Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@16:00:09 GMT

شخصيت شناسي: آهنگ شاد گوش ميدي يا غمگين؟

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ | کد خبر: ۵۹۹۱۳۷۵

خبرگزاري آريا- شخصيت شناسي: آهنگ شاد گوش ميدي يا غمگين؟.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۵۹۹۱۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!

به گزارش خبرنگار مهر، تعدادی از هنرمندان فعال حوزه موسیقی به ویژه موسیقی پاپ طی روزهای آغازین سال ۱۴۰۳ ضمن حضوری فعال در عرصه اجراهای زنده، اقدام به تولید تک آهنگ های مختلف در قالب تولیدات شخصی یا موسیقی تیتراژ سریال های مختلف کرده اند.

آنچه به نظر می آید این است که اغلب این خوانندگان که تعدادشان کم هم نیست، با توجه به ساختار و نظام جدید عرضه آثار موسیقایی، دیگر مایل به تولید اثر در قالب یک آلبوم واحد نیستند. مسیری که اکنون در ساختار جدید تولید آثار موسیقایی جهانی هم تقریبا به همین ترتیب مدیریت می شود و خوانندگان و چهره های موسیقایی به نسبت برنامه ریزی که برای اجراهای زنده یا دیگر فعالیت هایشان دارند، آثار جدید خود را به صورت مجزا و در قالب تک آهنگ منتشر می کنند.

فرآیندی که یکی از عمده تفاوت هایش با محصولات ایرانی حضور یک اثر موسیقایی در یک گردش اقتصادی مقرون به صرفه است که در کشورمان به دلیل فرآیند ناموزون تولید، بازاریابی و فروش محصولات موسیقایی در قالب استانداردی قرار ندارد و بسیاری از خوانندگان به دلیل اینکه از قافله رقابت عقب نمانند عمده محصولات خود را به صورت رایگان در بسترهای مجازی منتشر می کنند. مگر اینکه این محصول در فرآیندی همچون موسیقی تیتراژ یا موارد مشابه مشمول قراردادهای مالی شود که در این بستر هم اثر برای مخاطب به فروش نمی رسد. بلکه خواننده از پس تولید پروژه مبلغی را به عنوان دستمزد از تهیه کننده سریال یا محصول مورد نظر دریافت می کند که این فرآیند مشمول همه هنرمندان هم نمی شود.

به هر ترتیب آنچه می خوانید نگاهی کوتاه و اجمالی به برخی تک آهنگ ها و محصولات موسیقایی از آغاز سال جاری تاکنون است که در قالب بخش های مختلف پیش روی مخاطبان قرار گرفته اند.

«غزه»؛ یک عرض ارادت سه زبانه به فلسطین

نماهنگ و تک آهنگ سه زبانه «غزه» عنوان یکی از تازه‌ترین محصولات موسیقایی منتشر شده در حوزه مقاومت فلسطین بر علیه رژیم صهیونیستی است که با همراهی سه خواننده از کشورهای مختلف توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پیش روی مخاطبان قرار داده شده است.

مرتضی حیدری آل‌کثیر شاعر بخش عربی، قاسم صرافان شاعر بخش فارسی، محمد عباسیان شاعر بخش انگلیسی، محمد قندولی از مجموعه «فرقه الرضوان» لبنان خواننده بخش عربی، محسن توسلی خواننده بخش فارسی، هادی چتیلا خواننده بخش انگلیسی این تک‌آهنگ هستند. ضمن اینکه امید رهبران آهنگساز و میکس و مسترینگ و پیام تونی ارکستر زهی دیگر عوامل اجرایی را تشکیل می‌دهند.

برای شنیدن تک آهنگ «غزه» به خوانندگی محمد قندولی، محسن توسلی و هادی چتیلا اینجا را کلیک کنید.

وصال علوی؛ انتشار ۲ تک آهنگ به مناسبت یک نمایش

وصال علوی خواننده موسیقی ایرانی که طی سال های اخیر در حوزه های مختلفی از موسیقی تلفیقی هم آثار موثر و پرمخاطبی را منتشر کرده و به زودی نیز قصد دارد تا تور کنسرت های خود را در پایتخت آغاز کند، هم زمان با حضورش در پروژه نمایشی موسیقایی «و تو هم برنگشتی» به کارگردانی و آهنگسازی مهیار علیزاده ۲ قطعه اجرا شده در این اثر را منتشر کرد.

«تنها» و «به یادش» عنوان ۲ اثر موسیقایی بود که وصال علوی چندی پیش آنها را در قالبی محدودتر منتشر کرده بود اما به واسطه حضورش در پروژه «و تو هم برنگشتی» آن ها را دوباره خوانده و باز نشر کرده است.

