Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا معتقد است جهان در یک نقطه عطف در تاریخ قرار دارد و دولت‌ها باید سیاست‌های صلح و حقوق بشری را برگزینند نه جنگ و درد و رنج.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۶۹۸۵۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان

سخنگوی سازمان ملل در واکنش به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین گفت: حقوق اساسی آزادی بیان و اعتراض مسالمت‌آمیز باید رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حقوق اساسی آزادی بیان و اعتراض مسالمت‌آمیز باید رعایت شود، همچنین اظهارات نفرت‌انگیز نباید تحمل شود.

وی افزود: چگونگی ایجاد موازنه در خصوص این موارد بر عهده رؤسای دانشگاه‌ها است.

پیش از این، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد درباره سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا گفت که تضمین آزادی بیان و تظاهرات مسالمت‌آمیز «ضروری» است و در این باره اظهار کرد در عین حال، بدیهی است که سخنان نفرت‌انگیز غیرقابل قبول است. من معتقدم که چگونگی مدیریت صحیح اتفاقاتی که ما شاهد آن بوده‌ایم بر عهده مقامات دانشگاه‌ها است.

به گزارش ایمنا، دانشجویان دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا در ۱۷ آوریل پس از شهادت مینوچه نعمت شفیق رئیس دانشگاه کلمبیا در مقابل کنگره، اردوگاهی (چادرهایی) را در محوطه دانشگاه کلمبیا برپا کردند.

رئیس دانشگاه کلمبیا، بیش از همتایانش در هاروارد و پن در طول شهادت‌های مشابه قبلی، با قانون‌گذارانی که از اعتراضات دانشجویی علیه اسرائیل انتقاد می‌کردند، همسو بوده است.

در ۱۸ آوریل، شفیق از اداره پلیس نیویورک خواست تا چادرهای دانشجویان را جمع کند. از آن زمان، چادرهای همبستگی و تحصن‌ها در دانشگاه‌های سراسر آمریکا برپا شده است. تظاهرات دانشجویی علیه جنگ غزه بیش از شش ماه است که در سراسر آمریکا در حال برگزاری است اما این تظاهرات با حوادث هفته گذشته شدت گرفت.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور درباره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می‌سازد.

اینگونه سرکوب‌های خشونت‌آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتارها و جنایات جنگی اسرائیل به شمار می‌رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد.

این تجمعات اعتراضی همچنین نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور، و نیز نگرانی‌های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین‌الملل است.

منبع: ایرنا

کد خبر 749874

دیگر خبرها

  • واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان
  • ادامه سرکوب دانشجویان آمریکایی
  • تجمع دانشجویان پاکستانی در همبستگی با حامیان فلسطین در آمریکا+عکس
  • سرکوب خشن تجمع همبستگی با غزه در دانشگاه ویرجینیای آمریکا+ فیلم
  • مادورو: سرکوب جوانان دانشجو در آمریکا را محکوم می‌کنیم
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید
  • طنین دانشجویان بین المللی کیش در محکومیت سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • هشدار دانشگاه کلمبیا به دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی
  • چرا کارتر با تشکیل کشور فلسطین مخالف بود؟!
  • کنعانی: آمریکا با سرکوب دانشجویان حقوق‌بشر را نادیده گرفت