Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- ایرنا- فرماندار شهرستان سلماس گفت: پروژه چهار بانده کردن جاده سلماس ـ خوی هم اکنون از 65 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۶۸۶۴۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌آهن دورود_خرم‌آباد؛ پروژه‌ احیاء شده دولت سیزدهم

ایسنا/لرستان یکی از راهبردهای دولت سیزدهم در لرستان تکمیل هر چه سریع‌تر طرح‌های نیمه‌تمام تولیدی و زیرساختی در راستای توسعه استان است.

اتصال خرم‌آباد به خط ریلی دورود و اندیمشک، یک زیرساخت مهم و حیاتی به شمار می‌رود که مرکز لرستان تاکنون از آن محروم بوده اما سفر ۱۹ آذر سال ۱۴۰۰ رئیس جمهور و تاکید شخص آیت الله رئیسی بر تکمیل این طرح نیمه‌تمام و مطالبه ده‌ها ساله، نقطه عطفی بود تا بسیج همگانی و اقدامی جهادی برای این مهم در سطح ملی شکل بگیرد.

راه‌آهن لرستان یکی از مهمترین پروژه‌های ریلی کشور محسوب می‌شود که پس از سال‌ها تعطیلی و رکود با پیگیری‌های متعدد مدیریت ارشد لرستان احیاء و با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال اجراست.

اجرای این پروژه علاوه بر اهمیت در حمل‌ونقل داخلی از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا بسیار مهم است.

اوایل دهه ۹۰ کلنگ احداث راه‌آهن خرم‌آباد- دورود ـ اندیمشک به عنوان یکی از پروژه‌های مهم عمرانی لرستان به زمین زده و قرار شد طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا شهریور ۹۸ به بهره‌برداری برسد اما  در پیچ و خم کمبود اعتبار و نبود حمایت‌های مستمر مسئولان ملی ماند.

راه‌آهن لرستان پس از سفر رئیس جمهور و تاکید بر اجرای این طرح، جان تازه گرفته است چرا که آیت الله رئیسی در سفر به لرستان اذعان کرد موضوع راه‌آهن لرستان سال‌ها پیش باید حل می‌شد نه اینکه امروز موجب نگرانی مردم شود.

با پیگیری و تدابیر استاندار، راه‌آهن جزو مصوبات سفر رئیس‌جمهور گنجانده شد

در این رابطه احمدرضا دالوند معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه پروژه راه‌آهن دورود_خرم‌آباد طی ۹ سال ۳۸ درصد پیشرفت داشت، گفت: این پروژه ظرف یک‌سال گذشته ۱۲ درصد پیشرفت دارد.

وی که در اولین شورای اداری لرستان در سال ۱۴۰۳ سخن می‌گفت به اتفاقات و مشکلات پروژه راه‌آهن دورود_خرم‌آباد اشاره و اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه سال ۱۳۹۲ شروع و تا سال ۱۳۹۷ فعال بود که پس از آن با حدود ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی تا سال ۱۴۰۱ متوقف شد.

دالوند ادامه داد: پروژه راه‌آهن دورود_خرم‌آباد که حدود ۴ سال تعطیل بود، بعد از پیگیری‌های انجام شده با وجود اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه کمتر از ۵۰ درصد بود اما با پیگیری و تدابیر استاندار محترم جزو مصوبات سفر رئیس‌جمهور گنجانده شد.

راه‌آهن دورود_خرم‌آباد ظرف یک‌سال ۱۲ درصد پیشرفت داشت

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: برای شروع مجدد این پروژه دو چالش اصلی پیش روی پروژه راه‌آهن دورود - خرم‌آباد یعنی به روزرسانی قرارداد و تأمین منابع مالی روبرو بودیم که با تلاش بسیار استاندار مرتفع شد و عملیات اجرایی این طرح سال ۱۴۰۱ مجدد از سر گرفته شد.

دالوند، پیشرفت فیزیکی پروژه را ۵۱ درصد عنوان کرد و گفت: پروژه‌ی که ظرف ۹ سال ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشت مدت یک سال یعنی سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ با کارکرد یک هزار و دویست میلیارد تومان ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

برگزاری جلسه با معاون اجرایی رئیس‌جمهور و رفع مشکل حقوق پروژه راه‌آهن

وی با بیان اینکه تعطیلی پروژه‌های عمرانی در ایام نوروز موضوع طبیعی است به مشکل مالی پیش روی پروژه راه‌آهن دورود_خرم‌آباد، اضافه کرد: در حال حاضر چالش پروژه مشکلات حقوقی یعنی ارائه ضمانت‌نامه وزارت راه و شهرسازی به وزارت نفت است که بر این اساس قرارگاه خاتم‌الانبیا بتواند از طریق فروش نفت و تأمین منابع مالی پروژه را به نتیجه برساند.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: قرار است به‌منظور رفع این اختلاف حقوقی و بر اساس درخواست استاندار لرستان جلسه‌ی پس از پایان تعطیلات با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر راه و شهرسازی، وزیر نفت، فرمانده قرارگاه خاتم و استاندار برگزار شود.