برای شنیدن قطعه «تنها» اینجا و برای شنیدن قطعه «به یادش» اینجا را کلیک کنید.

فرشید کاکاوند؛ به تماشای یک ملودی کرمانشاهی با «طرز»

فرشید کاکاوند نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی در تازه‌ترین فعالیت موسیقایی خود نماهنگ «ساقی» را با همراهی گروه تنبورنوازان «طرز» پیش روی مخاطبان قرار داد.

در این قطعه که پیش از این در قالب یک اثر به زبان فارسی در آلبوم «سِحر سحر» منتشر شده، محمدرضا دارابی از پیشکسوتان موسیقی کردی کرمانشاه با گروه همکاری کرده است.

گروه تنبورنوازان «طرز» از جمله گروه های شناخته شده حوزه موسیقی است که تاکنون علاوه بر همکاری با هنرمندان تراز اول موسیقی کشورمان، کنسرت های متعددی را نیز در داخل و خارج از کشور برگزار کرده است.

برای شنیدن قطعه «ساقی» اینجا را کلیک کنید.

گروه «شمیم یاس»؛ شنیدن صدای «هم کلاسی» به یاد بچه های غزه

نماهنگ «هم‌کلاسی» با صدای گروه سرود «شمیم یاس» از محصولات تهیه‌ شده در مرکز هنری رسانه‌ای نهضت طی روزهای گذشته پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

این نماهنگ که بازبان حال نوجوانان ایرانی در ابراز هم‌دردی با کودکان و نوجوان مظلوم غزه پیش روی مخاطبان قرار گرفته، با شعری از سیدجواد پرئی، موسیقی از آواب و با کارگردانی محمد عقیلی در مرکز هنری رسانه‌ای نهضت تهیه شده است.

برای شنیدن پروژه «هم کلاسی» اینجا را کلیک کنید.

حمید خزاعی؛ تولید «عیدانه» برای عید با طعم موسیقی ایرانی

«عیدانه» عنوان یکی از آثار تازه انتشار یافته در حوزه موسیقی ردیف دستگاهی ایران است که همزمان با فرا رسیدن عید سعید فطر به خوانندگی حمید خزاعی و همراهی گروه «فرآواز» منتشر شد.

در این تک آهنگ که با شعری از مولانا تولید شده است، آرش قاسمی آهنگساز، نوازنده تار و نوازنده عود، امین جهانگیری نوازنده سنتور، عمران فروزش نوازنده دف و تمبک، میلاد بیات نوازنده کمانچه و کمانچه آلتو، سعید میرزاحسینی نوازنده نی گروه اجرایی را تشکیل می دهند.

برای شنیدن قطعه «عیدانه» اینجا را کلیک کنید.

علیرضا قربانی؛ انتشار «مست عشق» برای «مست عشق»

قطعه اختصاصی فیلم سینمایی «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی، آهنگسازی حسام ناصری و خوانندگی علیرضا قربانی در قالب یک نماهنگ و تک آهنگ منتشر شد.

فیلم سینمایی «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی مهران برومند و حسن علیزاده از روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت در سینماهای سراسر کشور اکران می شود.

در قطعه «مست عشق» که با شعر مولانا و در قالب اثر اختصاصی فیلم سینمایی «مست عشق» پیش روی مخاطبان قرار گرفته است، حسام ناصری آهنگساز، هومن مهدویان نوازنده سه تار، سامان صمیمی نوازنده کمانچه، فردین لاهورپور نوازنده کاوال، ذکریا یوسفی نوازنده دف و بندیر، دارا دارایی نوازنده گیتار باس، حسام ناصری نوازنده سازهای الکترونیک، نگین گودرزی، شقایق صادقیان، طناز اسدالهی، ذکریا یوسفی گروه هم خوان، آرش پاکزاد میکس و مسترینگ، محمد خوشرو عکس کاور، محمد یعقوب خانی طراح کاور گروه اجرایی را تشکیل می دهند.

برای شنیدن قطعه «مست عشق» اینجا را کلیک کنید.

رضا یزدانی؛ شنیدن «چلچراغ» برای سریال «افعی تهران»

رضا یزدانی خواننده ای که طی سال های اخیر علاوه بر خوانندگی در حوزه بازیگری نیز حضور فعالی دارد، به تازگی از پس همکاری های تازه خود با آهنگسازان مختلف، تک آهنگ جدیدی را منتشر کرد.

«چلچراغ» عنوان این قطعه جدید است که رضا یزدانی آن را برای تازه ترین قسمت سریال پرطرفدار «افعی تهران» به کارگردانی سامان مقدم پیش روی مخاطبان قرار داده است.

