Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-27@23:31:20 GMT

قانون حمایت از همجنس‌بازان در آلمان و ایتالیا

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ | کد خبر: ۶۲۴۱۸۲۹

دولت آلمان درحال تهیه یک طرح قانونی است که بر مبنای آن حکم کسانی که به دلیل همجنسگرایی مجازات شده‌اند، باطل می‌شود. پارلمان ایتالیا هم با اعطای حقوقی به زوج‌های.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۶۲۴۱۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۶۰۰ دانشجو در دستکم ۱۵ دانشگاه آمریکا در بیش از یک هفته

تارنمایی آمریکایی اکسیوس گزارش داد :حدود ۶۰۰ نفر در اعتراضات حامی فلسطین در حداقل ۱۵ دانشگاه در سراسر آمریکا در بیش از یک هفته دستگیر شده اند.

با افزایش حجم و شدت اعتراضات، مدیریت دانشگاه ها به شیوه های بی سابقه ای تظاهرکنندگان دانشجو را سرکوب کرده اند.اکثر بازداشت ها در اردوگاه ها و تحصن ها صورت گرفته است.

این رسانه آمریکایی افزود: ده ها تظاهرات در مقیاس کوچکتر در دانشگاه شاهد درگیری بین تظاهرات کنندگان و پلیس نبوده است.

دانشجویان در ۱۷ آوریل پس از شهادت مینوچه نعمت  شفیق  رئیس دانشگاه کلمبیا در مقابل کنگره، اردوگاهی را در محوطه این دانشگاه کلمبیا برپا کردند. او بیش از همتایانش در هاروارد و پن در طول شهادت‌های مشابه قبلی، با قانون‌گذارانی که از اعتراضات دانشجویی انتقاد می‌کردند, همسو بود.

در ۱۸ آوریل، شفیق از اداره پلیس نیویورک خواست تا اردوگاه دانشجویان را جمع کند.از آن زمان، اردوگاه‌های همبستگی و تحصن‌ها در   دانشگاه های سراسر آمریکا  برپا شده است. تظاهرات دانشجویی علیه جنگ غزه بیش از شش ماه است که در سراسر آمریکا در حال برگزاری است اما این تظاهرات با حوادث هفته گذشته شدت گرفت.

دانشجویان از دانشگاه‌هایشان خواسته اند که با کسب‌وکارهایی که با اسرائیل و کسانی که از جنگ در غزه حمایت می‌کنند، روابط مالی دارند، روابط خود را قطع  کنند.

سازمان دانشجویی آپارتاید دایوست دانشگاه کلمبیا همچنین از این دانشگاه  خواسته است تا به  حضور پلیس در محوطه دانشگاه پایان دهد و روابط خود را با مؤسسات دانشگاهی اسرائیل قطع کند.

ائتلاف «عدم مرگ» دانشگاه کالیفرنیای جنوبی خواستار عفو کامل دانشجویان، کارکنان و اساتیدی شده که به دلیل فعالیت‌های طرفدار فلسطین تنبیه شده‌اند. اردوگاه ها و تحصن ها عمدتاً مسالمت آمیز بوده و تا زمانی که پلیس مداخله نکرده است، درگیری در آنها اندک بوده است.

بیشتر بازداشت ها با استناد به ورود غیرقانونی به دانشگاه ها بوده است. سازمان های حقوق مدنی "سرکوب سخنرانی و اعتراضات" را غیرقانونی و این اقدامات را محکوم کرده اند.

امی سندرز، وکیل و روزنامه نگار، به تگزاس آبزروردر توجیه این سرکوب ها گفت: دانشگاه ها حق دارند «زمانی که فعالیت های ابراز نظر از کنترل خارج می شوند و به خشونت تبدیل می شوند، یا زمانی که مردم شروع به سخنرانی می کنند که توسط متمم اول قانون اساسی حمایت نشده است، مداخله کنند.» او درباره دستگیری ها در دانشگاه تگزاس در آستین مدعی شد: « در این موارد من شاهد این اتفاق نبوده ام.»

مشخص نیست که مدیریت دانشگاه های دیگر چگونه به رسیدگی به این  اعتراضات ادامه خواهند داد. دانشگاه کالیفرنیای جنوبی اولین دانشگاه بزرگی بود که پس از لغو سخنرانی یک حامی فلسطین، مراسم آغاز فارغ التحصیلی را در پاسخ به اعتراضات لغو کرد. مدیریت در برخی دانشگاه ها، از حقوق دانشجویان برای اعتراض حمایت  کرده است.

کوین کوین سخنگوی دانشگاه هوستون گفت: در دانشگاه هیوستون، که شاهد اعتراضات در مقیاس کوچکتر بوده است، مدیریت متعهد به تقویت یادگیری است که در آن تحقیق و بیان آزاد تشویق می شود.
دیردر چیلدرس هاپکینز، سخنگوی دانشگاه تمپل، گفت: «ما به اجرای سیاست‌های خود در حمایت از اعتراضات مسالمت‌آمیز ادامه خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که همه اعضای جامعه ما می‌توانند در گفتگو و فعالیت‌ها به شیوه‌ای ایمن و محترمانه شرکت کنند.»

حمایت از مردم غزه و اعتراض ها به سیاست های دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حمایت همه جانبه از رژیم اسرائیل، این بار از سوی اقشار مختلف دانشجویان در دانشگاههای آمریکا آغاز شده است. از زمان شروع اعتراض ها به جنگ اسرائیل در غزه با عنوان «جنبش همبستگی با غزه» از دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا و سرایت آن به سایر دانشگاههای آمریکا بر اساس گزارش رویترز، حدود ۵۵۰ نفر دستگیر شده اند.

این اعتراض ها در پی حمایت های همه جانبه دولت بایدن از اسرائیل و کشتار بی وقفه مردم غزه به تلافی شکست این رژیم در عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲)  و نیز عدم اجرای هرگونه آتش بس فوری و به منظور پایان دادن به کمک های نظامی و امنیتی واشنگتن به تل آویو صورت گرفته است.

«جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا پنجم اردیبهشت ماه، قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به تل آویو و کی یف را امضا کرد.

لایحه کمک ۹۵ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، اسرائیل و تایوان پس از ماهها تاخیر و اختلاف ابتدا در مجلس نمایندگان و سپس مجلس سنای این کشور به تصویب رسید و با امضای بایدن به قانون تبدیل شد.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور در باره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می سازد.

اینگونه سرکوبهای خشونت آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتارها و جنایات جنگی اسرائیل به شمار می رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد.

این تجمعات اعتراضی همچنین نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور، و نیز نگرانی های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین الملل است.

منبع : ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان +فیلم
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان+ فیلم
  • دستگیری ۶۰۰ دانشجو در دستکم ۱۵ دانشگاه آمریکا در بیش از یک هفته
  • حمایت جمعی از بانوان اصفهانی از طرح نور
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا
  • ۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • آیا لغو فرمان رشد در ایتالیا باعث سقوط فوتبال این کشور می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)
  • همایش جوانی جمعیت در سی سخت