Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: آمریکا روی حوزه علوم انسانی سرمایه گذاری بیشتری حتی در مقایسه با علوم پایه و تکنولوژی می کند و این در سطح جهانی است یعن آنها می کوشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع:

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت irannaz.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۶۷۶۵۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحصیل ۲۵۰ دانشجوی استعداد درخشان در دانشگاه علامه‌طباطبائی

در مراسم تقدیر از دانشجویان برتر دانشگاه علامه‌طباطبائی اعلام شد ۲۵۰ دانشجوی نخبه و استعداد درخشان در این دانشگاه تحصیل می‌کنند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، آیین تقدیر از دانشجویان رتبه برتر کنکور سراسری، دانشجویان برتر المیپاد علمی دانشجویی و رتبه‌های اول تا سوم پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد سال 1402 دانشگاه علامه‌ طباطبائی برگزار شد.

 معتمدی در این آیین با تبریک به دانشجویان و خانواده‌های آن‌ها گفت: دانشجویان مایه خرسندی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند. امیدوارم آن‌ها قدر این استعداد و ظرفیت خود را بدانند و خدمت به خلق را در راس امور قرار بدهند.

وی با اشاره به قدمت 65 ساله دانشگاه علامه‌طباطبائی، افزود: این دانشگاه تاکنون حدود یکصد هزار دانش‌آموخته داشته که تعداد زیادی از آن‌ها، وزیران کابینه‌های قبلی و فعلی دولت و در حال خدمت‌گزاری به کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران هستند. همچنین در راس این دانشجویان، ده‌ها شهید والامقام مانند شهید ابراهیم همت قرار دارند.

رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی ادامه داد: ظرفیت دانشگاه را دانشجویان فراهم می‌کنند و آن‌ها در حال خدمت به کشور برای پیشرفت و کمک به ساختارها و سازمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی درباره حضور دانشجویان در دانشگاه و کلاس درس، اظهار کرد: به نسبت حضور فعال دانشجویان در کلاس‌های درس، سطح کلاس‌ها بالا می‌رود. هنگامی که دانشجویان فعالانه در کلاس‌های درس حضور پیدا می‌کنند و به معلم خود گوش می‌دهند، معلم احساس می‌کند گفته‌هایش هدر نمی‌رود و این یک نعمت الهی برای معلم به شمار می‌رود.

معتمدی گفت: اینجا دانشگاه علوم انسانی است که خاستگاه جامعه تحقیقاتی و نظریه‌پردازان آن از ایران نیست و ما به شکل وارداتی از علوم انسانی استفاده می‌کنیم. دانش علوم انسانی باید مبتنی بر بافت، فرهنگ و موقعیت باشد. موضوع علوم انسانی، انسان است؛ انسان‌هایی که در فرهنگ‌ها و اقلیم‌های متفاوت‌، انتظارات و سلیقه‌های متفاوتی دارند. 

وی با اشاره به برنامه راهبردی دانشگاه علامه‌طباطبائی، خاطرنشان کرد: محور برنامه راهبردی، تحول در علوم انسانی است. علوم انسانی باید اثربخش باشد و دانش‌آموخته آن باید بتواند نقشی متناسب با تخصص خود ایفا کند. امروزه اولویت خانواده‌ها برای انتخاب رشته، علوم انسانی نیست و دلیل اصلی آن بی‌اطلاعی است. با توجه به اینکه ما رشته‌هایی در علوم انسانی داریم که دانشجویان از همان دوره کارشناسی شاغل می‌شوند، باید بتوانیم اثربخشی علوم انسانی را به جامعه نشان دهیم.

رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی تصریح کرد: دانشگاه علوم انسانی باید درخصوص مسائل و مشکلات جامعه چاره‌اندیشی و در این باره کمک کند تا مشکلات حل شود و این همان تحول در علوم انسانی است. یکی از نهضت‌هایی که علیه دانش جهانی شکل گرفته؛ ایجاد دانش بومی در بسیاری از کشورها مانند مکزیک، هند، ژاپن، کره جنوبی، کشورهای آسیای شرقی و آمریکای لاتین است.

