Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ نیوز»
2024-04-16@05:53:25 GMT

نکات تغذیه ای روزهای امتحان

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۵ | کد خبر: ۶۴۷۸۶۶۶

یکی از مسائلی که خانواده‌های دانش آموزان بخصوص در دوران امتحانات با آن مواجه هستند نوع تغذیه است، حفظ آرامش و تغذیه مناسب دو فاکتور اساسی بسیار مؤثر بر نتیجه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: بلاغ نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۶۴۷۸۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای خوش اندام شدن این نکات را رعایت کنید

به گزارش خبرآنلاین؛ چه کسی دلش نمی خواهد یک شکم صاف و بی عیب و نقص داشته باشد؟ چربی شکم یکی از دشوارترین بخش های بدن برای آب کردن است، حتی برای آن هایی که ساعت ها در باشگاه ورزش می کنند.
سلامت نیوز در خبری وشت:در ادامه از مواد غذایی ای خواهیم گفت که اگر به دنبال یک شکم تخت هستید باید از مصرف آن ها پرهیز کنید.

حبوبات

حبوبات سرشار از انواع مواد مغذی هستند اما کربوهیدرات زیادی هم دارند. بنابراین گرچه می توان از آن ها به عنوان منبع پروتئین استفاده کرد، اما برای داشتن شکم صاف بهتر است آن ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

ماست

یک پیمانه ماست پرچرب نزدیک به ۱۷۰ کالری دارد و یک پیمانه ماست بدون چربی ۱۲۰ کالری. بنابراین اینکه این ماده غذایی را باید از رژیم غذایی خود حذف کنید یا نه، نیازی به فکر کردن ندارد.

نوشیدنی های گازدار

یک قوطی نوشابه ی کوچک حاوی ۱۴۰ کالری است و قوطی بزرگ آن می تواند ۲ برابر این مقدار کالری داشته باشد. اگر به دنبال یک شکم صاف هستید، خودداری از مصرف نوشابه گامی در جهت درست خواهد بود.

آرد سفید فرآوری شده و آرد گندم

تحقیقات نشان داده مصرف آردهای سفید فرآوری شده یکی از اصلی ترین دلایل چاقی است. آرد سفید فرآوری شده معمولاً حاوی هیچ ماده مغذی ای نیست و فیبری هم ندارد اما یک پیمانه از آن حاوی ۴۵۵ کالری است. به جای آن از آرد غلات صد در صد کامل استفاده کنید.

شکر

دلپذیر برای پرزهای چشایی اما نه برای هدف دستیابی به شکم صاف. افراط در مصرف شکر یکی از دلایل اصلی چاقی و دیابت است. یک پیمانه شکر سفید ۷۷۳ کالری دارد.

سس مایونز

سس مایونز دست کم ۸۰ درصد چربی است. همین نکته خود گویا است و چیز بیشتری لازم به گفتن نیست.

فست فود

اغلب فست فودها چربی اشباع شده، قند، نمک و کالری فراوانی دارند. تحقیقات ارتباط میان مصرف فست فود و چاقی را به اثبات رسانده است.

سیب زمینی

سیب زمینی بسیار مغذی و خوشمزه است اما در عین حال، کالری بسیار بالایی هم دارد. یک سیب زمینی متوسط نزدیک به ۱۶۳ کالری دارد. اگر به دنبال یک شکم تخت هستید، در مصرف سیب زمینی زیاده روی نکنید.

میوه خشک

میوه های خشک کالری بالایی دارند و در عین حال، فاقد آب هستند، به همین دلیل برخلاف میوه های تازه، باعث سیری نمی شوند. علاوه بر این، میوه های خشک اغلب پوشیده از شکر نیز هستند که آن هم میزان کالری شان را بیشتر می کند.

شکلات های انرژی زا

اغلب شکلات های انرژی زا مملوء از کالری هستند که اگر به دنبال شکم تخت باشید، همه ی تلاش هایتان در باشگاه را به هدر خواهند داد.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895539

دیگر خبرها

  • برای خوش اندام شدن این نکات را رعایت کنید
  • سوالات گواهینامه رانندگی خرید و فروش می شود؟
  • کاسبی با فروش سوالات گواهی نامه / ۵۰ هزار تومان بده قبول شو!
  • خرید و فروش سوالات گواهینامه رانندگی هم داریم؟
  • جامعه اسلامی مهندسین: به دشمنان ثابت شد نباید صبر استراتژیک ایران را امتحان کنند
  • ببینید | نکات مهم در حفظ و قرائت قرآن
  • اگر کم خونی را دارید حتما این غذا را امتحان کنید !
  • اعلام زمان امتحان نهایی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم
  • راهکارهاى کاهش اشتباه در امتحانات
  • نکات مهم در حفظ و قرائت قرآن کریم + فیلم