Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین:کاوش نجات‌بخشی مجموعه غار و پناهگاه صخره‌ای یوان در کرمانشاه که بخشی از کف آن تخریب شده است، منجر به کشف دو لایه باستانی مربوط به دوران پارینه سنگی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۵۹۶۸۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به جمع ۵ کشور دارنده یک فناوری هایتک نفتی پیوست

دستگاه شبیه‌ساز تزریق اسید در فرآیندهای لایه‌شکافی که برای نخستین بار در کشور ساخته شده، در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران، رونمایی شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در حاشیه نخستین روز از بیست‌و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران در مراسمی با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از دستگاه شبیه‌ساز تزریق اسید در فرآیندهای لایه‌شکافی که برای نخستین بار در کشور ساخته شده رونمایی شد.

با رونمایی از این دستگاه، ایران پس از چهار کشور آمریکا، چین، فرانسه و برزیل، پنجمین کشوری است که از فناوری ساخت این دستگاه برخوردار شده است.

این دستگاه که برای نخستین‌بار در کشور با حمایت گروه گسترش انرژی پاسارگاد و توسط دانشگاه صنعتی امیرکبیر ساخته شده، از قابلیت‌های متنوعی همچون شبیه‌سازی تزریق اسید درون شکاف در زوایای مختلف شکاف، اندازه‌گیری قابلیت هدایت شکاف در فرآیند لایه‌شکافی با اسید و اندازه‌گیری میزان نشت و نفوذپذیری سیال از دیواره‌های شکاف برخوردار است.

تواهم‌نامه ساخت این تجهیز، سال گذشته و هم‌زمان با نمایشگاه بین‌المللی نفت تهران منعقد شد و پس از تبدیل به قرارداد، در مدت زمانی کوتاه ساخته شد تا ایران نیز به عنوان یکی از معدود کشورهای جهان از تکنولوژی ساخت این تجهیز و بهره برداری از آن بهره‌مند باشد.

همچنین پس از رونمایی از این دستگاه، موافقتنامه همکاری بین شرکت اکتشاف، توسعه و تولید پاسارگاد و دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای ایجاد آزمایشگاه تخصصی طراحی فرآیندهای لایه‌شکافی و آزمایشگاه یکپارچه سیال حفاری و سیال شکاف و سیمان حفاری امضا شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران به جمع ۵ کشور دارنده یک فناوری هایتک نفتی پیوست
  • دیواره تاریخی خیابان باباطاهر مربوط به دوران ایلخانی است
  • جزییات سومین دوره آموزشی حلقه‌های میانی «حامیم» در دانشگاه علامه اعلام شد
  • حاشیه‌ها «لایه‌های دروغ» را به «تاوان» رساند؟
  • گوشته زمین آنقدر داغ است که صفحات پوسته زمین بر آن شناورند!
  • تنها بازمانده دوران باستانی زمین/ عکس
  • اولین مهره ترکیب اوسمار برای بازی بعد مشخص شد
  • کشف جدید باستان‌شناسان: نگو حجر، بگو شجر!
  • استفاده از آبرسان چگونه پوست را روشن می‌کند؟
  • یک کشف علمی از جنس اشعار «خیام»؛ فسیل انسان در حمّام خانۀ شما! (+عکس)