Web Analytics Made Easy - Statcounter

این کامیوندار بیان داشت: بسیار تاسف آور است ایران خودرو یکی از خودروسازان ملی توانسته برخی خودروهای کامیون را به شکلی طراحی کند که کار قاچاق را تسهیل می‌کند..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۶۶۸۴۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود دادستانی برای تعیین تکلیف ۳۳۰۰ خودرو خارجی معطل در گمرک شهید باهنر

به گزارش خبرنگار اعزامی قدس آنلاین به استان هرمزگان در چارچوب تور نظارتی اصحاب رسانه در بندر شهید باهنر دپوی هزاران دستگاه خودرو که بیشتر آنها را خودورهای هیبریدی که در چارچوب تصویب واردات خودروهای نو خارجی برای تنظیم بازار ثبت فارش شده‌اند جلب توجه می کرد.

در پیگیری هایی که خبرنگاران صورت دادند مشخص شد این خودورها قرار بوده در سامانه یکپارچه فروش خودرو به متقاضیان عرضه شود اما به دلیل برخی موانع سوال برانگیز از جمله صادر نشدن مجوز سازمان محیط زیست این خودروها در حال نزدیک شدن به وضعیتی هستند که به رسوب کالا د گمرک موسوم است.

رئیس کل دادستانی استان هرمزگان اما در این خصوص با اشاره به اینکه دستگاه قضایی اکنون با اصلاح ساختار ترخیص کالا در گمرکات و سازمان اموال تملیکی درباره کالاهایی که به سمت ماندن نامتعارف در گمرکات بروند حساس شده و ورود پیدا می‌کند، به ترخیص ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو خارجی سواری وارداتی و عرضه آنها به بازار  که بیش از ۷ ماه متوقف مانده بودند با ورود دستگاه قضا خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد سه هزار و ۳۰۰ دستگاه خارجی در این بندر وجود دارد که حدود سه ماه است که به این بندر وارد شده‌اند و با ورود این خودروها به مرحله نامتعارف دستگاه قضایی به تعیین تکلیف این خودروها ورود پیدا کرده است

مجتبی قهرمانی تصریح کرد: مشکل این خودروها در حال حاضر منشا ارز است. همچنین اداره کل استاندارد و محیط زیست باید مجوز ترخیص این خودروها را صادر کنند. 
ته لنجی بنام ملوان به کام قاچاق‌چی‌های کلان

وی افزود: امروز در این بازدید، چند لنج مشاهده شد که مشکل ته لنجی داشتند. موضوع ته لنجی در قانون دیده شده است و به عنوان یک عرف در بین لنج‌داران از قدیم وجود داشته است.

قهرمانی با اشاره به اینکه امروز کالاهایی که می‌توان از طریق ته لنجی وارد کرد مشخص و حجم آن هم مشخص است، گفت: در گذشته مقررات دقیقی در این باره وجود نداشت و هرکس به توان خود حجمی کالا وارد می‌کرده  و تا همین چند وقت پیش به اندازه نیسان بارگیری می‌کردند. اما این موضوع در حال حاضر قانونمند شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در رابطه با چالش‌های ته‌لنجی، گفت: یک چالش جدی در رابطه با ته لنجی وجود دارد که هم بحث قاچاق کالا است. برخی افراد به بهانه ته لنجی مقادر بیشتری از آنچه در قانون آمده است، کالا وارد می‌کنند. از طرفی بحث حق و حقوق ملوانان است و طرفی دیگر بحث قاچاق و آسیبی که به اقتصاد و تولید داخل می‌زند، مطرح است.

همچنین در این بازدید برخی از مشکلات تجار فعال در بندر شهید باهنر مطرح و از سوی مسئولین قضایی استان مورد بررسی قرار گرفت.

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • محصولات تجاری گروه ‌بهمن در نمایشگاه صنعت‌ پخش ایران معرفی می‌شود
  • ورود دادستانی برای تعیین تکلیف ۳۳۰۰ خودرو خارجی معطل در گمرک شهید باهنر
  • اینفوگرافیک| فراریان بزرگ مالیاتی
  • مرگ موتورسوار در برخورد با کامیون در محور دهدشت-بهبهان
  • ۳۸۵ کیلوگرم تریاک در قاین کشف شد
  • 3 کشته در تصادف پژو - کامیون
  • ۸ کشته در تصادف رانندگی جاده‌های فارس
  • آتش سوزی خودرو و فوت ۳ نفر در تونل 
  • ناکامی قاچاقچیان در انتقال ۱۵۰ کیلو ماده مخدر شیشه در نرماشیر
  • کشته شدن سه نفر در برخورد پژو با کامیون