قطعه «چلچراغ» با خوانندگی رضا یزدانی، آهنگسازی علیرضا افکاری و تنظیم سعید زمانی و شعری از مهدی ایوبی منتشر شده است.

سامان مقدم کارگردانی سریال «افعی تهران» را بر عهده دارد. پیمان معادی هم نقش اصلی سریال را بازی کرده هم فیلمنامه را با پویا مهدوی‌زاده نوشته است.

برای شنیدن قطعه «چلچراغ» اینجا را کلیک کنید.

علی زند وکیلی؛ «خط پایان» با عشق و مهر تقدیم شما

علی زند وکیلی خواننده موسیقی ایرانی هم در تازه ترین فعالیت تولیدی خود اقدام به انتشار یک تک آهنگ جدید به آهنگسازی برادرش کرده است.

سار بابالو ترانه سرا، محمد زندوکیلی آهنگساز، پوریا شکوری و آبان زاهدی تنظیم و میکس و مستر، شاهرخ پیمانی نوازنده کلارینت و محمود شبیری تهیه کننده گروه اجرایی این تک آهنگ را تشکیل می دهند.

برای شنیدن قطعه «خط پایان» اینجا را کلیک کنید.

فریدون آسرایی؛ انتشار عاشقانه ای آرام به نام «جنگ میشه»

فریدون آسرایی خواننده پیشکسوت موسیقی پاپ که طی سال های اخیر حضور کمتری در عرصه کنسرت ها به نسبت دوره های قبلی فعالیت های خود دارد، به تازگی تک آهنگ عاشقانه ای را پیش روی مخاطبان قرار داد.

در این اثر که با نام «جنگ میشه» منتشر شده، نگین میربلوکی ترانه سرا، آرمین اصفهانی پور آهنگساز، مهران خالصی تنظیم کننده، فربد فراز میکس و مستر و فریدون آسرایی به عنوان خواننده حضور دارند.

برای شنیدن قطعه «جنگ میشه» اینجا را کلیک کنید.

روزبه نعمت اللهی؛ شنیدن یک عاشقانه آرام به نام «نکنه عاشق شدم»

روزبه نعمت اللهی خواننده ای که از همان سال های ابتدایی فعالیتش در عرصه موسیقی خود را خواننده ای متفاوت و خارج از مسیر و مارکتینک موسیقی تجاری ایران معرفی کرده و در این مدت غیر از مواردی معدود در حوزه برگزاری کنسرت، عمده فعالیت هایش در عرصه انتشار تک آهنگ بوده است، به تازگی قطعه «نکنه عاشق شدم» را منتشر کرده است.

در این قطعه روزبه نعمت اللهی و معین مجد ترانه سرایان و آهنگسازان، اشکان عرب تنظیم کننده، میثم خلفی مدیرهنری، محمد فلاحی میکس و مستر گروه اجرایی را تشکیل می دهند.

برای شنیدن قطعه «نکنه عاشق شدم» اینجا را کلیک کنید.

«ماه من» به خوانندگی بابک جهانبخش، «من عاشقتم» گروه روناک، «مال من» به خوانندگی معین زندی، «بی امون» به خوانندگی محسن ابراهیم زاده، «فریاد» به خوانندگی گرشا رضایی، «زندگی کردم تو رو» به خوانندگی حامیم، «گلوبند» به خوانندگی عرفان طهماسبی، «شاهکار خدا» به خوانندگی فرزاد فرخ، «چشمات» به خوانندگی فرزاد فرزین، «برمودا» به خوانندگی گروه «ماکان»، «هی» با خوانندگی مهدی دارابی (هورش بند) هم از دیگر آثاری بودند که طی روزهای گذشته پیش روی مخاطبان گذاشته شده اند.

کد خبر 6085111 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • کنایه سید جواد هاشمی به حواشی آهنگ خواندن با هودی + ویدئو
  • چرا چشم‌های سگ همیشه غمگین است؟
  • ببینید | کنایه سید جواد هاشمی به حواشی آهنگ خواندن با هودی
  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!
  • چرا دانلود غیرقانونی آهنگ را دوست داریم؟
  • ببینید | رئال مادرید و کوروش یغمایی؛ شادی جود بلینگام با آهنگ «گل یخ»
  • تحول بی نظیر موسیقی مدرن با آلبوم جدید مُجال
  • آهنگ امت اسلامی، آهنگ عدالت‌خواهی و دین‌مداری است
  • (ویدئو) پخش آهنگ معین با مجوز صداوسیما
  • لحظات پخش آهنگ ننه معین با مجوز صداوسیما