Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح رایگان سنجش قند، چربی خون و فشار خون در افراد بالای ۳۰سال به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر در شهرستان خوانسار انجام می شود..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۵۵۳۳۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فواید خوردن کره برای بدن

آفتاب‌‌نیوز :

اگر شما فردی هستید که به‌طور منظم میوه، سبزیجات و سایر غذا‌های ضد سرطان را مصرف می‌کنید، مقداری کره را در ترکیب غذایی خود بگنجانید.

به‌عنوان تقویت‌کننده فوری طعم، کره می‌تواند طعم غذا‌های مورد علاقه ما را افزایش دهد، با این حال، مدت‌هاست که به بسیاری از ما گفته می‌شود که مصرف این مکمل خامه‌ای را به دلیل محتوای چربی اشباع بالای آن به حداقل برسانیم.

نتایج تحقیقات نوظهور از دهه ۱۹۵۰، با نام فرضیه رژیم غذایی قلب، نشان داد که مصرف چربی‌های اشباع شده خطراتی را برای سلامت قلب ما بر اساس نظر فعلی در غدد درون‌ریز، دیابت و چاقی ایجاد می‌کند.

برای چندین دهه، بسیاری از ما معتقد بودیم که کره برای سلامت ما بد است، با این حال، نتایج تحقیقات جدیدتر این ادعا را تغییر داده است. زمانی که کره با دقت مصرف شود، ممکن است واقعا برای سلامتی ما مفید باشد به ویژه هنگامی که صحبت از خطر سرطان است.

کره با سرطان مقابله می‌کند؟

ما با کمک بتاکاروتن کره با سرطان مقابله می‌کنیم. به گفته موسسه ملی سرطان ایالات‌متحده، این آنتی‌اکسیدان غذایی به جلوگیری از آسیب سلولی ناشی از مواد شیمیایی مضر به نام رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند؛ چنین آسیبی با ایجاد سرطان مرتبط است.

دریافت مقدار زیادی بتاکاروتن از رژیم غذایی مهم است، اما مکمل‌ها داستان دیگری هستند. کارشناسان مرکز کوه سینا گزارش کردند که چگونه برخی از نتایج تحقیقات نشان داده‌اند که مکمل‌های بتاکاروتن ممکن است خطر ابتلا به سرطان، به ویژه سرطان ریه را در افراد سیگاری افزایش دهند.

توضیح احتمالی برای این ارتباط این است که منابع غذایی بتاکاروتن نسبت به مکمل‌ها، محافظت بیشتری در برابر آسیب سلولی دارند.

کره تنها یکی از بسیاری از محصولات لبنی است و رابطه بین مصرف لبنیات و خطر ابتلا به سرطان هنوز نیاز به تحقیقات بیشتری دارد. این امر به ویژه در مورد انواع مختلف سرطان صادق است. به‌عنوان مثال، بتاکاروتن موجود در کره ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه یا سرطان پروستات کمک کند، اما برخی از کارشناسان در مورد لبنیات برعکس می‌گویند.

مارگارین ماننده کره حیوانی با سرطان مقابله می‌کند؟

دکتر مرو مورس از مرکز پزشکی یکپارچه اندرسون اظهار کرد: ما شواهدی داریم که نشان می‌دهد ارتباط قوی‌تری با مصرف لبنیات و ایجاد سرطان پروستات وجود دارد.

وی افزود: لبنیات در عوض ممکن است در محافظت در برابر سرطان سینه و کولورکتال موثرتر باشد. در حالی که کره ممکن است به‌طور بالقوه محافظتی در برابر انواع خاصی از سرطان داشته باشد، آیا می‌توان همین موضوع را در مورد مارگارین نیز بیان کرد؟

این جایگزین محبوب کره در طول سال‌ها کمی تغییر کرده است. انتشارات سلامت هاروارد گزارش کرد که در گذشته، مارگارین حاوی مقادیر بیشتری چربی ترانس بود.

