Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@10:23:59 GMT

ورزش زنان شاغل نيازمند توجه بيشتر است

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ | کد خبر: ۶۰۶۹۰۴۶

گچساران- ايرنا- مسئول دفتر امور بانوان فرمانداري گچساران با بيان اين كه دولت يازدهم در قالب اجراي برنامه هاي مختلف نسبت به توسعه ورزش بانوان اهتمام ويژه‌اي دارد،گفت:رزش زنان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۶۰۶۹۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبه رهبر انقلاب از نشر کودک و نوجوان نیازمند شتاب بیشتر است / امروز دیگر خریدن کتاب ترسناک نیست

نفیسه سادات موسوی در مورد تلاش‌های انجام شده در حوزه نشر کودک و نوجوان گفت: با وجود همه کارهایی که شده اما باز هم نسبت به نقطه مطلوب عقب هستیم و باید شتاب کار در این حوزه را بیشتر کنیم.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو-علی حامدین، سال گذشته و در سی و چهارمین نمایشگاه بین‎‌المللی کتاب تهران موضوع کتاب در حوزه کودک و نوجوان را مورد توجه قرار دادند و فرمودند: «باید تا آنجا که امکان پذیر است در زمینه تولید کتاب‌های کودکان و نوجوانان متناسب با فرهنگ خودمان، تلاش شود تا از کتاب‌های بیگانه بی‌نیاز شویم.» به همین بهانه و در آستانه آغاز سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت و گویی داشتیم با نفیسه سادات موسوی فعال فرهنگی و کارشناس حوزه نشر کودک و نوجوان که با خبرنگار خبرگزاری دانشجو مطرح شد. 

نفیسه سادات موسوی در ابتدا و در پاسخ به این پرسش که  آیا پس از این توصیه رهبری، اتفاق یا تلاش مثبتی در این جهت صورت گرفته است؟ توضیح داد: 

مطالبه سال گذشته مقام معظم رهبری در نمایشگاه کتاب تهران نیازمند شتاب بیشتر است

با توجه به مطالبه سال گذشته رهبر انقلاب در بازدید از نمایشگاه سی و چهارم بین‌المللی کتاب تهران باید توجه داشته باشیم که این حوزه باید از آثار بیگانگان بی‌نیاز شود و کار تألیفی ما قابل توجه‌تر شود و نباید به ترجمه در این موضوع اکتفا کنیم چرا که هر اندازه در آثار ترجمه‌ای با تغییرات و ممیزی بتوانیم آن را بومی کنیم اما با توجه به بافت فرهنگی متفاوت و نامناسب و غیر متعارف که نسبت به فرهنگ ایرانی و اسلامی دارند باز هم اثر بلند مدت را روی کودکان ما می‌گذارند.

نفیسه سادات موسوی در مورد تلاش‌های انجام شده در حوزه نشر کودک و نوجوان افزود: با وجود همه کارهایی که شده اما باز هم نسبت به نقطه مطلوب عقب هستیم و باید با سرعت بیشتری در این حوزه کار کنیم و شتاب کار و فعالیت را  افزایش دهیم و هم در نشر دیجیتال و هم کاغذی نیازمند کار بیشتری هستیم. 

 کارگاه‌های خوبی در حوزه نویسندگی برای کودکان برگزار شد

موسوی در ادامه با بر شمردن فعالیت‌های انتشاراتی‌ها، نویسندگان و دغدغه‌مندان این  حوزه توضیح داد: نوید انتشار کتاب‌های خوبی در این حوزه را می‌دهم و امید داریم با آثار نویسندگان نام آشنا و جوان‌تری در این حوزه رو به رو شویم.

وی افزود: همچنین کارگاه‌های خوبی در این زمینه برگزار شده که دستگاه‌های فرهنگی مختلف از جمله سازمان تبلیغات، حوزه هنری، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و خانه کتاب که در مرداد ماه سال گذشته دوره‌های خوبی در زمینه نشر کودک و نوجوان برگزار کردند که اتفاقا دوره‌های قوی هم بود و در همه استان‌های کشور نیز برگزار شد و به تهران محدود نشدند.

این کارشناس حوزه نشر کودک و نوجوان در مورد وظایف دستگاه‌های فرهنگی که مخاطب مقام معظم رهبری بودند نیز اذعان داشت: این دستگاه‌ها بعد از فرمایشات رهبری به این موضوع ورود کردند و نوید بخش این خواهد بود که در ده سال آینده خروجی این حرکات را خواهیم دید هرچند به نظر من اینها کافی و رضایت بخش نیست ولی برای شروعش باید احترام قائل بود.  

