Web Analytics Made Easy - Statcounter

بلگراد-ایرنا- اختلافات شدید بین دو حزب ائتلاف حاکم در کرواسی که یکدیگر را به عدم صلاحیت در اداره کردن کشور متهم می کنند این کشور را بر سر دو راهی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۶۸۰۸۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در دانشگاه های آمریکا/برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک/ وحشت دموکرات‌ها از ادامه اعتراضات دانشجویی در آستانه انتخابات

بین الملل تابناک: اعتراضات دانشجویی در دانشگاه های سراسر آمریکا همچنان ادامه دارد و علی رغم برخورد خشونت آمیز پلیس آمریکا و بازداشت تعداد کثیری از دانشجویان، دانشجویان اعلام کرده اند تا زمانی که آتش بس در غزه برقرار نشود، به اعتراض خود ادامه خواهند داد.

واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۰:۳۹

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران گفت: حقوق اساسی آزادی بیان و اعتراض مسالمت آمیز باید رعایت شود. همچنین اظهارات نفرت انگیز نباید تحمل شود.

سخنگوی سازمان ملل در عین حال گفت: چگونگی ایجاد موازنه در خصوص این موارد بر عهده روسای دانشگاه ها است.

پیش از این، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد درباره سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا گفت که تضمین آزادی بیان و تظاهرات مسالمت آمیز "ضروری" است.

گوترش افزود: در عین حال، بدیهی است که سخنان نفرت انگیز غیرقابل قبول است. من معتقدم که چگونگی مدیریت صحیح اتفاقاتی که ما شاهد آن بوده ایم بر عهده مقامات دانشگاه ها است.

وحشت دموکرات‌ها از ادامه اعتراضات دانشجویی در آستانه انتخابات ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۰:۳۷

 همزمان با اوج گرفتن اعتراض‌های حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا، نگرانی دموکرات‌های مجلس نمایندگان و سنا رو به افزایش است.

اکسیوس در این مطلب اضافه کرد: اعتراض گروه‌های دانشجویی حامی فلسطین به یک پویایی سیاسی دامن زده که پس از حمله هفتم اکتبر حماس آغاز شد و در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا می تواند بر نتیجه آن اثرگذار باشد.

یکی از دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا در همین زمینه به اکسیوس گفت که «هرچه اعتراضات بیشتر ادامه پیدا کند، برای انتخابات هم بدتر می شود».

براساس گزارش‌ها، اعتراضات در دانشگاه‌های سراسر آمریکا در ۲۴ ساعت گذشته شدیدتر شده و معترضان دانشگاه کلمبیا نه تنها به هشدار روسای این دانشگاه مبنی بر تعلیق اهمیتی نداده اند، بلکه ساختمان اداری این دانشگاه را تسخیر کرده اند.

در دانشگاه UCLA لس آنجلس نیز گزارش‌هایی از درگیری میان حامیان فلسطین و گروه‌های طرفدار رژیم صهیونیستی منتشر شده است.

دانشگاه‌های یوتا، ویرجینیا، آریزونا، کارولینای شمالی و فلوریدا نیز شاهد بازداشت صدها دانشجوی معترض در روز گذشته بوده‌اند.

یکی از دموکرات‌های مجلس پیش از نشست غیرعلنی این طیف سیاسی در مجلس طی روز سه‌شنبه، تاکید کرد: بسیاری از مردم در مورد هرج و مرج روز افزون در دانشگاه ها صحبت می کنند. بسیاری از مردم ناامیدی و نگرانی بسیاری در این خصوص دارند.

«آنی کاستر» یکی از چهره‌های برجسته دموکرات در مجلس نمایندگان نیز در این خصوص اذعان کرد که بسیاری از هم‌حزبی هایش از فشار برای سرکوب اعتراضات خودداری کرده اند.

سناتور «شروود براون» از دموکرات های مجلس سنا از ایالت اوهایو، در مصاحبه‌ای کوتاه با خبرنگاران، گفت که «مردم همیشه حق اظهارنظر صریح دارند و باید این گونه باشد.»

وی بدون اشاره به اینکه اعتراضات جاری متوجه جنایات صهیونیسم است تا دین یهود، در بیانیه ای اضافه کرد: در ایالت یا کشور ما جایی برای یهودستیزی یا نفرت وجود ندارد.

یکی از دموکرات‌های مجلس نمایندگان در پاسخ به این سوال که آیا اعتراضات برای حزب وضعیت دردناکی ایجاد کرده است، یا خیر؟ گفت: مگر می شود، دردناک نباشد؟

این دموکرات گفت: ما باید به خاطر داشته باشیم که رای به ترامپ یا بی تفاوت ماندن نسبت به انتخابات پیش رو، رای به نتانیاهو است.

«جان شاکوفسکی» یک عضو دموکرات دیگر مجلس نمایندگان نیز در اظهاراتی هشدار داد که معترضان برای حضور در «کنوانسیون ملی حزب دموکرات» در شیکاگو برنامه ریزی کرده اند.