چربی‌های ترانس با افزایش خطر بیماری‌های قلبی عروقی و کلسترول بالا مرتبط هستند. علاوه بر این، تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۲ در مجله بین‌المللی سرطان منتشر شد، نشان داد که محتوای چربی ترانس موجود در مارگارین با افزایش حساسیت به برخی سرطان‌ها ازجمله سرطان ریه، رکتوم و سینه مرتبط است.

از آن زمان، بسیاری از مارگارین‌ها چربی‌های ترانس را حذف کرده‌اند و در عوض سرشار از چربی‌های غیراشباع (چربی‌های سالم) شدند، با این حال، کره و مارگارین هر دو دارای کالری بالایی هستند که در صورت مصرف بیش از حد می‌توانند خطراتی برای سلامتی ایجاد کنند.

کارشناسان توصیه کردند کره‌ای را انتخاب کنید که از گاو‌های علف‌خوار تهیه شدند یا از اسپری‌های زیتون یا آووکادو استفاده کنید، زیرا این‌ها منابع غنی‌تری از بتاکاروتن برای مبارزه با سرطان هستند. فقط مراقب هرگونه افزودنی در فهرست مواد تشکیل دهنده محصول باشید.

مواد تشکیل‌دهنده کره کدامند؟

کره منبع غذایی غنی از اسید لینولئیک کونژوگه (CLA) است، همچنین منبع خوبی از ویتامین A (از طریق محتوای بتاکاروتن) است. با این حال، کره منبع غنی چربی اشباع شده (از جمله اسید میریستیک) و کلسترول محسوب می‌شود که هر دو با افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه مرتبط هستند.

همانطور که در بالا ذکر شد، کره حاوی اسید لینولئیک کونژوگه است و نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، خواص ضد سرطان سینه دارد، اما چربی کره باعث افزایش سرطان سینه می‌شود و شواهد اپیدمیولوژیک نشان می‌دهد که این عامل بر اثرات بالقوه مثبت محتوای اسید لینولئیک کونژوگه آن غلبه می‌کند.

چه میزان کره مصرف کنیم؟

توصیه شده است که مصرف چربی اشباع خود را به کمتر از ۱۰ درصد از کل کالری روزانه خود محدود کنید، به عنوان مثال، اگر روزانه ۲۰۰۰ کالری مصرف می‌کنید، این معادل ۲۲ گرم چربی اشباع شده یا تقریبا سه قاشق غذاخوری (۴۲ گرم) کره است، بنابراین، بهتر است یک تا ۲ قاشق غذاخوری (۱۴ تا ۲۸ گرم) در روز همراه با سایر چربی‌های سالم مانند روغن زیتون، آجیل، دانه‌ها، روغن نارگیل، آووکادو و ماهی‌های چرب مصرف شود.

کلام آخر

کره سرشار از مواد مغذی و ترکیبات مفیدی مانند بوتیرات و اسید لینولئیک کونژوگه است. محصولات لبنی پرچرب مانند کره با کاهش خطر چاقی، دیابت و مشکلات قلبی مرتبط هستند با این حال، کره سرشار از کالری و چربی اشباع شده نیز است و باید در حد اعتدال از آن لذت برد. بهتر است آن را در کنار ترکیبی از چربی‌های مفید برای قلب مانند روغن زیتون، آووکادو، آجیل، دانه‌ها و ماهی‌های چرب مصرف کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تیمار و رهاسازی ۲ توله سمور سنگی در طبیعت خوانسار
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت
  • ۲ توله سمور سنگی تیمار و در طبیعت خوانسار رهاسازی شدند+ تصاویر
  • ۲ توله سمور سنگی تیمار و در طبیعت خوانسار رهاسازی شدند+ عکس
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • فواید خوردن کره برای بدن
  • اجرای طرح پایلوت و رایگان غربالگری شناسایی اختلالات شناختی سالمندان
  • قرص جی سی بهتره یا گلوریا
  • پاک سازی طبیعت کوهستانی منطقه دربند خوانسار
  • توسعه و اصلاح بیش از ۱۱ هزار متر شبکه فشار ضعیف هوایی در مریوان