Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید کشور گفت: بسیاری از زیرساخت ها می بایست پیش از سکونت مردم در این منطقه راه اندازی می شد که متاسفانه شاهد چنین موضوعی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۵۵۸۴۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده از همه ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی برای توسعه اشتغال

معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی در مراسم معارفه مدیر کل جدید کارآفرینی و اشتغال جهاد دانشگاهی گفت: بر لزوم استفاده از همه ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی و نیز سایر دستگاه‌ها برای توسعه اشتغال و کارآفرینی تاکید کرد و خاطرنشان کرد: لازمه این مهم استفاده از نیروی توانمند جهاد دانشگاهی در سراسر کشور و استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها برای توسعه کارآفرینی و اشتغال در کشور است.

به گزارش بازارکار، دکتر محسن غفوریان معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی در مراسم تودیع (سیروس دشتی) و معارفه (مجتبی ابراهیمی) مدیر کل قبلی و کارآفرینی و اشتغال جهاد دانشگاهی که در محل این معاونت برگزار شد گفت: ایجاد بستر و ایجاد سازوکار‌های تقویت و توسعه مشارکت کارشناسان، مدیران و تمامی اعضای توانمند و علاقه‌مند در حوزه کارآفرینی و اشتغال جهاددانشگاهی برای ما بسیار حائز اهمیت است و مطمئن هستیم این مهم با استفاده از نیروی توانمند و شبکه قوی و خوب جهاد دانشگاهی در سراسر کشور میسر است.

وی بر تعامل و همکاری واحد‌های جهاد دانشگاهی و مدیران ستاد و صف این نهاد در حوزه آموزش، مهارت و اشتغال تاکید کرد و گفت: همه زیرساخت ها، کارگروه‌ها و نشست‌ها و نیز شورا‌های مختلف برای توسعه مهارت و آمورش‌های منجر به اشتغال باید در جهاد دانشگاهی فعال‌تر شود؛ چرا که یکی از عوامل موفقیت آموزش‌های جهاد دانشگاهی نیز آموزش‌های منجر به شغل است که در طول سال‌ها در این نهاد وجود داشته و دارد.

دکتر غفوریان تصریح کرد: ماهیت آموزش‌های جهاد دانشگاهی این است که منجر به شغل شود و یکی از عوامل استقبال از آموزش‌های جهاد دانشگاهی در طول سال‌های گذشته این همین توجه به آموزش‌های مهارت محور و شغلی است.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی بر همکاری‌های خوب حوزه اشتغال و کارآفرینی جهاد دانشگاهی با دستگاه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: این همکاری‌ها با بدنه دولت و دستگاه‌های مثل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ...، تجارب خوبی را برای جهاد دانشگاهی رقم زده است و باید تلاش کنیم در حوزه آموزش، اشتغال و مهارت و کارآفرینی به مرجعیت برسیم تا دستگاه‌های مختلف بخش دولتی و خصوصی به جهاد دانشگاهی مراجعه نمایند.

وی بر همکاری جهاد دانشگاهی با نهاد‌ها و سازمان‌های غیر دولتی اشاره و تصریح کرد: ظرفیت‌های خوبی در نهاد‌ها و دستگاه‌های غیر دولتی در حوزه اشتغال و کارآفرینی وجود دارد و می‌توان از این ظرفیت‌ها مثل کمیته امداد امام خمینی، ستاد اجرایی فرمان امام ره، شهرداری‌ها و ... برای توسعه اهداف مورد نظر در حوزه اشتغال و کارآفرینی استفاده کرد.

دکتر غفوریان با تصریح اینکه جهاد دانشگاهی یک نهاد توسعه‌ای است گفت: این نهاد توسعه‌ای در حوزه اشتغال ظرفیت‌های خوبی دارد که باید بتوانیم به خوبی استفاده کنیم؛ یکی از این ظرفیت‌های خوب "رسانه بازارکار "شامل پایگاه خبری و هفته نامه بازار کار است که می‌تواند به عنوان یکی از باسابقه‌ترین رسانه‌های فعال در کشور در خدمت توسعه آموزش، اشتغال و کارآفرینی باشد.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی با تصریح اینکه بازارکار با حدود ۲۴ سال سابقه فعالیت یک برند و سرمایه خوب برای جهاد دانشگاهی در حوزه اشتغال و کارآفرینی است تصریح کرد: بازارکار جهاد دانشگاهی می‌تواند به محل رجوع سیاستگذاران، صاحب نظران، کارشناسان و تصمیم گیران تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه مجموعه جهاد دانشگاهی ساختاری است که بر مبنای رابطه دینی و تقوا ایجاد شده است. گفت: این نهاد در مقام مقایسه با بقیه نهاد‌ها همواره منشا خیر و برکت بوده است و موضوع اشتغال نیز بر همین مبنا دنبال شده است. جهاد دانشگاهی علی رغم همه امکانات کم توانسته به نسبت خدمترسانی خوبی انجام دهد. ما نیز خوشحالیم که توفیق خدمت به مردم را داشته ایم.

دکتر غفوریان در ادامه با تقدیر از تلاش‌های مهندس دشتی مدیر کل قبلی کارآفرینی و اشتغال جهاد دانشگاهی گفت: تغییر و تحول بخشی از طبیعت هر سیستمی است و من نیز تلاش میکنم تا بتوانم وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهم و از زحمات دیگر همکاران نیز تشکر میکنم. چیزی که مبناست این است که مسئولیت‌ها به درستی انجام شوند. در جهاد تلاطم‌ها تغییری در روحیه نیرو‌ها ایجاد نمی‌کند. امیدواریم از این به بعد نیز همکاری خوبی بین بخش‌های مختلف جهاد و شبکه‌ای که ایجاد شده است برقرار شود تا کار‌ها بهتر و بیشتر پیش بروند.

