Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای ارتش و مردمی سوریه موفق شدند در ادامه عملیات نظامی گسترده خود علیه مواضع تروریست های مورد حمایت غرب و برخی کشورهای وابسته منطقه از جمله عربستان، دو شهرک.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۵۵۱۰۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشمندان ساعت اتمی جدید بسیار دقیق و مقاوم ساختند

به گزارش صدای ایران از تارنمای «فیز»، محققان با انتشار مقاله ای در نشریه «نیچر» عواملی دخیل در ساخت این ساعت جدید را توصیف و اعلام کردند که این ساعت در جریان آزمایش‌های میدانی روی یک کشتی در اقیانوس آرام به خوبی کار کرده است.

«بونی مارلو» و «جاناتان هرشاوئر» از شرکت «میتر» (MITRE ) نیز با انتشار مقاله‌ای در ستون دیدگاه‌های در نشریه نیچر، نیاز به ساعت‌های اتمی فوق دقیق و همچنین کار انجام شده توسط تیم فنی شرکت وکتور اتمیک را توضیح دادند.

در حالی که ابزارهای مورد استفاده در کشتی‌ها پیچیده‌تر شده‌اند، فناوری پشت آنها نیز بطور فزاینده‌ای بر تعیین دقیق زمان متکی شده است. به عنوان مثال در کار ناوبری از سامانه‌های رادیویی بهره‌برداری می‌شود که از «جی پی اس» استفاده می‌کنند. با چنین سامانه‌هایی، میزان عدم دقت بسیار اندک برای اندازه‌گیری زمان در زمان ارسال سیگنال بین ماهواره‌ها می‌تواند به اشتباهاتی در تعیین موقعیت مکانی به اندازه صدها متر منجر شود و این اختلاف در زمانی که پای شناورهای نظامی در میان است بسیار اهمیت دارد.

کشتی‌ها معمولا به ساعت‌های اتمی وابسته هستند که به اندازه کافی نیرومند و مقاوم هستند که بتوانند در حین استقرار بر روی شناورهای در حال حرکت متلاطم کار کنند اما آنها به اندازه ساعت‌های اتمی مورد استفاده در آزمایشگاه ها دقیق نیستند، اما تیم تحقیقاتی شرکت وکتور اتمیک در این تلاش جدید ساعتی ساخته است که به از میان برداشتن این اختلاف کمک می‌کند.


این ساعت بر مبنای استفاده از مولکول های یُد نوسان دار (oscillating iodine) استوار است و وزن آن تنها 26 کیلوگرم است که به اندازه‌ای است که تقریبا بر روی همه کشتی‌ها قابل استفاده است.

این محققان ادعا کردند که این ساعت تقریبا هزار بار دقیق‌تر از بیشتر ساعت‌هایی است که هم اکنون در بسیاری از کشتی‌ها مورد استفاده هستند.

این محققان برای ساخت این ساعت با نیروی دریایی نیوزیلند همکاری کرده اند و داده‌های آزمایش ها نشان داد که این ساعت روی کشتی تقریبا به همان اندازه شرایط آزمایشگاه دقیق کار می‌کند و زمان را تا حد 300 تریلیونیوم ثانیه در هر روز نگاه می‌دارد.


دیگر خبرها

  • دانشمندان ساعت اتمی جدید بسیار دقیق و مقاوم ساختند
  • فیلمی از شیوه انتقال آذوقه به عشایر محاصره شده در سیل
  • یورش گسترده اسرائیل به طولکرم و درگیری با مقاومت فلسطین
  • حمله نظامیان صهیونیست به شمال طولکرم+فیلم
  • مالکیت کامل اردوگاه الزهرا باید به البرز بازگردد
  • حامیان فلسطین خانه رئیس دانشگاه کلمبیا را محاصره کردند+ فیلم
  • آزادسازی زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • تجاوز آمریکا و انگلیس به صعده یمن
  • محاصره کارخانه اسلحه‌سازی حامی رژیم صهیونیستی در انگلیس
  • استمرار جمعه‌های خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی