Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@20:52:58 GMT

پرده برداری محتشمی پور از رای شورای رقابت

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۵ | کد خبر: ۶۵۴۲۷۳۶

رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی (صنایع پایین دستی) شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: شورای رقابت با موضوع خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا و تغییر ارز آزاد به مبادله‌ای برای.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۶۵۴۲۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنور داغ رقابت انتخاباتی ۴ کاندیدای مجلس در کرمانشاه زیر بارش‌ها

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - آرزو کرمی: بعد از تصویب قانون اساسی و تأیید آن در همه پرسی سال ۱۳۵۸، تکمیل ساختار سیاسی کشور با برگزاری انتخابات و تشکیل مجلس که از ارکان مهم نظام جمهوری اسلامی ایران بوده در دستور کار قرار گرفت و انتخابات نخستین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۴ اسفند همان سال برگزار شد و از آن زمان تاکنون دوازده دوره آن برگزار شده است.

در برخی از این دوره‌ها انتخابات مجلس شورای اسلامی به‌دلیل عدم کسب ۲۰ درصد از مجموع آرا توسط فرد منتخب در مرحله اول، به دور دوم کشیده شده است که نمونه آن انتخابات ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ در برخی از حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور بود.

یکی از این حوزه‌های که انتخابات مجلس شورای اسلامی در آن به دور دوم کشیده شد حوزه انتخابیه شهر کرمانشاه است.

استان کرمانشاه با دارا بودن ۱۴ شهرستان تابعه جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون نفر در را خود جای داده است و هشت کرسی سبز رنگ مجلس شورای اسلامی نمایندگی این جمعیت را عهده دار است. این هشت کرسی در گستره ۶ حوزه انتخاباتی این استان تقسیم شده که سهم حوزه شهرستان کرمانشاه ۳ کرسی و مابقی از هر حوزه یک کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی است.

انتخابات دور اول مجلس شورای اسلامی اسفند سال ۱۴۰۲ در حوزه‌های انتخاباتی استان کرمانشاه در حالی به پایان رسید که از ۶ حوزه تکلیف پنج حوزه انتخابیه مشخص و نمایندگان منتخب مردم در این حوزه‌ها به بهارستان راه یافتند و در تنها حوزه باقی مانده یعنی حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه که شامل شهر کرمانشاه، بخش مرکزی، سر فیروزآباد، ماهیدشت و کوزران می‌شود، تنها تکلیف یک کرسی مشخص شد و رقابت برای تصاحب ۲ کرسی باقی مانده به دور دوم کشیده شد.

انتخابات دور نخست مجلس در کرمانشاه

در دور اول این انتخابات از مجموعه ۲۴۳ هزار و ۷۴۵ رأی مأخوذه محمد رشیدی با کسب حد نصاب آرا به تعداد ۶۱ هزار و ۵۸ رأی برای بار دوم به عنوان منتخب مردم شهرستان کرمانشاه مستقیماً به بهارستان راه یافت و دیگر کاندیداها به ترتیب بیشترین آرا کسب شده؛ عبدالرضا مصری با ۴۷ هزار و ۶۷۱ رأی، فضل الله رنجبر با ۳۴ هزار و ۱۳۸ رأی، جهانبخش امینی با ۳۱ هزار و ۷۸۲ رأی و ابراهیم رحیمی زنگنه با کسب ۲۹ هزار و ۹۸۶ رأی در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه به دور دوم راه یافتند تا تکلیف ۲ کرسی باقی مانده از بین این چهار نفر مشخص شود.

تعیین زمان برگزاری دور دوم انتخابات بر اساس قانون بر عهده وزارت کشور است که با هماهنگی شورای نگهبان زمان انجام مرحله دوم انتخابات را ظرف مدت یک‌ماه پس از اعلام نتیجه مرحله اول و تأیید صحت انتخابات توسط شورای نگهبان، تعیین و اعلام می‌کند. بر این اساس با اعلام زمان برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه همزمان با حوزه‌های راه یافته به دور دوم در سراسر کشور در ۲۱ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳، فعالیت‌های تبلیغاتی کاندیداهای راه یافته به دور دوم کم کم ساماندهی و شکل گرفت تا با آغاز رسمی این فعالیت‌ها از ۱۳ اردیبهشت ماه مصادف با بامداد پنجشنبه هفته گذشته شکل پُر رنگ‌تری به خود بگیرد.