از ظرفیت شبکه‌ای جهاد دانشگاهی برای توسعه کارآفرینی استفاده می‌کنیم

مجتبی ابراهیمی مدیر کل جدید کارآفرینی و اشتغال جهاد دانشگاهی نیز در جلسه معارفه خود با ذکر این جمله که "خدایا ما را در مسیری قرار بده که ما را برای آن آفریدی" گفت: از اعتماد رئیس جهاد دانشگاهی و معاون آموزش و کارآفرینی این نهاد به خاطر اعتمادشان تشکر می‌کنم و برای اهداف جهاد دانشگاهی در حوزه‌هایی که مشخص فرموده اند تلاش می‌کنم.

مدیر کل کارآفرینی و اشتغال جهاد دانشگاهی ضمن تشکر از تلاش‌های گذشته اداره کل اشتغال و کارآفرینی جهاد دانشگاهی یادآور شد: معاون محترم آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی بر مشارکت دادن بخش‌های مختلف و کارشناسان و علاقمندان حوزه اشتغال تکید داشتند و تلاش می‌کنیم در این راستا، سازوکار‌های تقویت و توسعه مشارکت کارشناسان، مدیران و تمامی اعضای توانمند و علاقه‌مند در حوزه کارآفرینی و اشتغال جهاددانشگاهی به منظور گردآوری، ساماندهی، پرورش و اجرایی سازی ایده‌ها و نظرات؛ تعمیق مشارکت و هم افزایی با ادارات کل ستادی و واحد‌های سازمانی در جهت تقویت ویژگی‌های کارآفرینانه در آموزش‌های مهارتی و کوتاه مدت تخصصی را فراهم کنیم.

ابراهیمی با تصریح اینکه استقامت و پایداری در کارآفرینی بسیار اهمیت دارد گفت: این موضوع مهم را در پیام "عاشورا" نیز شاهد هستیم و از آن درس می‌گیریم و این موضوع همان استقامت است که در کارآفرینی کاربرد دارد.

وی بر فعال کردن شوراها، مشارکت همکاران در برنامه‌های اشتغال تاکید کرد و گفت: جهاد دانشگاهی شبکه گسترده و کارآمدی در حوزه‌های مختلف بویژه اشتغال و کارآفرینی دارد و تلاش می‌کنیم متناسب با نیاز‌های ملی و منطقه‌ای این ظرفیت‌ها را تقویت، حمایت و فعال کنیم.

حوزه اشتغال یک حوزه فرا بخشی است

مهندس سیروس دشتی مدیر کل سابق کارآفرینی و اشتغال جهاد دانشگاهی در این جلسه ضمن تبریک انتصاب دکتر مجتبی ابراهیمی به عنوان مدیر کل جدید کارآفرینی و اشتغال جهاد دانشگاهی گفت: خوشحالم که از مجموعه جهاد دانشگاهی کسی به این سمت انتخاب شد که از جنس این حوزه است و همواره در حوزه آموزش، اشتغال و کارآفرینی فعالیت داشته است.

وی حوزه اشتغال را یک حوزه فرا بخشی توصیف کرد و گفت: حوزه اشتغال با همه بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و حتی امنیتی مرتبط است و معتقدم کسی که می‌خواهد در حوزه اشتغال و کارآفرینی فعالیت کند باید اعتقاد ویژه‌ای به این حوزه داشته باشد.

وی ضمن حمایت از مدیر کل جدید کارآفرینی و اشتغال جهاد دانشگاهی گفت: خوشبختانه دکتر مجتبی ابراهیمی دارای این ویژگی‌ها و توانمندی‌ها است و می‌تواند به اهداف و برنامه‌های جهاد دانشگاهی در حوزه اشتغال و کارآفرینی کمک کند. وی با ارائه مختصری از تلاش‌ها و فعالیت‌های خود گفت: حدود ۲۳ سال در حوزه اشتغال و کارآفرینی جهاد دانشگاهی حضور داشته ام. به گذشته که نگاه می‌کنم خوشحالم در شرایطی از این حوزه جدا می‌شوم که بعنوان یک عضو کوچک در معیت بزرگان جهاددانشگاهی در حرکت‌های جریان ساز حوزه کارآفرینی مشارکت داشتم و در الگو سازی اشتغال، تسهیل اشتغالپذیری دانش آموختگان و توسعه گفتمان حوزه کسب و کار‌های خرد و کوچک نقش آفرینی کنیم.

گفتنی است مهندس ابراهیمی همچنین از بخش‌های مختلف بازارکار نیز بازدید کرد و بر حمایت و توسعه آن در سراسر کشور تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • لزوم مرمت بناهای تاریخی بر اساس طرح احیا/ عمارت بلدیه رشت یک اثر ملی است
  • لزوم استفاده از همه ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی برای توسعه اشتغال
  • لزوم افزایش میزان اوراق مشارکت شهرداری‌ها
  • قصه‌ی تکراری مشکلات تعاونی‌های مسکن در استان کردستان
  • لزوم بهره برداری ۹ ایستگاه خط ۶ متروی تهران در سال آینده
  • لزوم گسترش هنرستان های جوار صنعت
  • سایت پسماند از مهم‌ترین معضلات بهداشتی تنگستان است
  • افزایش نظارت طالبان بر مراحل تدارکات نهادها در افغانستان
  • تلاش برای محرومیت‌زدایی در سطح خراسان رضوی
  • معادن و شرکت‌های خصوصی سهم مسئولیت اجتماعی خود را پرداخت کنند