Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@19:48:36 GMT

شهرک بازیافت در سمنان افتتاح می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | کد خبر: ۶۳۵۴۱۱۴

هدف از احداث شهرک بازیافت کاهش تولید زباله و ترغیب سرمایه‌گذاران به ورود به صنعت بازیافت زباله می باشد..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۶۳۵۴۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روتردام در مسیر کاهش مصرف مواد خام تا سال ۲۰۳۰

روتردام هلند ساخت یک پارک بازیافت را آغاز کرده است که شهر را در مسیر کاهش مصرف مواد خام قرار خواهد داد. این پارک یک کانون «دایره‌ای» جدید در شهر خواهد بود که استفاده مجدد و چرخه مجدد مواد در مرکز آن قرار دارد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، روتردام از ساخت یک پارک بازیافت تا تابستان ۲۰۲۴ خبر داد که در ساخت آن از مواد بازیافتی استفاده می‌شود و ساکنان می‌توانند اقلام قابل بازیافت و مناسب برای استفاده مجدد را به آن انتقال دهند، زیرا مرکز خرید این پارک مجهز به فروشگاه‌های اقتصاد دایره‌ای است که این اقلام را به موارد جدید تبدیل می‌کند.

روتردام هدف خود را از تأسیس این مرکز افزایش آگاهی‌های عمومی درباره رفتار اقتصاد دایره‌ای در میان شهروندان و در نتیجه کاهش اثرات زیست‌محیطی زباله‌های بزرگ خانگی، همچنین برانگیختن هیجانات عمومی و خصوصی برای راه‌اندازی صنایع‌دستی دایره‌ای از طریق آموزش و در نتیجه پرورش خلاقان اقتصاد دایره‌ای آینده معرفی کرد.

این شهر قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ مصرف مواد خام خود را به نصف کاهش دهد و اجرای اصول اقتصاد دایره‌ای می‌تواند با استفاده کامل از تمام منابع موجود به کاهش ضایعات و مصرف مواد خام کمک کند. اجرای پروژه‌های اقتصاد دایره‌ای همچنین در دستیابی شهر به اهداف زیست‌محیطی خود نقش بسزایی دارد.

اقدامات شهرداری روتردام برای بهبود اثربخشی پارک

شهرداری روتردام پیش از راه‌اندازی این مرکز به کاوش در زمینه ارتقای مواد خام بر اساس داده‌های موجود و بحث با افراد درگیر در بازار این مواد پرداخته و چند میزگرد با کارآفرینان دایره‌ای در مورد طراحی محل جدید برگزار کرده است. در این زمینه همچنین گفت‌وگوهای دوجانبه اکتشافی و جلسات هماهنگی با یک تیم اصلی از ذی‌نفعان در مورد عملیات پارک جدید با طرفین درگیر در این فرآیند در شهرداری روتردام برگزار شده و در مورد شرایط سازمانی و مالی مورد نیاز برای راه‌اندازی این مرکز مباحثات متعددی صورت گرفته است تا مرکز جدید بیشترین اثرگذاری را داشته باشد. جلسات میزگرد مجموعه‌ای از توصیه‌ها را ارائه کرد که در طراحی نهایی پارک گنجانده شد. این اقدامات منجر به تصویر واضح‌تری از امکانات مشارکتی این پروژه از دیدگاه بازار و مؤسسات آموزشی روتردام شد.

شهرداری در نهایت فرآیند توسعه مشاوره خود را به سه بخش امکان‌سنجی، طراحی و شکل عملیات تقسیم کرد که عوامل حیاتی برای موفقیت پروژه، همچنین کارایی پارک تا بالاترین حد ممکن را برجسته و مرکز جدید را از یک پارک محیطی سنتی متفاوت می‌کرد. توسعه این طرح با همکاری کاربران بالقوه پارک بازیافت جدید برای روتردام بسیار ارزشمند خواهد بود.

شهرداری پنج نقش اپراتور، میزبان، کارفرمای اجتماعی، مدیر عملکردهای مردمی و برنامه‌نویس آموزشی را برای ساماندهی پارک جدید تعیین و خاطرنشان کرد که پارک برای بازدید مدارس، همچنین ارائه مکان‌های کارآموزی و آموزشی برای دانش‌آموزان در دسترس خواهد بود.

مقامات شهر خاطرنشان کردند که نام این مرکز جدید در اواخر سال جاری با مشورت ساکنان انتخاب خواهد شد و از شهروندان روتردام درخواست کردند که زباله‌های قابل بازیافت و بزرگ خود را حتماً به مراکز بازیافت این محل تحویل دهند.

کد خبر 747200

دیگر خبرها

  • روتردام در مسیر کاهش مصرف مواد خام تا سال ۲۰۳۰
  • پاکسازی ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک
  • زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند
  • افتتاح پایگاه سلامت مدارس در شاهرود
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود
  • مشارکت بیش از سه هزار خانوار اردکانی در طرح آموزش شهروندی
  • تولید و بازیافت پلاستیک به نفع مردم یا محیط زیست؟ + فیلم
  • تولید و بازیافت پلاستیک به نفع مردم یا محیط زیست؟
  • افتتاح کارگزاری صدور شناسنامه فرش کُردی در کردستان
  • افتتاح پل شهید دانشگر در سمنان