Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین:عضو هیات مدیره انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم یکی از مهمترین و اصلی‌ترین معضلات حوزه دوبله را فعالیت گروه‌های زیرزمینی و عدم نظارت بر روی این گروه‌ها دانست..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۵۷۱۱۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از هنر قدیمی ژاپنی برای طراحی مواد پیشرفته نانویی

محققان دانشگاه فناوری و کشاورزی توکیو (TUAT) گزینه‌های جدیدی برای ساخت مواد نرم و انعطاف‌پذیر به نام هیدروژل ارائه کردند. آنها با استفاده از فناوری نوظهوری به نام هیدروژل اوریگامی، ساختاری با قابلیت متورم شدن ساختند.

هیدروژل‌ها دارای شبکه‌ای از مولکول‌های جاذب آب (آبدوست) هستند که به ساختار آنها اجازه می‌دهند در هنگام قرار گرفتن در معرض آب به میزان قابل توجهی متورم شوند. آب در میان شبکه مولکولی آنها قرار می‌گیرد. دو محقق به نام‌های دایسوک ناکاگاوا و ایتو هاناساکی، کار خود را با یک فیلم خشک از جنس نانوالیاف سلولزی آغاز کردند که ماده طبیعی بسیاری از گیاهان بوده و در دیواره سلولی گیاهی یافت می‌شود.

آنها از پردازش لیزر برای برش این سازه‌ها استفاده کردند و سپس آب به این فیلم‌ها اضافه شد تا متورم شوند. طراحی ویژه این الگو‌های کریگامی موجب می‌شود تا آنها با قرار گرفتن در معرض آب تغییر شکل دهند، به طوری که هنگام کشش در جهت طولی، که به آن خاصیت اکستیک یا پادکشسان گفته می‌شود، عرض ساختار نیز افزایش می‌یابد. این خاصیت اکستیک موجب می‌شود که ضخامت ساختار مورد نظر با قرار گرفتن در معرض آب، افزایش یابد.

ایتو هاناساکی می‌گوید: «از نظر لغوی اوریگامی به معنای طراحی با کمک برش زدن کاغذ‌ها است. ساختار دو بعدی که ما ارائه کردیم با کمک اوریگامی ایجاد شده و در صورت وجود آب در محیط، آن را جذب کرده و به صورت سه بعدی متورم می‌شود. بسیار مهم است که این ساختار پیش از استفاده، خشک نگه داشته شود. این هیدروژل به گونه‌ای طراحی شده که بعد از جذب آب ساختار جدید به وجود آمده را می‌پذیرد. این ویژگی برای طراحی هوشمند مواد مهم هستند.»

از این فناوری می‌توان برای ساخت قطعات روباتیک نرم استفاده کرد که به طراحان اجازه می‌دهد تا ساختاری پاسخگو و منعطف ایجاد نمایند که قادر به تعامل با اجسام پیرامون باشد.

این هیدروژل‌ها همچنین برای کاربرد‌های پزشکی، از جمله مهندسی بافت، پانسمان زخم و سیستم‌های تحویل دارو مناسب هستند.

منبع: ایسنا

tags # تکنولوژی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • نگرانی آمریکا از حمله ویرانگر هکرهای چینی
  • حمله انتحاری به خودروی اتباع ژاپنی در پاکستان
  • (تصاویر) حمله انتحاری به اتباع ژاپنی در کراچی پاکستان
  • ۳ زخمی در حمله انتحاری به کاروان کارگران ژاپنی در پاکستان
  • طرز تهیه کوکی پنیری ژاپنی؛ یک شیرینی شیک و خوشمزه برای پذیرایی (فیلم)
  • زمانیکه ژاپنی‌ها برای خرید محصول کشاورزی ایران صف کشیدند! | تصویر
  • استفاده از هنر قدیمی ژاپنی برای طراحی مواد پیشرفته نانویی
  • ژاپنی‌ها از ایران برنج خریدند/ عکس و قیمت
  • هوندا به دنبال قهرمانی در فرمول یک
  • درخشش فوق العاده شهاب زاهدی در تیم ژاپنی کار دستش داد