Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسوج - مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دو پروژه ورزشی شهرستان گچساران ۲۸ اسفندبه بهره برداری می رسد..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۵۷۳۱۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط لوله تبریز - ارومیه هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد احمدی در حاشیه نخستین روز برگزاری بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نشست خبری گفت: گام مهمی که شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت در دولت سیزدهم برداشته، دریافت دانش فنی واحدهایی است که تاکنون از سوی شرکت‌های بزرگ نفتی دنیا صادر می‌شد و هم‌اکنون این دانش فنی در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز این همت و هدف در بزرگ‌ترین پروژه پتروپالایشگاهی شهید سلیمانی تجمیع شده است، خاطر نشان کرد: شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، طراحی بنیادی واحدهای لیسانس و غیرلیسانس این پروژه را به عهده دارد.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ادامه داد: گام‌های اولیه خوبی در طراحی بنیادی این پتروپالایشگاه برداشته شده است و دی‌ماه پارسال طراحی را آغاز کردیم و در کمتر از سه ماه نخستین بخش این پروژه به مرحله مناقصه رسید و امیدواریم تا نیمه نخست امسال بخش دوم و تا پایان سال طراحی بنیادی آن تکمیل و فازهای اجرایی یکی پس از دیگری عملیاتی شود.

احمدی خاطر نشان کرد: پارسال در تأمین منابع مالی پروژه‌ها با فراز و نشیب‌های زیادی روبه‌رو بودیم، اما چند رکورد هم داشتیم و در حوزه احداث خطوط لوله و مخابرات نفت پیشرفت ۵۰ درصدی در اجرای پروژه‌ها رقم خورد. رکورد دفن ۱۳ کیلومتر خط لوله در یک روز را ثبت کردیم، همچنین در اجرای ابرپروژه‌های پالایشی، رکورد پیشرفت ۳۲ درصدی در یک سال بی‌سابقه بود که در دولت سیزدهم به‌دست آمد.

وی ادامه داد: در صورت تأمین به‌موقع منابع مالی پروژه‌ها، توان کافی در مشاوران ما برای اجرای به‌موقع پروژه‌ها وجود دارد. اساسی‌ترین چالش در اجرای پروژه‌های پالایشی را تأمین به‌موقع منابع مالی پروژه‌ها است.

به گفته این مقام مسؤول، در پروژه فراسرزمینی پالایشگاه ونزوئلا چند گام اساسی برداشتیم که مهم‌ترین آن این بود که با وجود استاندارد مورداستفاده طراحی آمریکا در این پالایشگاه، استانداردهای خودمان را پیاده کردیم. افزون بر آن توانستیم خدمات سازندگان و تولیدکنندگان داخلی خود را صادر کنیم. در گام سوم، فنون صدور خدمات و معاملات بین‌المللی بر تجربه و دانش ما اضافه شد.

بهره برداری از ۹ پروژه خط لوله تا پایان سال

احمدی با اشاره به اجرای عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه ال‌پالیتو در آینده نزدیک، افزود: در پروژه‌های خارجی در آغاز راه هستیم که امیدواریم آیندگان در این مسیر هموار حرکت کنند و از صدور خدمات فنی - مهندسی به دیگر کشورها بهره‌مند شوند.

وی خاطر نشان کرد: در صورت تأمین منابع مالی ۹ پروژه خط لوله را امسال به بهره‌برداری خواهیم رساند. همچنین تا تیرماه امسال ۷ واحد فرآیندی پیچیده طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان به بهره‌برداری می‌رسد.

احمدی ادامه داد: همچنین واحد پیچیده و تخصصی هیدروکراکر این پروژه به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد هیدروکراکر خاورمیانه به ظرفیت ۴۲ هزار بشکه به‌زودی عملیاتی شود؛ با راه‌اندازی این واحد همه محصولات ال‌پی‌جی، نفتا، نفت سفید، گازوئیل با استاندارد یورو ۵ اروپا تولید خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت خاطر نشان کرد: همچنین خط لوله تبریز - خوی - ارومیه در هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد، این پروژه به طول ۲۲۰ کیلومتر ۱۴ اینچ و ۱۶ کیلومتر ۷ اینچ، در مجموع ۲۳۶ کیلومتر تعریف و اجرا شده است.

وی گفت: شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران با بیش از ۶۰ سال سابقه یکی از شرکت‌های بزرگی طراحی و پروژه‌ای است که تاکنون خدمات زیادی در حوزه پایین‌دست ارائه کرده و در طراحی و ساخت تمامی پالایشگاه‌های کشور نقش داشته است. این شرکت با بیش از ۱۴ هزار کیلومتر ساخت خطوط لوله نقش مهمی در تأمین انرژی ایفا کرده است و همه پالایشگاه‌ها از خدمات و استانداردهای این شرکت بهره برده و خواهند برد.

کد خبر 6100758 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • تعطیل شدن پایانه قدیم شرق تهران تا پاییز سال جاری
  • پایانه قدیم شرق تهران نعطیل می‌شود/ جزییات
  • خط لوله تبریز - ارومیه هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد
  • پایان کار پایانه شرق در تهرانپارس تا پاییز/ پایانه جدید خرداد افتتاح می‌شود
  • بهره‌برداری از ۱۲۶۷ پروژه در مناطق در قالب پویش امیدوافتخار
  • ۱۱۰۰ پروژه عمرانی در دو سال نیم گذشته به بهره برداری رسید
  • بهره‌برداری از ۱۵۰ پروژه در منطقه ۱۵ با اعتبار ۸۲۴ میلیاردی
  • آیین بهره‌برداری از پروژه‌های سازمان پسماند شهرداری اصفهان آغاز شد
  • دسترسی بزرگراه همت غرب تا خرداد سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه