Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-02@09:26:06 GMT

شیخ الازهر: اختلافات شیعه و سنی رو به زوال است

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ | کد خبر: ۵۷۷۰۵۹۹

شیخ الازهر: اختلافات شیعه و سنی رو به زوال است - دبلیو خبر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۵۷۷۰۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای جایزه شیخ مفید به ۱۰۰ استاد شاگردپرور

با حضور معاون علمی رییس جمهور جایزه شیخ مفید به ۱۰۰ استاد برتر شاگردپروری اعطا شد.

به گزارش ایسنا، اعطای جایزه شیخ مفید اقدام جدید معاونت علمی است که قرار است به اساتید برتر شاگردپرور که بیشترین زمان خود را صرف رسیدگی به امور دانشجویی از جمله در حوزه‌های آموزشی، هدایت شغلی، رفع مشکلات آنها می‌کنند.

این جایزه شامل یک بسته حمایتی یک میلیارد تومانی است که از سال جاری به ۱۰۰ استاد برتر در حوزه شاگردپروری اعطا شد و قرار است این جایزه به صورت سالانه به استادان منتخب شاگرد پرور اعطا شود.

این جایزه به نام شیخ مفید است؛ محمد بن محمد نعمان ملقب به شیخ مفید و معروف به ابن المعلم، فقیه و متکلم و از علمای برجستهٔ شیعه سده چهار هجری قمری بود که مکتب کلامی شیعه را توسعه داد. 

وی در روز یازدهم ذی القعده سال ۳۳۶ یا ۳۳۸ قمری در قریه "سویقه ابن بصری" از توابع "عکبری" در ۱۰ فرسنگی شمال بغداد، نزدیک شهر(دجیل) در یک خانواده اصیل و عمیق در مذهب تشیع به دنیا آمد و از آنجا که پدر او شخصی پارسا و مذهبی بود و به تعلیم و تربیت اشتغال داشت، شیخ مفید تحصیل را از سن کودکی آغاز کرد و از محضر بیش از ۷۰ نفر از بزرگان بهره علمی برد.

در مراسم اعطا جایزه شیخ مفید دکتر محسن شاهمرادی مدیر کل دفتر الگوسازی و تکریم نخبگان با گرامیداشت روز معلم و استاد، برگزاری این مراسم را نقطه عطفی در بزرگداشت مقام معلم و استاد دانست و اظهار کرد: در نظام آموزشی حلقه مفقوده‌ای وجود داشت که با اجرای این طرح و به برکت نام شیخ مفید اقدام به شناسایی استادانی می‌شود که به امر شاگرد پروری پرداخته‌اند.

شاهمرادی، با تاکید بر اینکه ما باید به هویت اصلی خود بازگردیم، یادآور شد: اجرای این طرح حتما برکاتی برای کشور خواهد داشت و جایزه شیخ مفید جایزه‌ای است که برگزیدگان از انتخاب خود خبر ندارند و به انتخاب نخبگان برگزیده می‌شوند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • اعطای جایزه شیخ مفید به ۱۰۰ استاد شاگردپرور
  • رایزنی‌های مصر برای حل اختلافات ۲ طرف درباره آتش‌بس در غزه
  • اختلافات مالی در یک خانواده مشهدی منجر به قتل شد
  • برادرکُشی در مشهد به دلیل اختلافات مالی
  • برادرکُشی به دلیل اختلافات مالی در مشهد
  • استعفای برخی اعضای حزب «نسل نو»
  • (ویدئو) به خاک و خون کشیدن نمازگزاران شیعه در حکومت طالبان
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • یک نشانه مهم زوال عقل