وی در این خصوص تشریح کرد: موضوع غزه سبب نگرانی هایی در کارزار انتخاباتی شده است اما اگر نوعی آتش بس برقرار شود، نتایج مفیدی خواهد داشت.

یکی دیگر از دموکرات‌های مجلس نیز استدلال کرد که ما باید بر روی موضوعاتی که در آن قوی هستیم، تمرکز کنیم؛ موضوعاتی از قبیل آزادی سقط جنین، حفاظت از امنیت اجتماعی و مراقبت‌های پزشکی.

این دموکرات سپس به حضور «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان در دانشگاه کلمبیا اشاره کرد و گفت: وی می داند که اگر ما صحنه را خالی کنیم، می تواند از این نقطه اختلاف به نفع حزب خود استفاده کند.

اعلام بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در دانشگاه های آمریکا 

شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا اعلام کرد بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر در کمتر از ۱۵ روز از آغاز اعتراض های دانشجویان حامی فلسطین بازداشت شده اند.

در حالی که اعتراض های دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه ها در سراسر آمریکا ادامه دارد، تعداد زیادی از آنها بازداشت شده اند.

بر اساس بررسی های سی ان ان از دانشگاه و بیانیه های پلیس، بیش از ۴۰۰ معترض روز سه شنبه دستگیر شدند. از این تعداد، حدود ۳۰۰ نفر در دانشگاه کلمبیا و دانشکده سیتی کالج نیویورک دستگیر شدند.

سی ان ان همچنین برآورد کرد که به طور گسترده‌تر، بیش از ۱۵۰۰ نفر از ۱۸ آوریل در محوطه‌های دانشکده ها و دانشگاه های آمریکا بازداشت شده‌اند.

 رئیس گشت پلیس نیویورک در پی یورش شب گذشته به دانشجویان در دانشگاه های نیویورک به ویژه دانشگاه کلمبیا و برخورد خشونت آمیز با دانشجویان حامی فلسطین و مخالف اسرائیل اعلام کرد: حدود ۳۰۰ نفر در دانشگاه کلمبیا و سیتی کالج نیویورک دستگیر شده اند.

برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک

 پلیس نیویورک در پی یورش خود به دانشگاهها برای سرکوب تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا و دانشگاه نیویورک و رفتارهای خشونت آمیزش اعلام کرد: از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه بیش از ۲ هزار تظاهرات در سراسر شهر نیویورک برگزار شده است.

«ادوارد ای. کابان» رئیس پلیس نیویورک روز چهارشنبه به وقت محلی در نشستی خبری گفت که اداره پلیس از ۷ اکتبر به بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ اعتراض در سراسر شهر پاسخ داده است.

کابان تصریح کرد: «از زمان حمله ۷ اکتبر، پلیس نیویورک به بیش از دو هزار و ۴۰۰ اعتراض و تظاهرات در سراسر شهر پاسخ داده است.»

رئیس پلیس نیویورک اضافه کرد: از این تعداد تظاهرات حدود یک‌هزار و ۱۰۰ مورد مربوط به "وضعیت در اسرائیل و فلسطین است و در هر مورد ما برای ایمن نگه داشتن معترضان و محافظت از حقوق متمم اول آنها تلاش کرده ایم."

او گفت: "این کار آسانی نیست، اما مردان و زنان پلیس نیویورک کار خود را به خوبی انجام داده اند."

کارکنان «گوگل»: اخراج ما به دلیل اعتراض به قرارداد با اسرائیل غیرقانونی است

رهبر اکثریت سنای آمریکا اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین را محکوم کرد

رهبر اکثریت سنای آمریکا اعتراضات در دانشگاه کلمبیا در حمایت از فلسطین را محکوم کرد.

 چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات در سنای آمریکا در صحن سنا گفت: «شکستن شیشه‌ها با چکش و اشغال ساختمان همیلتون دانشگاه، آزادی بیان نیست. این بی قانونی است. آنهایی که این کارها را انجام دادند باید با پیامدها و عواقبش هم روبرو شوند.»

به نقل از پایگاه خبری هیل، این سناتور دموکرات آمریکایی ادامه داد: «پردیس‌ها نمی‌توانند محل یادگیری و بحث و گفتگو باشند زمانی که اعتراضات به سمت جنایت منحرف می‌شوند و کسانی که مرتکب چنین اعمالی می‌شوند هیچ کاری برای متقاعد کردن دیگران انجام نمی‌دهند.»

شومر پس از آن این اظهارات را مطرح کرد که معترضان، ساختمان همیلتون دانشگاه کلمبیا را اشغال کرده و مسئولان دانشگاه نیز آنها را تهدید کردند که از تحصیل تعلیق می‌کنند.

در این میان، برخی از قانونگذاران جمهوری‌خواه مانند مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار استعفای نعمت شفیق، رئیس دانشگاه کل

دیگر خبرها

  • اعلام بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در دانشگاه های آمریکا/برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک/ وحشت دموکرات‌ها از ادامه اعتراضات دانشجویی در آستانه انتخابات
  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی
  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور اعلام شد
  • شکایت ورثه یک مربی اهل کرواسی از تیم ایرانی!