دالوند با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی در دولت سیزدهم را شاهد هستیم، تصریح کرد: با پایان تعطیلات نوروزی این ابرپروژه فعال می‌شود، مجموعه استان هم از تمام تلاش و توان خود برای رفع مشکل استفاده می‌کنند.

دستاوردهای لرستان در سال گذشته قابل مقایسه با ادوار قبل نیست

فرهاد زیویار استاندار لرستان نیز در اولین جلسه شورای اداری لرستان در سال جدید، اظهار کرد: دستاوردهای استان در سالی که گذشته قابل مقایسه با ادوار قبل از خود نبوده و ماحصل همراهی و تلاش تمامی عوامل اجرایی در استان است.

وی به همکاری سایر نهادها به غیر از مجموعه اجرایی استان و مجمع نمایندگان در پیشبرد بسیاری از برنامه‌های استان اشاره کرد و گفت: اگر دستاوردی در این سال حاصل شد نتیجه همراهی و همکاری تمامی عوامل اجرایی و نهادهای غیردولتی است.

استاندار لرستان به تأکید رئیس‌جمهور مبنی بر امیدبخشی و اعتمادآفرینی به مردم به‌عنوان یکی از شعارهای مهم دولت سیزدهم در سال جدید اشاره کرد و ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اقتصادی، عمرانی، آموزشی و فرهنگی می‌بایست در اسرع وقت به‌منظور این امیدآفرینی دستاوردهای خود را به مردم اعلام کنند.

زیویار، تولیدات بیش از ۳ برابری مرغ در استان، محصولات کشاورزی، کاهش تورم نسبت به زمان مشابه، پیشرفت چند برابری پروژه‌های عمرانی از جمله راه‌آهن دورود-خرم آباد را تنها بخش کوچکی از دستاوردهای دولت برشمرد و تصریح کرد: نقش رسانه‌ها در تبیین و انعکاس این‌چنین دستاوردهایی برای مردم بسیار مهم و حیاتی است.

وی ضمن استقبال از نقطه نظرات و نقدهای سازنده رسانه‌های دلسوز جامعه در بیان ضعف‌ها و استفاده از این نقطه نظرها برای رفع مشکلات، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها علاوه بر تبیین عملکرد مثبت، می‌توانند با نقدهای سازنده راهنمای مسئولان برای عملکرد بهتر باشند.

تخریب و تهمت کار رسانه نماهاست

استاندار در ادامه به تهمت، افترا و تخریب برخی افراد معدود که در قالب رسانه نما، سعی در تشویش اذهان عمومی و ترویج حس ناامیدی در جامعه را دارند، اشاره کرد و گفت: رسانه واقعی و خبرنگار حرفه‌ای، منصف و مسئولیت‌پذیر است و تمامی ابعاد قضایا را موشکافانه بررسی می‌کند و نقاط ضعف و قوت را بیان می کند و هرکجا اطلاعات جدیدی به دست آورد در قالب اصلاحیه خبر و یا تحلیل قبلی خود را فاخرتر و منصفانه‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: اما رسانه نما یک جریان یک‌طرفه می‌سازد و با تمسخر و تحقیر و با خشن‌ترین ‌کلمات و نشر اکاذیب، افکار را منحرف می‌کند و ابداً به دنبال کشف حقیقت نیست و از انتشار حقیقت و واقعیت در قالب جوابیه و یا اطلاعات تکمیلی طفره می‌رود.

زیویار بیان کرد: البته ما مسئولین بدهکار مردم هستیم و هیچ‌گاه دین مردم نسبت به ما به‌صورت کامل ادا نخواهد شد. ما نهایت تلاشمان را انجام می‌دهیم و همچنان به این تلاش ادامه خواهیم داد که دینمان را به مردم ادا کنیم.

به هر حال امروز راه آهن لرستان یک ابرپروژه ملی به شمار می‌رود و ممکن است با توجه به بزرگی و چندساله بودن ساخت و تکمیل آن، بعضاً مشکلاتی در حین اجرای آن بوجود آید اما روشن است که دولت سیزدهم و استاندار لرستان پس از یک دهه رکود و معطلی طرح راه‌آهن لرستان با اقدامی شجاعانه آن را مصرانه در ایستگاه احیا قرار داده تا ان‌شاءالله صدای سوت قطار در مرکز استان نوید بخش توسعه، عدالت و رونق اقتصادی باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیات روند پیشرفت پروژه‌های آب و فاضلاب خوزستان
  • محوطه سازی سایت «قره حسنلو» ۶۰ درصد پیشرفت دارد
  • بهره برداری از پل‌های معلم و قراملک تبریز در خرداد ماه
  • پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه باززنده‌سازی کارون
  • پیشرفت۳۰ درصدی پروژه باز زنده‌سازی کارون
  • وقوع ۶۰ درصد تصادفات آذربایجان‌غربی در جاده های چهار بانده
  • پیشرفت ۱۲ درصدی راه‌آهن دورود - خرم‌آباد در‌ سال گذشته
  • راه‌آهن دورود_خرم‌آباد؛ پروژه‌ احیاء شده دولت سیزدهم
  • پیشرفت ۱۲ درصدی راه‌آهن دورود-خرم‌آباد در‌ سال گذشته
  • راه‌آهن دورود_خرم‌آباد ظرف یک‌سال ۱۲ درصد پیشرفت داشت