Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساتین»
2024-04-24@13:29:53 GMT

سخنرانی غلامرضا اعوانی درباره اهمیت امر خیر

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | کد خبر: ۶۳۵۲۶۳۶

هشتمین جلسه از سلسله نشست های خیر ماندگار (مباحث نوین امر خیر در ایران) با حضور غلامرضا اعوانی، چهره ماندگار فلسفه برگزار می شود..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ساتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۶۳۵۲۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکات اساسی سخنرانی «ابوعبیده» از نگاه عبدالباری عطوان

به گزارش خبرآنلاین، عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه رای الیوم درباره نکات اساسی سخنرانی سه شنبه ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس ۲۰۰ روز بعد از جنگ رژیم صهیونیستی در غزه گفت: «میلیون‌ها نفر با نهایت شوق منتظر سخنرانی‌های ابوعبیده به چند دلیل هستند؛ اول اینکه سخنرانی‌های وی کوتاه است. دوم اینکه سخنرانی وی حامل اخبار خوب برای بالا بردن روحیه‌ها درباره دستاوردهای مقاومت در میدان جنگ با رژیم اشغالگر است. سوم اینکه وی دنبال شهرت نیست و صورت خود را می‌پوشاند و به جز چشمانش هیچ چیزی از صورتش پیدا نیست. اما صدای محکم و رسای وی عزم و اراده‌ها را بالا برده و روحیه پایداری و مقاومت را تقویت می‌کند.

به گزارش ایسنا، وی در سخنرانی شامگاه سه‌شنبه به مناسبت گذشت ۲۰۰ روز از جنگ غزه و پایداری و پیروزی مقاومت فلسطین در آن، به چند نکته اساسی اشاره کرد:

اول خواهان تشدید مقاومت در تمام عرصه‌ها شد که این نشان می‌دهد در روزها و هفته‌های آینده شاهد تشدید مقاومت در میادین جنگ خواهیم بود.

دوم وی تاکید کرد دشمن همچنان در شن‌های غزه گرفتار است و تنها خواری، ننگ و شکست نصیبش شده است. دشمن نتوانسته به هیچ کدام از اهداف خود برسد و تنها کاری که کرده کشتارهای جمعی، ویرانی و قتل فلسطینی‌ها بوده است و ماندن این رژیم یا خروج آن در هر ۲ صورت هزینه خواهد داشت.

سوم تأکید وی بر این مساله بود که فشارهای نظامی بر گردان‌های مقاومت تنها منجر به ثبات در مواضع و حفظ حقوق کامل ملت فلسطین خواهد شد و بنابراین نباید انتظار هیچ‌گونه امتیازی را داشته باشید.

چهارم ابوعبیده روی این مساله تأکید کرد که جنبش حماس به هیچ وجه از شروط خود درباره عقب نشینی نیروهای اشغالگر از غزه، لغو محاصره، بازگشت تمام آوارگان به مناطق خود و آغاز فوری روند بازسازی کوتاه نخواهد آمد.

پنجم وی پاسخ نظامی ایران و شلیک ۳۶۰ موشک و پهپاد به اراضی اشغالی را که منجر به وضع قواعد درگیری جدید و آشفتگی در محاسبات دشمن شد، ستود.

ششم اشاره وی به افزایش مقاومت علیه رژیم اشغالگر در کرانه باختری بود. وی وضعیت واکنش هیستریک اشغالگران را پیروزی برای مقاومت توصیف کرد که نشان دهنده آشفتگی و ناامیدی در صفوف دشمن است.

هفتم تقدیر و تشکر وی از تمام اعرابی که از طوفان الاقصی و مقاومت فلسطین حمایت کردند به ویژه لبنان، یمن و عراق بود.

اینکه گردان‌های مقاومت در نوار غزه ۲۰۰ روز در مقابل چهارمین ارتش قدرتمند جهان که از سوی ابرقدرت‌هایی مثل آمریکا، انگلیس و فرانسه حمایت می‌شود، پایداری کند، در حالی که هیچ‌گونه تانک یا گنبد آهنین یا ناو یا هواپیما یا بیش از ۵۶۰ هزار سرباز ندارد، این یک پیروزی بزرگ و بی‌سابقه در هر جایی از جهان و مایه افتخار و سربلندی است.