با گذشت چهار روز از زمان رسمی آغاز تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به دور دوم، چهره شهر کرمانشاه با آذین‌بندی به بنرها و پوسترها انتخاباتی شده و حتی با وجود بارش‌های سیل‌آسا شور و شوقی فراتر از آنچه انتظار بود فضای این حوزه انتخاباتی را در بر گرفته است.

این چهار کاندیدای راه یافته به دور دوم با راه‌اندازی ستادهای انتخاباتی در معبر اصلی شهر کرمانشاه معرفی خود و برنامه‌هایشان را در معرض دید مردم قرار داده و با حضور در میان هواداران خود در ستادها و محافل انتخاباتی به‌صورت چهره به چهره برنامه‌هایشان را برای رفع مشکلات و معضلات همشهریان‌شان تشریح می‌کنند.

در کنار این فضا، تبلیغات در فضای مجازی از جمله پیام رسان‌های گروهی بر داغی تنور رقابت انتخاباتی این چهار کاندیدا افزوده و به فضای انتخاباتی را رنگ و بویی دیگر داده است تا سرانجام با پایان این رقابت و برگزاری یک انتخابات پر شور در ۲۱ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳، پرونده برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه بسته شود.

رصد دقیق رفتار تبلیغاتی کاندیداهای دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به آغاز تبلیغات رسمی انتخابات دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه شهرستان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: با دقت همه رفتارهای تبلیغاتی چهار کاندیدای این حوزه مورد رصد قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین محسن مفید اظهار کرد: بر اساس قانون جدید انتخابات همه رفتارهای تبلیغاتی چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی رصد می‌شود.

وی افزود: در صورت مشاهده هرگونه بی‌اخلاقی و جرمی که ناقص صلاحیت کاندیداها باشد پرونده جرم انگاری تشکیل شده و پرونده آن کاندیدا به شعبه خاص جرایم انتخاباتی استان کرمانشاه ارجاع داده می‌شود.

فرآیند رأی‌گیری در کرمانشاه الکترونیکی است

فرماندار کرمانشاه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از چهار کاندیدای راه یافته به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه این شهرستان تنها ۲ نفر به بهارستان راه می‌یابند، گفت: تبلیغات رسمی این دوره از انتخابات از بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه دارد.

محمدرضا آمویی اظهار کرد: این تبلیغات رأس ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه مصادف با ۲۰ اردیبهشت ماه یعنی ۲۴ ساعت قبل از برگزاری انتخابات پایان می‌یابد.

وی با اشاره به تعداد شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه کرمانشاه، افزود: تعداد ۶۴۵ شعبه اخذ رأی شامل ۵۴۵ شعبه شهری و ۱۰۰ شعبه روستایی برای دور دوم انتخابات در نظر گرفته شده است.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه این انتخابات در هشت حوزه انتخاباتی کشور به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، گفت: بر اساس ابلاغ وزارت کشور فرآیند برگزاری انتخابات در دور دوم این انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه کاملاً الکترونیکی است و شهروندان به راحتی می‌توانند رأی خود را ثبت کنند.

آمویی با اشاره به اسامی کاندیداهای راه یافته به دور دوم، خاطر نشان کرد: کد انتخاباتی برای این چهار کاندیدا به ترتیب حروف الفبا جهانبخش امینی کد ۱۱، ابراهیم رحیمی زنگنه کد ۲۲، فضل الله رنجبر کد ۳۳ و عبدالرضا مصری کد ۴۴ در نظر گرفته شده است.

وی با قدردانی از مردم متعهد و ولایتمدار کرمانشاه، ابراز امیدواری کرد که در این دوره نیز شاهد مشارکت حداکثری و حضور پر شور و شعور مردم در پای صندوق‌های رأی باشیم.

کد خبر 6097637

دیگر خبرها

  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • جلیل سبحانی از ورود هوش مصنوعی به صنایع پتروشیمی خبر داد
  • تنور داغ رقابت انتخاباتی ۴ کاندیدای مجلس در کرمانشاه زیر بارش‌ها
  • رقابت منفی دلار نیما و بازار آزاد
  • صنایع غذایی پس از پتروشیمی بیشترین گردش مالی را دارد
  • به دنبال انتقال میدان میوه و تره بار و خشکبار قزوین هستیم
  • صنایع غذایی پس از پتروشیمی بیشترین گردش مالی را در کشور دارد
  • مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی دختران کشور در همدان
  • بهره‌برداری از سه مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • نخستین بار در صنایع پتروشیمی کشور صورت گرفت؛ تبدیل وضعیت کلیه نیروهای پیمانکار به قرارداد مستقیم با پتروشیمی امیرکبیر