Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@13:44:21 GMT

خسارت 600 میلیاردی سیل و سرمازدگی به کشاورزان بیمه شده

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ | کد خبر: ۵۹۹۸۸۶۰

گرچه امسال وضعیت بارش نزولات جوی بسیار بهتر از سال گذشته بود اما سیل و سرمازدگی ناشی از خساراتی را به کشاورزان وارد کرد که قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۵۹۹۸۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی شدید خسارت جدی به کشاورزی خوزستان وارد کرده است

محمد کعب عمیر نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بارش‌های اخیر در کشور و واردشدن خسارت به زمین‌های کشاورزی گفت: در روز‌های اخیر شاهد باد و طوفان و سیل‌های شدید در سراسر کشور بودیم که متاسفانه برخی مناطق آسیب‌های زیادی به آنها وارد شده است. 

او می‌گوید: استان خوزستان به ویژه شهرستان‌های شوش و کرخه در بارندگی و سیل اخیر در بخش کشاورزی و دامداری خسارت جدی وارد شده و تمامی دارایی کشاورزان نابود شده است.

به گفته این مقام مسئول علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده است.

کعب عمیر گفت: انتظار می‌رود وزارت جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه بخش زیادی از مزارع در معرض سیل و بارندگی آسیب‌های جدی دیدند که انتظار می‌رود دولت با نگاهی ویژه این خسارات را در حمایت از کشاورزان جبران کند.

وی گفت: از دولت، سازمان مدیریت بحران کشور و وزارت جهاد کشاورزی انتظار م رود با توجه به اینکه امکان جبران خسارات وارده از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی قطعاً وجود ندارد نسبت به بررسی، برآورد و کمک به کشاورزان خسارت دیده که خساراتشان مشمول حمایت‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیست اقدام عاجل کنند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم، کشاورزان خسارت دیده بار دیگر با امید به سنگر تولید برگردند.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیگیر خسارات کشاورزان استان خوزستان و شهرستان‌های شوش و کرخه بعد از بارندگی اخیر از سوی مسئولان ملی و دستگاه‌های متولی هستم.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • بارندگی شدید خسارت جدی به کشاورزی خوزستان وارد کرده است
  • خسارت ۳۰ میلیاردی بارندگی به عشایر در چهارمحال و بختیاری
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های خوزستان از دست رفت
  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟
  • قطع آب و خسارت به محصولات دغدغه‌ی کشاورزان قزوینی+ فیلم