وی ادامه داد: ما در دانشگاه علامه‌طباطبائی باید بتوانیم به کمک دانشجویان بااستعداد مطالعه دانش بومی انجام دهیم. باید به مسائل نگاه معرفتی، دینی، بومی و کاربردی داشته باشیم و این نوع جهان‌بینی است که خط فکری ما را نشان می‌دهد. 

معتمدی در پایان سخنان خود گفت: شما دانشجویان نخبه به دلیل توانمندی و استعدادی که خداوند در اختیارتان قرار داده است، قادر هستید به پربار شدن این مسیر کمک کنید. نوع نگاه نسل شما بسیار بهتر از نسل ما است و می‌توانید با همین نوع نگاه، تحول‌های مثبتی را ایجاد کنید.

آدمی با اشاره به حضور 250 دانشجوی نخبه و استعداد درخشان در دانشگاه علامه‌طباطبائی، گفت: حضور این دانشجویان وظیفه ما را سنیگن‌تر می‌کند. این دانشگاه توجه ویژه‌ای به حضور استعدادهای درخشان و نخبگان دارد چرا که ما با شما شناخته می‌شویم.

وی افزود: برای معرفی دانشگاه علامه‌طباطبائی باید دانشجویان نمونه و نخبگان را نشان دهیم. نخبگان یک عامل شناسایی و هویت‌بخش برای دانشگاه هستند. وقتی کسی به برتری، نخبگی و نبوغ می‌رسد، جامعه از او انتظارات بیشتری خواهد داشت؛ ما از نخبگان هم در بُعد علمی، هم در بُعد فرهنگی و هم در بُعد تربیتی انتظار داریم. دانشجویان نمونه الگوی ویژه‌ای برای دیگر دانشجویان هستید.

معاون آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی خطاب به دانشجویان نخبه و استعداد درخشان گفت: نکته‌ای که نخبگان باید در نظر بگیرند این است که نگویند چون ما نخبه و برتر هستیم پس نیاز به کار بیشتر و سخت‌کوشی نداریم؛ سخت‌کوشی بخشی از استعداد است و هیچ چیزی بدون تحمل سختی به دست نمی‌آید. 

وی تاکید کرد: زمینه همه بخش‌های کار آفرینی، مهارت‌ورزی، رشد، نو‌آوری، ایده‌پردازی و خلاقیت در دانشگاه فراهم شده است و فقط همراهی و همفکری شما را می‌طلبد و ما از شما انتظار ایده‌سازی داریم تا بتوانید از این محیط‌ها به بهترین شکل استفاده کنید. تلاش می‌کنیم هر آنچه که شما برای رشد و پیشرفت نیاز دارید را فراهم کنیم. 

در این آیین از دانشجویان رتبه برتر کنکور سراسری، دانشجویان برتر المیپاد علمی دانشجویی و رتبه‌های اول تا سوم پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد سال 1402 دانشگاه علامه‌طباطبائی با اهدای لوح و هدیه تقدیر شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همبرگر جیرجیرک برای مردم، استیک برّه برای «نخبگان» / با طراح «بردگی نوین جهانی» آشنا شوید+عکس و فیلم
  • مراکز رشد علوم انسانی در استان‌های کشور تشکیل می‌شود
  • تدریس رشته ایرانشناسی در بیش از ۱۵ دانشگاه کشور
  • رییسی مجامع جهانی را به یاری به ملت مظلوم غزه فراخواند
  • رئیسی مجامع جهانی را به یاری غزه فراخواند
  • کتابخانه شخصی مرحوم کریم مجتهدی در اتاق کارش دایر شد
  • تحصیل ۲۵۰ دانشجوی استعداد درخشان در دانشگاه علامه‌طباطبائی
  • شهدا و کودکان غزه دانشگاه‌های اروپا و آمریکا را فتح کردند
  • فیلم‌های سیاه ما با فیلم‌های سیاه آمریکایی تفاوت‌هایی دارد
  • مصحف شریف «قرآن مبارک» رونمایی می‌شود