مقاومت در نوار غزه‌ای که تحت محاصره و فشار گرسنگی است، رهبر اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی را برانداخت و رژیم اشغالگر را مجبور کرد تا تمام گردان‌ها و تیپ‌های خود را به خاطر کاهش تلفات از نوار غزه خارج کند. این مقاومت اسطوره بازدارندگی رژیم صهیونیستی را در هم شکست و قواعد طرح صهیونیسم را متزلزل کرد و ریشه‌های آن را از جا کند. اکنون حق این مقاومت و میلیون‌ها تن از حامیانش است که گذشت ۲۰۰ روز از پایداری و مقاومت و ناکام گذاشتن طرح‌های دشمن و ایجاد رعب و وحشت در میان شهرک نشینان و حامیان رژیم صهیونیستی را جشن بگیرند.

به برکت گردان‌های مقاومت و پایداری آن در نوار غزه و وحدت میدان‌ها ایران به کشور تقابل با رژیم صهیونیستی و یمن به یک کشور بزرگ تبدیل شده که بدون ترس و نگرانی یا هیچ گونه تردیدی در مقابل ناوهای نظامی و تجاری آمریکا می‌ایستد اما منطقه الجلیل در شمال فلسطین اشغالی به تکه‌ای از شعله‌های آتش تبدیل شده و بیش از ۲۵۰ هزار تن از شهرک نشینان این منطقه به لطف موشک‌ها و پهپادهای حزب الله فرار کرده‌اند. حزب الله از جنوب لبنان وارد یک جنگ فرسایشی علیه دشمن شده است. همچنین موشک‌ها و پهپادهای مقاومت عراق با قدرت وارد میدان شده و پایگاه‌های آمریکایی را در عراق و سوریه، شهرک ایلات، فرودگاه حیفا و سکوهای گاز دشمن در میدان «کاریش» هدف قرار می‌دهد.

ابو عبیده که نامی غالب برای متولدین نسل پیروزی در سرتاسر جهان عربی و اسلامی شده است، سخنرانی‌هایش نویدبخش پیروزی و بازگشت روحیه عزت و سربلندی به امت محمد و بیدار کردن آن از خواب عمیق است.

در اینجا باید به سخنرانی ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران اشاره کرد که در آن به رژیم صهیونیستی هشدار داد اگر حمله‌ای علیه ایران انجام دهد از صحنه روزگار حذف خواهد شد و چیزی به نام رژیم صهیونیستی نخواهد ماند. آیا رژیم صهیونیستی بعد از عملیات وعده صادق و و ۲۰۰ روز از عملیات طوفان الاقصی جرات این را دارد که به ایران یا سفارت‌ها یا مستشاران این کشور در داخل یا خارج از خاک ایران حمله کند؟ جواب این سوال یک نه بزرگ است.

مادامی که یحیی السنوار، رئیس جنبش حماس در غزه و معاونان وی نبرد قهرمانانه را از قلب نوار غزه رهبری می‌کنند و تا زمانی که ابوعبیده قصاید پیروزی را می‌سراید این یعنی عصر رژیم صهیونیستی به پایان رسیده است و یک جهان عربی جدید ایجاد شده که عنوان آن مقاومت است.»

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899149

دیگر خبرها

  • نکات اساسی سخنرانی «ابوعبیده» از نگاه عبدالباری عطوان
  • سخنرانی اخیر ابوعبیده، نویدبخش پیروزی مقاومت بود
  • در تاریخ ماندگار شد / آرسنال چلسی را با 5 گل به توپ بست +فیلم
  • برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت شهادت حمزه سیدالشهدا(ع)
  • سرکوب زن حامی فلسطین در کانادا | ببینید
  • ببینید | سکانس ماندگار از پانتومیم ترانه علیدوستی در فیلم درباره الی
  • گریه نماینده مالت در سازمان ملل برای مردم فلسطین
  • تاریخ طب در ایران پس از اسلام در فهرست صد کتاب ماندگار قرار گرفت
  • فرهنگ برهنگی از مظاهر جاهلیت مدرن/ با سخنرانی، معضل حجاب رفع نمی‌شود 
  • ببینید | تصاویری دیده نشده از گریه‌های سردار زاهدی هنگام سخنرانی حاج قاسم سلیمانی