعت بعد را پیش‌بینی کنند و به همین ترتیب.»

مدل‌های هوش مصنوعی مایکروسافت می‌توانند با استفاده از یک GPU (پردازشگر گرافیکی) پیش‌بینی‌ها را سریع‌تر اجرا کنند و در نتیجه می‌توانند به دفعات بیشتری اجرا شوند؛ بنابراین از نظر تئوری، پیش‌بینی‌های دقیق‌تری خواهند داشت.

مایکروسافت می‌گوید که روش‌های اختصاصی اندازه‌گیری خطا‌های دمای آن‌ها تاکنون دقیق‌تر از روش‌هایی است که توسط ECMWF استفاده می‌شود. ردموندی‌ها این مدل را برای پیش‌بینی آب‌و‌هوای ۳۰ روزه به مدل‌سازی تیم مایکروسافت استارت خود اضافه خواهند کرد.

مایکروسافت استارت یکی از سرویس‌های مایکروسافت است که به نمایش اخبار روز دنیا، نتایج مسابقات ورزشی و وضعیت آب‌وهوا می‌پردازد.

دیگر خبرها

  • هواوی مخفیانه از مسابقات تحقیقاتی در آمریکا حمایت مالی می‌کند
  • استفاده مایکروسافت از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی دقیق‌تر آب‌وهوا
  • اندروید یا iOS ؟ کدام سیستم عامل امن‌ترین قلمرو را دارد؟
  • آزمایش عمومی دستیار کوپایلت ویندوز ۱۱ موقتاً متوقف شد
  • به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را تهدید می‌کند
  • اندروید امن‌تر است یا iOS؟
  • به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را بیش‌ از همه تهدید می‌کند
  • آخرین وضعیت شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در تهران
  • آخرین وضعیت شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در تهران
  • تبلت جدید HTC باتری بزرگ و اندروید ۱۴ دارد