استقبال مخاطبین به حوزه نشر کودک و نوجوان بیشتر خواهد شد

موسوی درمورد پیش بینی خود در شرایط نشر کودک و نوجوان در سی و پنجمین نمایشگاه بین الملللی کتاب تهران هم گفت: احساس می‌کنم استقبال مخاطبین به حوزه نشر کودک و نوجوان بیشتر خواهد شد و دلیلش هم این است که با توجه به موج رشد کتابخوانی از طریق رسانه‌های فرهنگی و سایر خروجی‌هایی که خانواده‌ها را در این زمینه همراه خواهند کرد فکر می‌کنم این علاقه‌مندی به کتابخوانی بیشتر شده و مسیرش بهتر در حال پیش رفتن است و مخاطبین ذائقه لازم برای توجه به مفید و مضر بودن کتاب‌های برای کودکان را بیشتر درک کنند.

امروز دیگر خریدن کتاب برای کودک و نوجوان ترسناک نیست

این فعال فرهنگی و نویسنده با معرفی نرم افزار و سایت «به‌خوان» که نوعی شبکه اجتماعی است و به معرفی کتاب‌ها می‌پردازد افزود: مروجین خوبی در این حوزه حضور دارند و کتاب‌ها را معرفی و در مورد آنها نقد و نظر می‌دهند. همچنین از این مجموعه‌ها باید به «کودمو» اشاره کرد که در آن نیز کتاب‌های خوب این حوزه  بررسی و معرفی می‌شوند.

نفیسه سادات موسوی اظهار داشت: امروز دیگر خریدن کتاب برای کودک و نوجوان ترسناک نیست و غرفه‌های نمایشگاه کتاب تهران در این حوزه پربازدید بوده و پیشبینی می‌کنم امسال هم با استقبال مخاطبین این حوزه همراه شود. اما برای استقبال بیشتر این حوزه نیاز به کمک رسانه ملی برای آشنایی خانواده‌ها با کتاب‌های امن و سالم در این حوزه داریم و این امر هم باید در ژانرهای مختلفی انجام پذیرد.

این فعال فرهنگی حوزه خانواده تأکید کرد: ما نیازمند بُن‌های خرید کتاب مخصوص کودک و نوجوان در کنار سایر تسهیلات نمایشگاه کتاب مثل تخفیف و بن برای دانشجویان و سایر اقشار هستیم.

معرفی انتشارتی‌های مطلوب حوزه کوک و نوجوان
نفیسه سادات موسوی در مورد معرفی کتاب نیز در پایان گفت: ترجیح می‌دهم به جای معرفی کتاب از انتشاراتی‌های خوب در حوزه کودک و نوجوان نام ببرم که از جمله آن «نشر قدیانی» که سابقه خوبی به خصوص در حوزه نوجوان دارد. انتشارات بعدی «کانون پرورشی فکری کودک و نوجوان» است که علاوه بر ارزان بودن فعالیت‌های اخیرش در این حوزه چشمگیر بوده و در موضوعات مختلف مثل: شعر و کودک، داستانی، طنر و رمان‌ها کتاب‌های پویایی دارند و نشر کتاب‌های بومی نسبت به ترجمه در این انتشاراتی غالب شده‌است. همچنین انتشارت «مهرک» به عنوان واحد کودک و نوجوان نشر سوره مهر حوزه هنری انقلاب اسلامی نیز به خصوص در حوزه کودک کتاب‌های خوبی دارد به خصوص در زمینه شعر پیشتاز است و سعی می‌کند بحث انقلاب اسلامی را در محتوای خود بگنجاند. «انتشارات فندوق» نیز در برخی تألیفات خود به خصوص در زمینه‌های تعاملی کتاب‌های خوبی از لحاظ بصری و محتوایی دارند و در حوزه دایره المعارف و دانشی نیز آثار برگزیده‌ای دارند. البته باید ترجمه‌هایشان بهتر شود اما برای کودکانی که علاقه‌مند به حوزه تاریخ هستند کتاب‌های خوبی منتشر می‌کنند.  

 

 

دیگر خبرها

  • مطالبه رهبر انقلاب از نشر کودک و نوجوان نیازمند شتاب بیشتر است / امروز دیگر خریدن کتاب ترسناک نیست
  • انسان به ذکر، یادآوری و توجه نیازمند است
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند
  • میزبانی دانشگاه آزاد از تیم ملی هاکی زنان
  • جایگاه بالاتر با توجه بیشتر به شنا
  • کشفیا: در والیبال نشسته بیشتر از آقایان به بانوان توجه کردیم/ دلایل ناکامی در انتخابی المپیک شناسایی می‌شود
  • ارائه تسهیلات برای زنان سرپرست خانوار
  • نظام اسلامی، احیاگر حقوق زنان است
  • زنان پیشرو و علمدار انقلاب اسلامی هستند